Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Voor diegene die op zoek zijn naar een babyfoon. Nem een dect. Zo weet je zeker dat je niet al de hele avond naar het kind van je buren aan het luisteren bent! Wij hebben een Elec (zelfde als Alecto) en die is super.

Miskoop is toch de dreamie bak van de quinny. Sjonge zeg wat zijn de kinderen daar nell uitgegroeid zeg. Mijn zoontje moest met 4 maand al in de buggy omdat hij klem lag in de lengte. Zowiezo zijn de banden van de Quinny ook erg snel doorgesleten.

Hallo Allemaal,
Toch maar weer ff dit onderwerp naar voren halen, is zo handig!
Weet iemand of het verstandig is om een voetenzak bij de maxicosi te kopen? Ik moet eind december bevallen, dus midden in de winter. Maar misschien is een wikkeldoek ook voldoende?

Groetjes Mickey

Hoi hoi,

handig onderwerp!

ik hoorde gisteren van een kraamverzorgster dat de flessen van Avent niet goed zijn, althans de speentjes daarvan. Het schijnt dat het tuitje te kort is en dat het daardoor niet bij het gehemelte komt en de baby dus niet goed kan drinken. Mij heeft ze aangeraden om flesjes van de kruidvat te kopen.

Verder wat betreft de kolven; op die van Avent kunnen alleen Avent flessen en op die van Medela kunnen alle flessen.

Verder heeft ze aangeraden om perineumolie te gebruiken, dit schijnt minder kans te geven op inscheuren.

Groetjes,

Melanie (27 weken zwanger)

Ik heb juist gehoord dat ze van te voren geen flesjes aan kunnen raden omdat ieder kind weer een ander speentje en flesje fijn vindt drinken. Wel werd er nog vermeld dat de flesjes van avent op dit moment het meest gebruikt werden.

Daar zit je dan met je gezinsverpakking avent flesjes. Ik ga ze gewoon gebruiken en als het niet lukt kan ik altijd nog anderen halen.

groetjes Danique
31w3d

over die voetenzak:
ik ben  nog niet  van plan om er een te kopen (ben uitgerekend in januari) eerst maar eens zien hoe koud de winter is en ik denk het ook wel te redden met lekkere warme dekentjes. Een voordeel van dekentjes is natuurlijk dat ze daar niet uitgroeien, wat weer wel kan bij een voetenzak. Een ander voordeel is dat je heel gemakkelijk met een dekentje meer of minder kunt regelen hoe warm het kindje het heeft.

over een badsteun:
een vriendin raadde mij deze aan, zodat je je handen vrij hebt bij het baden van het kindje. Maar er zijn verschillende soorten: opblaasbare die drijven, een soort hangmatjes die op de bodem van het bad vaststaan etc. Ik ben erg benieuwd of er iemand ervaring heeft met de verschillende bastandaarden die te koop zijn.

groetjes,
Janneke

Volgens mij is het idd erg afhankelijk van je kindje wat voor fles het beste is. Die van mij deed het prima op aventflessen hoor! En nog steeds trouwens want je kan er ook tuiten op kopen. Vind ze ideaal!

Groetjes, Jonna

wat ik erg fijn vond:

Drijvend badmatrasje. i.p.v. elke keer met water sjouwen naar de babykamer, deed ik al snel met dat matrasje Niels in bad. Is geschikt tot 6 maanden en hij vond het heerlijk. We hebben het ook gebruikt in het zwembad.
De plastic variant heb ik later gebruikt, maar dat vond ik toch niet zo fijn. Het is zo hard voor zo'n kleintje. Nu weet ik dat van hetzelfde merk als het matrasje ook een soort voedingskussens zijn die je rondom het kindje doet, zodat ze kunnen zitten. Dat is van stof gemaakt en is dus fijner.

Een goede verzorgingstas. Die van mij kun je openklappen en dan heb je een slaapplaats. Echt super handig. Ik heb daar zoveel reacties op gehad. Is bijna niet in Nederland te koop, maar echt een super uitvinding. (Wel bij babyandmore.nl) Als ik met de auto op pag ging, had ik aan maxi-cosi en tas voldoende. Ook op vakantie en aan het strand veel gebruikt.

Koop niet teveel speentjes van te voren. Elk kind heeft weer een andere voorkeur en ze zijn zo bijgekocht. Dat geldt trouwens ook voor luiers. Veel zweren bij Kruidvat, maar bij mijn zoontje zorgde dat juist voor veel lekken.

Overslagrompertjes: ideaal. Vreselijk zijn de boxpakjes, wat een gedoe met aan en uit kleden. Een los shirtje en broekje zijn veel gemakkelijker.

Voedingskussen: veel gebruikt. tijdens zwangerschap en ook met voeden. Je moet wel een goede (Doomoo) nemen; er is veel 'rommel' op de markt die echt niet werken.

Absoplus: matrasbeschermer, eerst zelf op je bed en daarna voor de kleine. Zelfs bloedvlekken gaan er gewoon uit op 40 graden en je ligt zelf ook niet op zo'n kraakmatras. kan 2 liter vocht opnemen per m2, dus dat moet toch genoeg zijn....

Let bij het aanschaffen van een kinderwagen op de grootte van de bak. Sommigen zijn zo klein dat je na 3 à 4 maanden echt een probleem hebt. Mijn vriendin had een grote baby die na 3 maanden niet meer in de kinderwagenbak pastte, en dan.... buggy kan nog helemaal niet en alleen maxi-cosi is ook niet alles.

Ik heb zelf na eerst een Brabantia emmer gehad te hebben, een Diaper Champ aangeschaft en dat is veel fijner.

Ik heb het een beetje door elkaar gezet, zo wat in mij opkam, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

hoi  

wilde toch even reageren , op de slechte ervaringen met de avent fles.
 ik werk op een kdv alle baby's gebruiken deze fles.
 en ook de premature baby van mijn vriendin dronk er uit.

gr natasja  

Terug
Bovenaan