De absolute toppers hier:
-Zoals bij iedereen: de hydrofiele luiers! Handig bij afdrogen, handig bij spugen, handig bij zo'n beetje alles. Flanellen luiers zijn lekker warm met afdrogen maar ik vond ze niet perse nodig, had er toevallig een stel gekregen.
-Badcapes/omslagdoeken! Wij hebben een oud huis met niet bepaald een moderne badkamer (zit in de planning hoor, maar je kunt niet alles tegelijk he) dus warme omslagdoeken als de kleine onder de douche vandaan komt zijn hier een grote topper. Lekker inwikkelen, knuffelen met je kleintje en tegen de tijd dat je uitgeknuffeld bent is het kind al bijna helemaal droog.
-wipstoeltje: vooral bij mijn derde vond ik het een uitkomst. Hij zat veilig, en ik kon me even rustig met de andere 2 bezig houden. In dat opzicht was de box handig maar toen hij eenmaal op zijn buik kon rollen maar nog niet terug was het stoeltje handiger, anders moest ik hem steeds terug op zijn rug leggen.
Miskopen:
-een badje. Echt, dat ding is misschien 3 keer gebruikt, bij de 1e 2 keer, bij de 2e 1 keer en daarna nooit meer. Gesleep met water, het kreng moet weer leeg gegooid worden en mijn kinderen vonden het veel fijner om lekker dicht tegen papa of mama aan mee onder de douche te gaan.
-luieremmer. Een gewone luieremmer gaat stinken, en die nappywrapper moet toch ook gewoon een keer leeggegooid worden, lijkt me. Ik verschoonde de kinderen meestal toch al beneden in de woonkamer, en daar gooide ik de luiers gewoon gelijk in de container.
-hydrofiele washandjes. Ik weet nog niet wat je ermee moet. Ben inmiddels zwanger van de 4e maar ik heb ze na de 3e weggegooid en ze komen er ook niet meer.
-een driewielerkinderwagen. Ze zijn buiten wel makkelijk, maar dat is een vierwieler met zwenkwielen ook. Ik vond de 3-wieler erg instabiel en heb nu heel bewust voor een vierwieler gekozen.