BAH Kraambezoek ... hoe regel ik dit zonder GE-STRESS en is het wel zo leuk??

Ik zou zeggen wees eerlijk tegen iedereen!! Als je niet toe bent aan bezoek zeg het eerlijk.
Ik ben ruim 6 wkn geleden bevallen van onze tweede zoon. Wegens een keizersnee heb ik eerst een paar dagen in het ziekenhuis gelegen.  Bezoek (muv directe familie) heb ik eigenlijk afgehouden tot afgelopen week. Ik had er gewoon geen energie voor!
Ik denk dat iedereen begrijpt dat je niet op een vol huis zit te wachten als je net bevallen bent.

Succes met de laatste loodjes en natuurlijk het organiseren van het bezoek!

Mijn schoonzusje is 22 juni jl. bevallen van haar eerste en ik kan dus mooi "afkijken" hoe ik het wel wil en wat ik dus niet wil, ze heeft nog elke week een volle agenda ( ouders,schoonouders willen elke week komen, kraamvisites) en dan zijn er dus ook mensen die gewoon tot 01.00 blijven zitten als ze op kraamvisite komen, ze geven subtiele hints   dat ze de kleine zo nog moet voeden en in bad wil doen (doen ze na de laatste voeding ofzo) en dan nog blijven ze zitten. Daar wordt je toch niet goed van??!!
Dus vanaf het begin grenzen stelleb idd!
Zo willen ze in het weekend vaak lekker met zijn tweetjes zijn, maar als schoonouders/ouders bellen of ze mogen komen durven ze dat niet te zeggen. Dus zitten ze dan ook weer met visite. Ik vind het belangrijk dat mijn relatie met mijn man er straks niet onder lijd! En er zullen best mensen zijn die dit niet begrijpen, jammer dan, maar ik ben daar weer wat makkelijker in dan mijn man dus ben wel benieuwd hoe het gaat lopen. Moet er trouwens niet aan denken dat als ik een keizersnede zou moeten dat er mensen zijn die mijn kindje al vaker hebben gezien dan ik, daar wordt ik heel verdrietig van.....hoop dat het allemaal op de gewone manier gaat gebeuren!

liefs daantje

Kraambezoek..
Iets waar iedereen zich toch best wel druk om kan maken!
En meekomende kinderen die vervolgens erg vermoeiend zijn.. Ach ja.. In ieder geval is het natuurlijk wel zo dat die kinderen ook bij het "visite gezin" horen en die kunnen niet aan de kant gezet worden.
Maar wij doen het dus zo : na een paar dagen gaan de kaartjes op de bus, met een datum voor een kraamfeestje. Dan zijn we in 1x klaar. Niks weken lang visite, gezeur met mensen die de hele dag blijven hangen.. En vooral schoonmoeder die zich graag opdringt! Zo hebben we het ook gedaan met onze dochter. En dat is prima bevallen!
Onze dochter is in het ziekenhuis geboren en heeft daar de eerste 3 maanden moeten blijven. Ook daar hebben wij geen bezoek ontvangen omdat wij dit niet wilden. Alleen Opa en Oma zijn langs geweest, en Oom en Tante. Meer dan genoeg. Je hebt dan al zoveel aan je hoofd.
Dus voor ons een kraamfeest! :D

Groetjes Bren en geniet van die laatste loodjes van je zwangerschap ;)

quote: esther36 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-08-2008 11:14:51'));

Laatste weken mijmer ik over het kraambezoek. Ik ben er wel over uit dat ik pas na 1 week de kaartjes verstuur zodat wij als gezinnetje nog even rust hebben en vooral ik zelf want ik zit helemaal niet te wachten op ineens veel bezoek en telefoon.

Is het handig om op het geboortekaartje te zetten wanneer moeder en kind rust? Of wanneer men kan bellen om af te spreken?

Natuurlijk lichten we enkele mensen wel direct in zoals opa en oma, schoonzus. Eigenlijk mag ik niet klagen want qua familie hebben we haast niets maar toch? Wil je gelijk collega's en vrienden over de vloer met kids en drukte?

Het kindje van hand tot hand laten gaan? Alleen al bij het idee wordt ik .

OF MAAK IK ME ECHT TE DRUK?

Groetjes Esther
35,5 weken

Hai Esther,

Wij hebben het als volgd gedaan:

Alleen naaste familie is de ochtend na de bevalling langsgekomen en ook maar voor een uurtje.

Wij hebben wel dezelfde dag de kaartjes op de bus gedaan, maar pas 3 dagen na de geboorte  kraamvisite ontvangen.

Op het kaartje stond duidelijk wanneer Dayden en ik rustten en tot welke tijd ze welkom waren.

Ook liet ik Dayden echt niet van hand tot hand gaan, verschrikkelijk als mensen denken je kind zomaar te kunnen vasthouden  Dayden is van mij!!! En ik bepaalde wie hem mag vasthouden,  was je het er niet mee eens, dan zoutte je maar weer op

Er waren mensen die gewoon de bezoektijd negeerde en wilden blijven zitten na 21.00 uur! Nou mooi niet, ik zei heel duidelijk, het is geen avondje gezellig een borrel doen en er staat heel duidelijk op het kaartje tot wanneer jullie welkom zijn.
Dus ik heb heel graag dat jullie nu weggaan  Wij hebben onze rust ook nodig.

Ook heb ik na 8 weken het  kraambezoek afgekapt, daaaaaaaaaaag je denkt toch echt niet dat ik na 2 maanden nog elke dag mensen over de vloer wil  hebben.

Klinkt misschien grof wat hier boven staat, maar voor mij werkte dit perfect! Ik had mijn grenzen duidelijk kenbaar gemaakt en niemand die er overheen zou walsen

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Leontine, mama van Dayden 2,5 jaar!

Hoi,

Ooooh kraamvisite.....Bij de 1e hebben we de geboortekaartjes wel wat later verstuurd, maar dat kwam ook omdat er iets fout was gegaan (we misten van sommige de omslag). Maar achteraf is dat wel goed bevallen! Je hebt er inderdaad mensen bij die rustig de hele avond blijven zitten terwijl we duidelijk op het kaartje hadden gezet TOT 21.00!! Maar ja ...het was onze 1e en we waren nog zo onwennig. Ik weet wel dat ik deze keer mijn mond open trek. Maar heel eigenlijk zou ik het liefst s'avonds helemaal geen visite willen hebben. Onze oudste wil ook graag gezellig   gedoucht, voorgelezen en op bed gebracht worden. Ja toch en daar willen we ook alle tijd voor nemen er verandert al zoveel voor ons meissie!!...Maar ik ben bang dat we dan wekenlang overdag met kraamvisite zitten (met mensen die je normaal bijna nooit ziet...) Heeft iemand daar ervaring mee?? ( met s'avonds geen visite dus??). Wat we wel deden bij onze 1e was één dagdeel voor onszelf houden...(Schoon)ouders, broer en zussen waren (en zijn de volgende keer weer ) altijd welkom, die hoeven van ons niet te bellen, maar das een  persoonlijke keuze  voor iedereen natuurlijk.
Ik had de vorige keer wel alle collega's van mijn vriend in één keer (13 mannen!!!). Was toen wel al een paar weken bevallen maar wat een verschrikking, heb al tegen vriendlief gezegd dat ik dat echt niet meer, wil 3 of 4 vind ik toch echt genoeg!!!
Nou ja ik heb gelukkig nog even om er over na te denken...

Groetjes Jessica
25 wkn

Hoi hoi

Bij mijn eerste zaten er ook mensen tot 23 uur ofzo , dat wil ik ook echt niet meer, en gewoon om de reden dat ik nu een oudste heb en zei wil ook genieten van der broertje of zusje en dat recht heeft ze ook! ik weet eigenlijk niet hoelang ze thuis mag blijven van school ...( mischien weet iemand hier dat??) en bij mij mogen komen NA te bellen en niet meer na 16 uur, ook stuur ik dit keer niet meer iedereen een kaartje, had er toen ruim 70 en hou het nu denk ik op maximaal 30. je ziet de meeste nooit, dus waarom moeten ze dan ineens wel komen ja toch. nou ik ga gezellig met mijn dochter cakejes bakken:)))

Rachel
2 weken tot 4 maanden  ( weet nog niet hoelang ik zwanger ben haha)

Hoi hoi

Bij mijn eerste zaten er ook mensen tot 23 uur ofzo , dat wil ik ook echt niet meer, en gewoon om de reden dat ik nu een oudste heb ( 5 en half)  en zij wil ook genieten van der broertje of zusje en dat recht heeft ze ook! ik weet eigenlijk niet hoelang ze thuis mag blijven van school ...( mischien weet iemand hier dat??) en bij mij mogen komen NA te bellen en niet meer na 16 uur, ook stuur ik dit keer niet meer iedereen een kaartje, had er toen ruim 70 en hou het nu denk ik op maximaal 30. je ziet de meeste nooit, dus waarom moeten ze dan ineens wel komen ja toch. nou ik ga gezellig met mijn dochter cakejes bakken:)))

Rachel
2 weken tot 4 maanden  ( weet nog niet hoelang ik zwanger ben haha)

Wij gaan pas bellen als echt alles maar dan ook alles achter de rug wat betreft de bevalling. en mocht dit 's avonds zijn dan komen ze maar de volgende dag. Even genieten en bijkomen.

Op het kaartje gaan wij zetten: voor bezoek bellen. en dan bepaal ik wanneer zij   mogen komen en dan zeg ik ook gelijk van 15.00 tot bijv 16.00

Maar de praktijk zal het leren. Ben benieuwd.

Succes iedereen!

Ester 27+3

Terug
Bovenaan