Baby’s van maart/ april 2022

@veertjem haha ja er wordt hier erg actief gereageerd!! Maar wel fijn we zitten toch allemaal een beetje in hetzelfde schuitje!
Wat heftig dat je dan net als je alleen bent met een huilende baby zit en spuug en poepexplosie moet mee maken! Dat zelf huilen herken ik ook!

@lewis ja ik had tijdens de zwangerschap ook bekken klachten en zat deels in de ziekte wet. Ik had het bij mijn oudste ook! Zo frustrerend. Na de oudste dacht ik ik ga mij lijf sterk maken en ben 3 x in de week krachttraining gaan doen. Niets meer van over en heeft dus niet geholpen.

Volgens mij worstelen we allemaal wel met het slapen van onze kindjes! Het is wel fijn om herkenning te vinden bij jullie en het gevoel te hebben niet de enige te zijn.
Mijn 3,5 jaar oude knul is ook vaak s nachts nog wel een keer wakker en de laatste tijd om 6.00u steeds al.
App groepje vind ik ook wel gezellig hoor ipv dit forum

Veertje, leuk dat je terug bent. Die nachten zijn herkenbaar. Een heel enkele keer heeft ze er 5 uur tussen gelaten. Ik helemaal blij. Maar dat is niks structureels. We hadden de eerste 6 weken 2/3 uur dag en nacht.
De laatste twee weken 3/4 uur. Wij gaan 21.30 naar bed en vaak is er dan rond 1/2 uur en rond 4-5.30 nog een voeding. Deze week wel vaak 1.30 en 5.30. En dan 6 uur wordt de oudste altijd wakker. Dit noem ik dus goede nachten. Had ik voor mn kinderen nooit gedaan haha! 
Maar hier dus ook nog steeds 2 x na onze bedtijd hoor. Overdag blijft ook gedoe met hazeslaapjes en slecht weg te leggen. Ze is bijna 8 weken nu. We worstelen inderdaad allemaal met slaap hier. En het troost me dat het dus normaal is, ook om er af en toe gefrustreerd over te zijn. 
Boysmom, 6 uur op is hier wel normaal, al sinds ze een half jaar oud was. Sliep jouwe daarvoor wel wat langer? Misschien is het het vroege daglicht en de fluitende vogels? Of de warmte? 
Gisteren is mijn man bij de oudste op de verdieping gebleven en ze was na een uur kletsen vertrokken. Maar 1 x uit bed geweest. Dus misschien speelt verlatingsangst dus toch een beetje mee. Ze heeft nu meer geslapen dan de voorgaande nachten gelukkig. We blijven het even zo doen. Kijken of alles zich weer herstelt. 
De baby sliep gisteren dus haar 2e slaapje goed in bed, na de eerste in de wagen gedaan te hebben. In de loop van de middag even weg geweest in de maxicosi waar ze dan weer nauwelijks sliep. Dus rond het avondeten dacht ik hoopvol, even voeden en dan in je bedje. Daar heeft ze zowaar een half uur heerlijk rustig gelegen zodat ik kon eten. Maar slapen ho maar. Uiteindelijk toch huilen, dus toen heb ik haar maar bij me gepakt, waarna ze de hele avond op mij geslapen heeft. Vannacht ging ook goed, lekker geslapen rondom de twee voedingen. Al met al best tevreden over de dag. 
Ze lacht nu trouwens ook veel naar haar muziekmobiel. Als ik haar eronder leg lacht ze al als ze de muziek hoort en gaat dan meteen zoeken naar de bewegende dingetjes. Superschattig. En ze moest ook erg lachen toen ze gisteravond lekker bij mij mocht komen liggen. Mn oudste zag het ook en hing er meteen letterlijk boven, zag ik niks meer haha! 
Ik heb trouwens een berg kleding besteld. Ben het zo zat dat veel van mn oude kleding niet past bij mn taille. Ik heb nog steeds mn dunne spillepootjes en ook mn shirts passen. Maar die bolle buik maakt dat toch niks mooi zit. Ik wil me gewoon goed voelen in mn kleding. Niet elke keer vanalles moeten proberen voor ik iets vind dat werkt, en dan eindigen met een sportlegging en oud tshirt. Het is echt even wennen aan dit lijf. Bij mn oudste trok mn buik wat beter terug. Nu werken mn buikspieren gewoon ook slecht, er gebeurt onder mn navel niks als ik mn buik in trek. Heb echt de kangaroo pouch. Hebben jullie ook dat zoeken naar leuke lekkerzittende kleding in je kast?

Zo weer even bijgelezen, wat een hoop reacties weer!
Ik vind een appgroepje ook leuk, kun je ook foto's enzo uitwisselen ?

Hier weer een onrustige nacht gehad. Overdag heb ik echt een voorbeeldbaby maar de nachten zijn hels. Hij gaat meestal ergens tussen 19 een 20 naar bed. Gisteren om 19.15 uur. Slaapt dan zonder problemen in. Rond 23 uur nog een voeding en weer verder slapen. Om 1.30 begon vannacht het feest. Eerst een erg onrustige voeding, daarna veel onrust en krampen. Mijn man is 2 uur op geweest met hem. Rond 4 uur mag hij weer rustig in bed, om vervolgens om 4.30 weer wakker te worden van de onrust. Voeding aangeboden maar niet echt veel gedronken. Het is dan alleen maar draaien, kreunen, smakken, slikken. En hij ruikt heel zuur. Met af en toe een kwartiertje rustig slapen tussendoor. Om 6 uur begon de oudste te huilen maar die is gelukkig weer terug in slaap gevallen.

Dinsdag moeten we terug naar de kinderarts en gaan we alles weer even goed doorspreken. Ik twijfel nog steeds wat ik wil met de voeding (borst of overstappen op fles). Daarvan ga ik dinsdag ook weer goed dingen doorspreken met de arts, eens kijken of er niet iets mogelijk is zonder vervelende provocaties.

Ik herken me erg in jullie verhalen. Heb nauwelijks tijd om te lezen en reageren. Gisteren vannacht en nu is het bij ons echt heftig. Last van obstipatie, krijsend huilen, krampen en enorm weinig slapen. We zitten in een cirkel waar alles elkaar versterkt. Gebruiken sinds ze 2 wk is, nu 8wk, nexium. Maar lees nu allerlei negatieve onderzoeken hoe dit schadelijk is. Bijwerkingen komen overeen met wat ze laat zien. Ga er meteen mee stoppen.

Ben nu ook zover dat het me biet meer uitmaakt of ze in haar bed slaapt of op de borst.. als ze maar slaapt. Hoeveel uur slapen die van jullie? Hier zo'n 12-14uur al weken. Lijkt me echt te weinig. Ze heeft nauwelijks plezier in zelf spelen in de box. Met geluk 1x pdag zonder huilen. Echt zielig vind ik het!

Nu slaapt ze ook bij mij, hoop echt dat de krampjes straks weer even vermindert zijn en ze nog kan genieten van wat momentjes. Morgen hebben we familiedag, hoop zo dat ze dat aankan.

Oh dat klinkt heftig debb! 
Zitten jullie ook aan speciale voeding? Ben het even kwijt. Maar dan zijn de symptomen van verborgen reflux en spugen inderdaad misschien wel de minst kwade optie van de twee. Valt te proberen. En vanuit daar weer kijken naar een alternatieve optie. Ik hoop voor je dat het gauw beter gaat met je kleintje. Al zal het even tijd nodig hebben voor de medicijnen uit het lijfje zijn en alles weer werkt zoals zonder.
Misschien kun je via de huisarts nog lactulose krijgen voor de verstopping. Onze dochter had weken lang enorm harde keutels. Krijsen als het eruit moest. Toen werd ons dat aangeraden door de cb arts. Die zei dat dat minder klachten zou geven dan veranderen van voeding, met krampjes en onrust enzo. Wij hebben uiteindelijk probiotica gegeven en daarna kwam de hersenvliesontsteking met antibiotica en stond alles even stil. Daarna was het niet meer nodig, omdat het veranderd was. Nu is het wisselend hard en normaal. Dat is te overzien en we kijken het aan of haar buikje naar verloop van tijd vanzelf alles beter gaat doen. 
Je kindje is nu 10 weken. Wie weet zijn de klachten waarvoor je de nexium gaf ook al verbeterd. Het maagklepje zal ook steeds sterker worden. Al is het nog wel vroeg. Mijn oudste heeft tot 8 maanden veel gespuugd en had er tot 3/4 maanden flink last van. Maar die had een kma en kreeg daarna aangepaste voeding. Weten jullie al een oorzaak van de klachten?
Helemaal gelijk dat slapen nu het belangrijkste is. Ritme en bedje enzo komt dan wel. 

Ik wil trouwens best een appgroep aanmaken. Maar hoe deel je telefoonnummers? Is een persoonlijk bericht mogelijk op dit forum? Ik deel liever geen persoonlijke info in dit topic

Hier ben ik blij als mijn dochter 12-14 uur slaap per dag haalt :)

Ik heb het nog nooit gedaan maar je kunt een link delen voor een whatsapp groepsapp,

Qua kleding pas ik m’n broeken nog niet. Bovenkleding wel, maar ik moet kritisch zijn op wat ik pak om m’n buik te kunnen verhullen. Ik moet nog 7 (van de 22) kwijt. Maar het lijkt meer. Ik hoop dat ik t oude snel pas. Vind het zonde om nieuwe kleding te kopen die ik hopelijk later niet meer pas

Leuk dat jullie een appgroepje ook wel zien zitten! Hoe kunnen we dat handig aanpakken inderdaad?

Ik heb gisteren een klein succesje geboekt met het slapen. Ik kwam erachter dat ze goed in slaap valt als ik aan het stofzuigen ben dus ik had een white noise app gedowload en het stofzuigergeluid keihard aangezet en haar in bedje gelegd. Ze heeft drie kwartier rustig in bed gelegen voordat ze ging huilen en na haar even in slaap te hebben gewiegd heeft ze nog een half uur in bed geslapen. Het is niet veel, maar het voelde als zo'n overwinning haha. Ik heb me voorgenomen om het elke dag even te proberen en hopelijk worden de slaapjes in bed steeds langer.

Verder was het gisteravond een pittige avond, ik had perongeluk iets gegeten waar melk in zat met als gevolg dat ze uren lang heeft lopen krijsen van de pijn en allemaal spuitluiers had. Ik vond het zo sneu voor haar. Vanavond nog weer een avond met haar alleen en dan hebben we de eerste week dat mijn man aan het werk is weer overleefd. Ik vond het wel zwaar en vroeg me soms ook wel af of ik het vol ga houden (ik blijf bij haar thuis ipv weer te gaan werken). Ik vroeg me af, gaan jullie allemaal weer aan het werk of blijven er van jullie meer thuis bij de kinderen?

Terug
Bovenaan