Baby’s van maart/ april 2022

Ik zie dat ik een beetje achter loop, dus misschien maar even bijlezen binnenkort ?. Balen zeg dat jullie zn problemen hebben met het slapen. Ik mag hier echt niet klagen. Oke, er zijn momenten door de dag heen dat ze echt niet wil/kan slapen ivm de krampjes, maar over het algemeen slaapt ze uiteindelijk wel weer. En in de nacht gaat het eigenlijk heel goed zelfs. Gisteren naar het CB geweest en we mogen zelfs gaan beginnen met de nachtvoeding af te bouwen, als dat lukt. Ze krijgt nu overdag 5x een fles van 150cc (die ze nog niet altijd helemaal leeg drinkt) en in de nacht een kleiner flesje, die als het goed is, uiteindelijk weg kan, omdat ze doorslaapt. Bij het CB gisteren was onze dame alweer 4,5kg en dat begin ik ook wel te voelen in mn schouder/rug. Net ook voor de eerste keer een bewust lachje richting mij, dat ik echt kan zeggen dat was geen toeval meer! Zo schattig, ik smolt helemaal ?. Helaas is mn vriend op dit moment wel ziek (en ik begin ook wel al iets te voelen), maar de zorg ligt nu dus volledig bij mij. Wel ben ik bang dat we onze dochter ook nog aansteken, hopelijk dat het niet te ernstig wordt.

@mylwen hopelijk word je niet ook ziek en knapt je man snel weer op!
Ik moet stiekem een beetje lachen om de 'al 4,5 kg' ? ik heb hier namelijk een reusje. Geboren op 21-3 en vorige week met 7 en een halve week oud was hij 5,5 kilo en 60 cm ?
Draagt maat 62 en luiers maat 3 ?

Mirtje, helaas, gisteravond begon de keelpijn en vannacht was niet zo prettig. Ik moest opstaan omdat mn vriend nog niet helemaal beter was, en vandaag moest werken, maar pfff, ik hoop dat hij genoeg opgeknapt is, om vannacht de 'nachtdienst' te doen ?. Hij leek wel iets beter vanmorgen, maar ik lig nu dus al de hele dag op de bank en voel me redelijk beroerd....
Waaw, haha, dan valt idd de 4,5kg nog wel mee. Ze heeft nu maatje 56 aan, maar die is soms nog wat groot, terwijl idd overal staat dat maatje 56 voor 1-2 maanden is. Ze is geboren op 17-3, hehe en draagt pas net maatje 56.

Oh balen Mylwen! Beterschap!
Haha maatja 56 ging hier na twee weken al aan en is nu dus weer opgeruimd. Alleen wat groot vallende rompers en broekjes passen nog. Verder toch echt maat 62 ?
Ik denk dat wij sprong 2 te pakken hebben hier. Hij slaapt slecht, veel krampen, veel onrust. Hopelijk is het snel weer over.

Hi alle kersverse moeders,

Ik ga toch ook aansluiten, ik lees al een tijdje mee! Mijn zoon is geboren op 11 april met een geplande keizersnede. Ik heb ook al een jongen rondlopen van 3,5 jaar.
Even over reusjes gesproken, die van mij woog bij de geboorte 5585 gram en was 55 cm.. (bevallen met 38+3)

Ik vind de balans met 2 kinderen nog wel lastig. Doe ik de oudste niet te kort?
Slapen gaat hier redelijk, maar hij heeft wel hulp nodig met inslapen. Ik probeer al 2 dag slaapjes en de nacht hem in zijn bedje te laten doen, de ene keer gaat beter dan de andere keer. Gebruiken jullie bijvoorbeeld ook witte ruis? Ik wel en het helpt wel, net als inbakeren.
Ik zal vanaf nu wat vaker in de lucht komen en wat meer persoonlijk reageren

Hey boysmom, wat een reusje heb jij! "Gelukkig" dan een keizersnede. Al wil je dat ook niet zomaar. Bij mij verwachtten ze ook een macrosome baby, maar dat viel mee. Evengoed een grote dame. Mijn oudste was wel macrosoom. Maar wij zijn beiden erg lang. Jullie ook? 
Bibiwa, de spiegel hangt zeg maar echt vlak boven de commode, ter hoogte van vlak boven het aankleedkussen bij de zijde waar haar hoofdje altijd ligt. Dus als ze opzij kijkt, dan kijkt ze in de spiegel. 
Dagje aan het water was niet lekker gelopen. Maar dat lag aan andere dingen dan de baby. Sowieso was er ondanks het hete weer geen strandwacht en was zwemmen niet toegestaan. Ook was de weg erheen afgesloten en hebben we flink moeten zoeken naar de alternatieve route. Dus we kwamen al aan met een chagrijnige peuter, en die begon te huilen toen bleek dat ze niet zoals beloofd mocht zwemmen. Uurtje gebleven en de baby wilde na het eten niet slapen, dus maar weer gaan rijden. Daar zette peuter het op een krijsen want die was het helemaal zat. Eenmaal thuis had die een banaan en haar favo tv serie. Maar zette de baby het op een krijsen want die had al te lang geen slaap gehad met dat gekrijs naast haar. We waren erg moe en helemaal zat van de middag dus ? 
We gingen na een slaapje en voeding en half uurtje spelen. Ze sliep in de auto een half uur. En bij de plas was het alweer tijd voor eten en verschonen. Ik hoopte dat ze daar in de wagen dan zou slapen. Maar het liep dus allemaal anders. In de auto kon ze niet slapen door mijn peuter.
Maargoed dagen lopen wel vaker ook thuis zo. Vandaag is de oudste nog op d

Opvang ook. En de baby sliep vanmorgen een lang slaapje van 3 uur in haar bedje, jeej! En toen voeden, half uurtje kraamvisite, weer op bed. Wakker. Erg wakker. Na lang sussen overstuur. Toch maar een slok melk, viel als een blok in slaap op schoot, voor 20 minuutjes. Rest van de voeding gemaakt. En wakker. Moest naar het cb, dus in de wagen. Nog steeds wakker. Ben maar een flink stuk gaan wandelen. 30 minuten geslapen en wakker. Dus weer erg vroeg een fles erin. En nu 1,5 uur later nog steeds wakker. Dus rust en slaap aanbieden werkt hier nog lang niet altijd. Ligt niet perse aan wat we doen. 
Onze dame is nu 7 weken, en 4,9 kilo en 57 cm, draagt maat 62. 
Mirtje, kan het niet de vakantie en de andere omgeving zijn? Volgende sprongetje zou ook heel goed kunnen hoor!
Wij zijn nog steeds aan het emmeren met slapen dus. De oudste blijkt zeer ondernemend in haar nieuwe kamer. Steeds haar bed uit, krukjes om over het traphekje te klimmen, tot laat in de avond. En een plezier dat ze heeft! Ik vrees dat ik nu 2 kids tegelijk kan gaan slaaptrainen voor de avond. ?‍? En ik hoop zo dat overdag eens wat beter zal gaan met de baby!

@lewis ik ben 175 en mijn man 192, dus niet klein. Mijn oudste was ook al groot 4540 en 51 cm. Keizersnede was vanwege stuit, maar was er blij mee. Mijn eerste bevalling was vaginaal en erg traumatisch. Daardoor al gesprekken over wat voor soort bevalling ik zou willen en ik neigde al naar een keizersnede. Herstel gaat super goed, beter dan de eerste.
Ah wel balen Lewis dat het allemaal anders liep. Twee huilende kids tegelijk en/of na elkaar en dan het warme weer, zweet zou van mijn lijf gutsen.

Terug
Bovenaan