Baby’s van maart/ april 2022

Oh @bibiwa ik gebruik een parasol voor de kinderwagen om de zon te blokkeren. Insmeren weet ik ook niet ergens denk ik wel, maar ik doe het ook nog niet

Ik zie dat ik alweer een heel stuk gemist heb, het is erg actief hier op t forum, haha.

Mirtje, helaas hebben we het ook nog doorgegeven aan onze dochter. Afgelopen nacht tot 2 uur op de SEH gezeten…Aangezien wij koorts hebben gehad, heeft zij dat ook en moesten we dus de huisartsenpost inschakelen gisteravond. Aangezien ze jonger dan 3 maanden is en koorts heeft, moet een kinderarts meekijken en moet je dus naar de SEH om vanalles uit te sluiten, na meerder onderzoeken en 3x bloedprikken (wat vond ik dat verschrikkelijk ?), bleek het dus inderdaad maar een virusje te zijn (wat ze dus van ons heeft gekregen) en konden we naar huis, met het bericht uit laten zieken en eventueel paracetamol geven. Fijn natuurlijk dat ze het allemaal voor de zekerheid checken, maar pffff…

Boysmomforever, welkom, leuk dat je er ook bijkomt ?. Balen dat je bekken er erger aan toe zijn dan gedacht, maar er kan nu wel iets aan gedaan worden gelukkig!

Lewis, wat fijn dat t zo goed gaatmet de baby op de babykamer en dat de oudste daar ook zo super op reageert! Hopelijk blijft t zo goed gaan!

Bibiwa, hoezo mag t zonnescherm dan niet naar beneden? Ik dacht namelijk gelezen te hebben dat je kindjes tot 6 maanden eigenlijk uit de zon moet houden. Maar ik zou de kleine idd insmeren als ze in de zon komt. Heb t zelf nog niet nodig gehad, gelukkig. Borstvoeding geven in t openbaar is toch geen probleem? Ik zou het bij mezelf niet zo prettig vinden, maar heb er echt geen problemen mee als andere dat doen, moet ook kunnen, toch?

Jeetje boysmom, je been niet op kunnen tillen klinkt heftig! Is wel iets aan te doen met oefeningen? Bedankt voor de tip; parasol! Lijkt me ook erg handig.

@bibiwa gelukkig is er wat aan te doen! Gelukkig ben ik verder wel mobiel, nou ja langer dan 20/30 minuten wandelen gaat niet. Het komt wel weer goed, maar het gaat langer duren en dat is balen. Ik wil in mijn hoofd zoveel meer.. Nog over je opmerking om mogelijk eens af te spreken, ik sta daar wel voor open.
@mylwen bv in openbaar is natuurlijk iets waar je jezelf comfortabel bij moet voelen inderdaad. Het is alleen zo jammer dat het nog niet algemeen geaccepteerd wordt.
Wel schrikken dat je naar de SEH moest met de kleine, maar aan de andere kant goed dat alles wordt gecheckt.. hopelijk gaat het snel weer beter. En als je het niet vertrouwd dan gewoon weer bellen!!

Mylwen, wat ontzettend naar he dat prikken! Maar het is echt wel fijn dat ze ernstige dingen uitsluiten. Vooral een bacterie kan heel snel gaan hebben we in het ziekenhuis begrepen. Onze dochter lag aan een infuus en allerlei kabelties, lumbaalpunctie. Heel naar vond ik het. Gelukkig bleek het jullie virus en kan ze het thuis uitzieken. Jullie zullen wel geschrokken zijn zeg!
Boysmom, heb je tijdens je zwangerschap ook bekkenpijn gehad? Ik had het deze tweede zwangerschap veel meer dan de eerste. Ik kon op het eind nauwelijks nog lopen als ik even gezeten had. Zat ook rond 22 weken al half in de ziektewet en ben er met 32 weken helemaal uit gegaan op het werk. Ik vond het erg zwaar. Ook omdat ik bijna niks met de oudste kon. Bij mij knapt het gelukkig wel snel op na de bevalling. Ik kan al best veel weer. Ook langere stukken lopen. Heb eigenlijk vooral last van mn niet werkende buikspieren die snel pijnlijk worden. Als ik mn buik probeer in te trekken gebeurt er onder mn navel niks, heel gek. Mn buik staat ook nog superbol. Maargoed, ik kan me voorstellen hoe erg je baalt dat het bij jou langer duurt na de bevalling zeg. Nog niet klaar met die shit.
Mirtje, herkenbaar van de oudste die wat meer uitdaging nodig heeft met bewegen. Dat is hier ook wel. We gaan sowieso al een tijd elke dag bewegen in de buitenlucht, anders is ze in de loop van de dag niet te genieten. Maar het viel me bij de heropening van de speeltuin op dat ze in mijn ogen 'heel grote' dingen wil proberen. Ineens op klimrekken en touwbruggen enzo. Mn kleine meisje ? ik liep echt een beetje achter. We proberen haar te wennen aan een loopfiets, maar het gebrek aan balans vindt ze nog eng. En ze wil al hele stukken meewandelen en lekker op onderzoek buiten. Dus dat staan we nu wel meer toe. Al mis ik het best wel dat ze lekker handig in de wandelwagen zat haha! Ging sneller. 
Bibiwa, soms moet je gewoon dingen proberen om erachter te komen wat wel en niet werkt. Dapper van je lunch en het borstvoeden. Het hoort ook helemaal normaal te zijn. Maar ik snap wel dat je bovenlijf zo bloot een beetje gek voelt. als je een handig shirt aan hebt is dat toch anders. 
Pfff nou na die perfecte dag hebben we een rotavond/nacht gehad. Ik vervloek dat peuterbed. Tot 21.45 kwam ze er weer tig keer uit. En eenmaal de nacht in kreeg de jongste de verschrikkelijke krampjes, en ben ik de hele nacht met voedingen en de speen in de weer geweest. Heb 2 uurtjes geslapen. Heb staan huilen dat ik al dagen nergens een moment even niet met het ene of het andere kind bezig was. Vanmiddag neemt manlief ze even mee zodat ik ongestoord kan slapen. 
En we hebben een plan van aanpak voor de oudste. Want dat 'kan me niks schelen wat er is' en stil terug in bed kwakken past echt niet bij mij of haar. Ik raak er nog geirriteerd van ook. Ik twijfel dus enorm tussen verlatingsangst toch, of te lange middagslaap. Ik ga dus beiden aanpakken. Eerst gaat man komende avonden eens vlak bij haar op zolder zitten terwijl ze gaat slapen. Kijken of het dan soepeler gaat. Werkt dat helemaal niks, dan gaan we de middagslaap structureel afkappen na 1,5 uur. Nu slaapt ze nog vaak 2/3 uur. Maar ook voor de middagslaap roept ze vaak dat ze niet moe is. Al slaapt ze dan nog wel veel sneller. 
Maar jeetje, pittig hoor... Slaapgedoe met beiden. Toch ligt de jongste nu wel weer in bed te slapen. En vanmorgen een half uurtje in de wandelwagen met boodschappen doen. ?

Hoihoi allemaal,
Jeetje wat heb ik veel gemist haha. Wat is er ook bij jullie veel gebeurt qua ontwikkelingen. Fijn om te lezen!

Mijn man is sinds eergisteren weer aan het werk en dat is wel enorm wennen. Ik kreeg direct de vuurdoop dat ze de eerste dag non-stop heeft gehuild en een mega poep-en spuugexplosie had. Ik heb zelf een potje mee zitten huilen haha. Gisteren ging het gelukkig beter, ze wou alleen smiddags maar niet slapen maar daardoor was ze savonds zo moe dat ze de hele avond heeft geslapen. Ik lees bij jullie dat er snachts ook steeds wat langer tussen de voedingen zit, dat is helaas nog niet zo bij ons, hier nogsteeds elke 3 a 4 uur ongeveer en bij slechte nachten elke 2 uur.

Ik weet niet of jullie ervoor open staan, maar misschien zouden we ook wel een appgroepje kunnen beginnen? Ik heb in mijn omgeving eigenlijk niemand qua vriendinnen ofzo die ook moeder zijn en ik mis het contact met andere moeders wel. Ik zou ook wel open staan voor een keertje afspreken!

Hoihoi allemaal,
Jeetje wat heb ik veel gemist haha. Wat is er ook bij jullie veel gebeurt qua ontwikkelingen. Fijn om te lezen!

Mijn man is sinds eergisteren weer aan het werk en dat is wel enorm wennen. Ik kreeg direct de vuurdoop dat ze de eerste dag non-stop heeft gehuild en een mega poep-en spuugexplosie had. Ik heb zelf een potje mee zitten huilen haha. Gisteren ging het gelukkig beter, ze wou alleen smiddags maar niet slapen maar daardoor was ze savonds zo moe dat ze de hele avond heeft geslapen. Ik lees bij jullie dat er snachts ook steeds wat langer tussen de voedingen zit, dat is helaas nog niet zo bij ons, hier nogsteeds elke 3 a 4 uur ongeveer en bij slechte nachten elke 2 uur.

Ik weet niet of jullie ervoor open staan, maar misschien zouden we ook wel een appgroepje kunnen beginnen? Ik heb in mijn omgeving eigenlijk niemand qua vriendinnen ofzo die ook moeder zijn en ik mis het contact met andere moeders wel. Ik zou ook wel open staan voor een keertje afspreken!

Terug
Bovenaan