Baby’s van maart/ april 2022

Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te lezen!

Vandaag heeft ze drie slaapjes gehad van twee uur en om 19.40 uur is ze er 1 gestart die nu nog loopt! Bij alle slaapjes moest ik haar na 30 minuten wel weer in slaap helpen. (Soms in een tijdvak van 30 minuten wel zes keer). Ze heeft dan steeds last van kramp en moet enorme scheten laten. Uiteindelijk slaapt ze dan weer een lang stuk door. Dat lijkt me toch wel goed om te doen? Als ze ermee doorslaapt? Ik houd dan de wakkertijd wel in de gaten (dat ze ongeveer haar maximale wakkertijd heeft). Die heeft ze dan soms na het slaapje ipv ervoor. Tweemaal viel ze na de voeding direct in slaap. Ook de laatste voeding trouwens. Ze leek me nog erg wakker, maar in de box en andere dingen wou ze niet. Toen maar naar bed gedaan, en met een beetje hulp viel ze in slaap.

Al met al ben ik er nog erg druk mee, maar ze slaapt in haar bed! Dus die uuuuuuuren aan haar bed zitten heeft z’n vruchten wel afgeworpen :) (zeg ik voorzichtig want dit is pas de tweede dag in twee weken die zó goed gaat :))

Mirtje, ik merk dat ook wel eens. Als ze een middag slecht slaapt en dan veel huilt in de vroege avond, dan wordt de nacht best oke. Ik voel me dan best schuldig dat ik daarvan geniet haha! Maar 7,5 uur, wauw! Heeft ie zn ritme gauw weer teruggevonden? 
Bibiwa, wat goed ging dat gisteren zeg! Slechte dagen/nachten zullen er altijd tussen zitten hoor. Bestaande ritmes worden zeker in die eerste maanden ook zo weer omgegooid. En dan heb je ook altijd weer ontwikkelsprongen, virusjes, tandjes, verlatingsangst etc. Net als je denkt, nou dat gaat lekker zo, kom je weer in een rampweek. Althans dat is mijn ervaring met mijn oudste tot zelfs nu aan toe. Hopelijk gaat vandaag ook weer oke, en heb je evengoed wat nachtrust. 
De oudste heeft het toch wel lastiger dan ik dacht met haar nieuwe bed/kamer. Gelukkig blijft ze het erg leuk vinden hoor. Maar inslapen is nu helemaal een langdurig proces. Gisteravond weer tot 21.30 gefeest. En ze was kwart over 5 alweer wakker. Vannacht ook een keer huilen. Ze was met haar onderlichaam uit bed gegleden en lag met haar knietjes op de grond. Te slaperig om er zelf wat aan te doen. Ondanks het valhekje. Er is niet echt een andere optie dan doorzetten. Maar ik voel me een beetje rot dat het moet. Ze ligt nu een uur eerder op bed voor de middag en viel als een blok in slaap. Straks gaan we naar een zwemplas en de baby gaat lekker mee in de reiswieg. Ben benieuwd hoe dat gaat. Heb er zin in!
Vannacht kwam ze toch weer wat eerder voor nachtvoedingen. Dus waar ik eerder dacht... Nouhou nog een uurtje meer en we hebben nog maar 1 voeding tussen de late en de ochtend! Was het nu toch weer 1 uur en 4 uur en 7 uur. Ze had overdag ook 2 x lang ertussen gelaten. Zo zie je maar. Drinken kunnen ze beter overdag doen ? 
Ik heb de baby nu wel 2 ochtenden op een rij in de cosleeper in slaap gekregen, na een goede wakkertijd. Gisteren 45 min en vandaag 10+20 min, onderbroken dus. En ik heb lang moeten sussen om het voor elkaar te krijgen. Nu kon het omdat man thuis is en ik niks met de oudste had. Maar dat kan dus niet elke dag, zeker volgende week niet als man weer aan het werk gaat. 

Wat ik trouwens wel heeeeel erg leuk vond: gisteren was ze zo aan het lachen! Tot nu toe moest ik het doen met een sporadisch lachje, waarvan je twijfelt of het er wel echt een was. We hebben een spiegeltje boven de commode hangen, waar ze via het aankleedkussen in naar ons kan kijken. Mijn oudste vond dat ook superleuk. Ik hing vlak boven haar via de spiegel te kletsen en steeds een kusje op haar bolle wangetjes. En lachen dat ze deed! Kraaien en alles. ? Voelde eindelijk eens echte verliefdheid, ipv puur verantwoordelijkheid en zorgen. Ik heb wat dat betreft wel echt die interactie nodig om een beetje de band op te bouwen. Is dat raar?

@bibiwa en @lewis wat fijn dat de slaapjes in bed steeds beter gaan! Komt echt goed hoor!

Hier een rampnacht achter de rug. Na dus een hele goede nacht ervoor. Allebei mijn kinderen hebben koemelkallergie. Gisteren zijn we op een terrasje wat gaan drinken. Nog nagevraagd of we iets konden eten wat koemelkvrij was. Dat kon, gingen ze regelen. Waarschijnlijk is dit toch fout gegaan want we hadden twee onrustige, spokende kinderen vanacht. De oudste tussen half 2 en half 4 en de jongste vanaf half 5 tot een uur of 9. Nu liggen ze allebei uitgeteld in bed te slapen. Hopelijk is straks het ergste voorbij en hebben we vanacht een betere nacht!

Ik ben nu wel heel benieuwd hoe die spiegel hangt Lewis. Kan me er moeilijk een voorstelling van maken hoe de baby erin kan kijken en hoe het kussen dan is gepositioneerd. Super schattig dat ze zo moest lachen! En helemaal niet gek dat je die interactie nodig hebt. Het is een hele pittige klus, aan de baten kant moet het ook wat opleveren lijkt me :)

Hoeveel wakkertijd houd jij aan? (Inclusief voeden en verschonen)

Oh en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat aan het water met de baby! Hoe lang ga je, wat zijn je voorbereidingen? Is de baby dan wakker in de reiswieg? Onze baby wordt vrij snel onrustig als er geen vermaak is en als dat niet voldoende wordt gewisseld. Ze slaapt ook niet in de reiswieg, of ik zou daar ook in moeten investeren. In het draagshirt slaapt ze wel.

Het draagshirt is eigenlijk m’n standaard outfit geworden voor het geval ze in bed niet wil slapen. Vandaag trok ik hem weer aan en dacht “zo m’n werkkleding weer aan” en m’n vriend bracht me mijn lunch: ik zei “zet het maar op m’n werkplek” (nachtkastje naast het bed van m’n dochter).

Terug
Bovenaan