Mirtje, hoe is het met de oudste? Heerlijk moment om ziek te worden zeg... ? Hoe ging vandaag met de baby?
Veertje, welkom! Bij de eerste was ik ook helemaal van de leg hoor. Tot op zekere hoogte is dat wel normaal denk ik. Maar het is inderdaad een enorme verandering in je leven. En dan het gebrek aan enig ritme. Je hebt geen idee wanneer de baby slaapt en eet en wanneer jij dan even tijd hebt voor wat anders. Ik vind nu met de tweede de eerste maandjes nog steeds maar zo zo. Herstellen van een bevalling is ook niet niks en dan de slapeloosheid erbij, gemis van ritme, het eeuwige hangen met een hoopje baby die dan wel heel lief is, maar eigenlijk ook nog best saai. Hormonaal raak ik ook nu weer een beetje labiel en gaan emoties ook nog eens alle kanten op. Lastig he? Met een kindje dat alleen maar op je wilt slapen. Zo jong is dat opzich niet gek. Maar het leven is daar niet meer op ingericht eigenlijk. Ik vind dat zelf ook niet altijd fijn, al dat geplak. Maar ik doe het toch wel. Zo jong wil ik niks van laten huilen of slaaptrainingen weten. Daar snapt ze nog niks van. Maar het kan best zwaar zijn.
Bibiwa, mijn dochter is nu iets meer dan 4 weken. Dus ze drinkt nog 8 a 9 flessen per 24 uur. Mijn oudste deed dit nog heel lang eigenlijk. Ik probeer eens per 3 uur als richtlijn aan te houden. Maar deze heeft me toch een volume als ze honger heeft ? ze kauwt dertig seconden op haar vuistjes als ze wakker wordt en hoppa, de hele straat kan horen dat er gegeten moet worden. Eind van de dag komen de krampjes erg opzetten, lukt het slapen al helemaal niet meer, en dan stapelen de flessen wel een beetje op. Dan verzanden we in clusteren. Vanaf 21/22 uur stopt dat als ze diep in slaap raakt. En snachts is het meestal wel elke 3 uur. Vandaar dat we soms nog wel 9 flessen halen. Ze drinkt ook veel. Al ruim een week zo'n 800 ml. CB was al aan het klagen. Maar ze zal het wel nodig hebben.
Gisteren sliep ze ineens heel veel overdag (na zoveel wakker zijn ging het lampje uit ofzo??) En toen hadden we maar 4 dagflessen. Met als resultaat dat ze afgelopen nacht elke 2 uur voor een klein beetje kwam. Dus elke 4 uur voeden zit er nog niet in. Ritme ook niet, want de ochtendtijd is nog verschillend. Soms 6 uur, meestal rond half 8 a 8 uur, maar ook wel eens 9 uur pas. Ze doet ook niet iedere ronde een goede wakkertijd. Het is of uuuuuuuren wakker van voeding tot voeding, of direct weer verder slapen. En dat maakt sturen op een vaste ochtendtijd en vaste wakkertijden en dus vaste flestijden ook lastig. Ik weet dat dit over 1 a 2 maanden al heel anders gaat, dus ik maak me er nu tijdens mijn verlof niet veel zorgen over. Al ben ik wel op zoek naar hoe we meer ritme en betere dagslaap krijgen. Ik ben ook maar een mens dat graag weet hoe de dag gaat lopen haha!
Vanmorgen was mevrouwtje weer 4 uur aaneengesloten wakker. We zijn bij de CB arts geweest dus was wel prima. Ze was erg tevreden. En rond 12 uur had ik gewoon peuter en baby boven op bed voor 2,5 uur!? Wtf? Dat lukte dus gewoon
? en net even gewandeld en ze slaapt nog in de wagen. Dus 2 wel goede dagen in de pocket. Afgelopen nacht vergeet ik maar even ?
De sab simplex kan er iets mee te maken hebben. Al merk ik nog niet minder krampjes. Dus of we die blijven gebruiken weet ik niet. Dankzij de probiotica hebben we nu wel veel betere zachte poep, dus we blijven nog even bij de huidige voeding met probiotica tot het potje leeg is. De cb arts raadde ook eerder lactulose aan dan een andere voeding. Maar dat lijkt dus niet nodig.