Baby’s van maart/ april 2022

Hoi dames, ik lees en schrijf ook graag weer mee. Even niet op het forum geweest vanwege de drukte en hectiek. Heb een deel terug gelezen van jullie berichten, niet alles. Lees veel herkenning Bibiwa, ook een baby met veel krampen, reflux en alleen op de buik willen slapen. Na een voeding lang bezig rechtop om de voeding te laten zakken en meestal in slaap te krijgen. Overdag heb ik haar ook op haar buik in de box, dan slaapt ze heerlijk.

Wij hebben nexium om het maagzuur te remmen en nutriton wat ik als papje voor de borstvoeding geef of mijn vriend in de fles, afgekolfde voeding. Dit gaat wel wat beter al zijn de klachten niet weg.
Merk ook weinig tijd voor mezelf, laatste dagen veel huilen (lees dat dit met 5 weken ook een mentale groeispurt kan zijn).

Succes alle mama's! ??

Lewis, denk je dan dat het door de sab simplex alleen maar erger werd? Ik wilde het namelijk morgen toch gaan halen omdat de infacol niks lijkt te doen en dat ik over sab simplex over het algemeen betere verhalen hoor. Maar wat ik nu lees, lijkt me ook niet echt geweldig. T is wel zo dat ik ook al van mensen gehoord heb, dat dit tijd kost om te laten werken.

Mylwen, ik denk wel dat de sab simplex niet lekker valt hier ja. In elk geval hadden we twee erg slechte nachten met veel kleine beetjes drinken en krampen en huilen. En toen dus de dag dat ze erg hard huilde een paar uur van krampen. Wat niet echt is hoe we haar tot nu toe kennen. De dag dat we stopten met sab simplex voelde ze zich weer beter. Maar ik kan het ook niet helemaal zeggen, want ze heeft nu koorts ontwikkeld en voelt zich helemaal niet lekker ? Dat ligt aan mn peuter, niet aan de sab simplex. In elk geval waren de krampen juist meer in de week dat we het gebruikten. 
Debb, leuk dat je meeschrijft weer. Bij jou ook een lastige situatie dus met reflux en krampen. Die eerste drie maanden zijn maar zwaar. Fijn dat je het buikslapen ontdekt hebt. Bij mijn oudste werkte dit ook goed tegen het huilen. Die had ook reflux, door een kma. Deze is gewoon erg wakker, maar minder huilerig en spuugt ook niet veel. Wel veel krampen, maar het hoort erbij. Ik heb geprobeerd of ze buikslapen fijn vindt, maar deze dan weer niet. Ze zijn allemaal anders, dat vind ik wel leuk om te merken. In elk geval is die van jullie dan een buikslaper ?
Sinds gister middag heeft onze dochter dus koorts. Mijn oudste was verkouden geweest en ik ben het zelf ook al een paar dagen. Dus ik dacht, nou dat ligt daaraan dus. Maar het liep snel op en verder zien we geen andere symptomen. Mijn man was bij de huisarts geweest want ze is pas 4,5 week. Die zei als het hoger wordt naar de huisartsenpost. Ze had overlegd met de kinderarts, en dan willen ze haar wel zien. Dussss... Gisteren tot 1 uur snachts bij de kinderarts op de ehbo gezeten. Aan de monitor weer, bloed en urine testen. Niks kunnen vinden. En juist dat schijnt een beetje spannend te zijn. Ze is getest op de gangbare virussen, die ze niet heeft. De arts zei dat het dan ook bacterieel kan zijn en dat het dan soms snel erger kan worden. Maar haar koorts was in de tijd dat we daar waren niet nog hoger geworden, en geen andere symptomen erbij. Dus ze gaan er nu wel vanuit dat het is wat mn dochter en ik hebben, al weten we niet wat. Alleen als de koorts stijgt of ze wordt lusteloos oid, dan moeten we direct terug. 
Mijn oudste is zo vaak ziek geweest, opvangkindje, maar die was de eerste keer al 4 maanden. Dit vind ik wel spannend. Vooral omdat ik had verwacht een geruststellend praatje van de huisarts te horen en eindigde op de ehbo met een nerveuze kinderarts. Heb geen oog dicht gedaan vannacht. Beebje wilde ook alleen tegen mij aan slapen in mijn bed. De cosleeper was al te ver weg. Ze voelt zich echt niet goed en veel huilen. Hopelijk gaat het gauw weer beter.

Hey, hoe is het met jullie?
Mylwen, al de sab simplex geprobeerd? Heb je al wat gevonden dat helpt?
Mirtje, hoe gaat het bij jou? Went de oudste al wat? Mijn dochter is nu een maand later nog steeds tot half 9 a 9 uur in de avond hevig aan het kletsen in bed. Soms roept ze ons. Maar het erge huilen bij op bed leggen wordt wat minder. We hebben een nachtlampje dat ze zelf in kan drukken bij Ikea gehaald, die brandt dan 15 minuutjes. Heel klein. Ze zei vorige week een paar keer huilend dat het donker was. En sindsdien gaat het wat makkelijker dus. 
Bibiwa, hoe gaat het vinden van ritme en de huiluurtjes? Kom je er nog een beetje uit met voeden? 
Ik vind het vinden van ritme maar lastig. Ze is nu precies 5 weken oud. Maar nog echt geen enkel ritme te bekennen. De koorts is weer weg. Maar de nachten zijn sindsdien ook klote nu. Na de eerste nachtvoeding gaat het in de cosleeper lastig, snel wakker en huilen. Overdag heeft ze nog geen vaste wakkertijd, en ze slaapt nog steeds maar weinig. Soms is ze van voeding tot voeding wakker en daarna weer. Soms klettert ze tijdens het voeden in slaap. Ze slaapt lastig ergens anders dan op ons. Dus ritme en regelmaat valt lastig te bieden. Het is wakker worden, verschonen, voeden, even knuffelen en kletsen en... Daar ontspoort de dag alweer hopeloos. Je krijgt haar gewoon niet in slaap. Ook niet bij mij. Geen idee hoe ik vanuit hier met deze baby naar wakkertijden en dan slapen met een slaapritueeltje toe moet gaan werken hoor. Laat staan een vaster ritme. ?‍? Nu gaat ze maar een beetje mee in de flow van ons ritme met de oudste en dan zien we wel waar en wanneer die luikjes dichtvallen. 
Ik ben na de koorts en de slechte nachten wel echt een beetje op. Ik zie er helemaal draaierig van. Vandaag is de oudste op de opvang. En mijn man neemt de baby wat meer. Zodat ik even een paar uurtjes kan pakken zonder alert te zijn op elke piep. 

Lewis, ja, afgelopen vrijdag gehaald. Het wisselt heel erg, sommige momenten helemaal geen last van krampjes (terwijl ze het eerder na iedere voeding had) en andere momenten, 2x eigenlijk, dit weekend, krijst ze… Nu is t wel zo dat we dit weekend weg zijn geweest met vrienden en ze dus erg veel prikkels heeft gehad, wat dus ook nog van invloed kan zijn. Dus we kijken t nog een paar dagen aan.

Gelukkig hebben wij sinds vorige week echt een ritme en drinkt ze om de 4 uur, dus om 3, 7 en 11. Dat is wel echt fijn! Wel waren we gisteravond zo moe, dat mn vriend met baby op de buik in slaap is gevallen en ze echt 6 uur geslapen heeft waardoor we het ritme ff kwijt zijn, dus dat moet ik vandaag weer ff terug gaan krijgen ?.

Klinkt wel veelbelovend dat het af en toe wel helpt? Het is zo lastig oordelen he, of iets nou echt wat doet en waar de  moeilijke momenten dan van komen. Hopelijk gaat het nog wat beter werken. 
Hee en pappa en mamma hebben ook slaap nodig. Die ritmes van babies wijzigen toch om de haveklap. ? Fijn dat jullie even hebben kunnen slapen. Zo'n ruk doet die van ons nog niet. Netjes ritme hebben jullie. Hoe gaat het met je herstel nu?
Wij zitten weer in het ziekenhuis. Na 2 koortsvrije dagen heeft ze opnieuw 39.5. geen enkel ander symptoom. Dus we zijn ter observatie terug op de couveuseafdeling. Toch wel sneu dat ze ons nog herkennen van de vorige keer. Ze heeft nu geen bacteriele infectie, ook geen blaasontsteking. Alle virusjes waar ze op kunnen testen blijven negatief. Alleen de uitslag voor het RS virus wachten we nog op. Maar dat lijkt het ook niet te zijn. Dan is het waarschijnlijk toch een ander virusje. Maar het blijft wel een beetje vreemd. Ook zijn ze onder de 3 mnd erg voorzichtig. Want een virusje kunnen ze meestal wel handelen, maar als er een bacterie bij komt kan het heel snel de verkeerde kant op gaan. Nou het zal wel goed komen, maar ik ben wel een beetje nerveus zeg!

@lewis ach wat naar zeg! Hopelijk knapt ze snel weer op en mogen jullie naar huis.

Hier lijken we de eerste sprong weer uit te zijn. Mijn zoontje is veel rustiger en zit weer op 8 voedingen per dag ipv 11 of 12. Hij gaat ook steeds langere stukken slapen in de nacht. Afgelopen nacht ruim 4,5 uur. Hiervoor kwam hij vaak elke 2 uur.

De oudste is gelukkig niet verder ziek geworden. Wel goed verkouden maar dat wordt ook steeds minder gelukkig. Wel is hij echt een peuterpuber met vreselijke driftbuien en krijsen als hij moet slapen. Ik hoop echt dat deze fase snel over is!

@Lewis wat naar om te lezen dat het toch weer de verkeerde kant op is gegaan en jullie weer in het ziekenhuis zijn. Kan me voorstellen dat het een hoop spanning en stress oplevert! Ik hoop dat ze snel weer beter mag zijn en jullie weer lekker thuis zijn.

Wat betreft een ritme, dat zit er bij ons ook totaal niet in. De ene dag hebben we veel tijd tussen de voedingen door omdat ze als een blok slaapt en de andere dag blijft ze maar wakker en krijg ik niks gedaan. Dat vind ik wel lastig, ik kan me er moeilijk aan overgeven dat ik niet meer zelf kan bepalen wat ik doe en wanneer. Mijn hoofd is continu een chaos van dingen die ik wil doen en elke dag sta ik op met een lijstje in mn hoofd van wat ik wil doen die dag maar ik kom er gewoon niet aan toe. Ik zit er wel een beetje doorheen daardoor, voor mijn mentale gezondheid is het heel belangrijk om dingen voor mijzelf te kunnen doen en even bezig te zijn met bijv. het huishouden maar dat lukt nu niet meer zonder óf haar in de draagzak te hebben óf continu alert te zijn of ze niet gaat huilen. Ik zo bang dat het mentaal weer de verkeerde kant op zal gaan, maar ik weet ook niet zo goed wat ik er aan kan doen. Herkennen jullie dit ook? Wanneer kwam er voor jullie weer wat ritme in de dagen?

Terug
Bovenaan