BAH Kraambezoek ... hoe regel ik dit zonder GE-STRESS en is het wel zo leuk??

Hoihoi,

Misschien zie ik het wel allemaal veel te roze-wolkerig in hoor (dat zal haast wel na het lezen van al jullie ervaringen) maar ik verheug me eigenlijk best wel op de kraam visite.
Ik kan er echt over dromen om lekker op de bank te liggen en helemaal super trots ons kleine ventje aan mensen te laten zien.
Het heeft bij ons best wel even geduurd voor we zwanger mochten worden en bij alle kraamvisites die ik de afgelopen tijd heb afgelegd dacht ik altijd: oh god wat hoop ik toch dat ik daar ook nog een keertje mag liggen, apetrots met ons babytje en cadeautjes in ontvangst nemen
Het scheelt vast ook dat dit ons eerste kindje is en we dus geen ander kindje hebben waar we  tijd voor vrij  willen houden.

Zoals ik er nu in zit denk ik dat ik wel op het kaartje zet dat mensen even moeten bellen voor ze langs komen.  De opa's en oma's mogen van mij wel gewoon altijd langs komen. (nou is dat makkelijk gezegd want mijn eigen ouders wonen 120 km ver weg dus die zullen echt niet zomaar op de stoep staan, en mijn schoonmoeder is er absoluut het type niet voor om continu langs te komen en zich er tegenaan te bemoeien, zij is meer een 'leven en laten leven' type )

Maar goed... ik kan dit nu allemaal wel makkelijk zeggen, maar de kans is nog gerust aanwezig dat als de kleine geboren is ik ineens alleen nog maar rust wil hoor. Niets is zo veranderlijk als een moeder onder de hormonen tenslotte
Ik weet in ieder geval al wel zeker dat ik niemand bij de bevalling wil (alleen mijn man natuurlijk) en dat ik ook niet wil dat mensen op me staan te wachten als we thuis komen. De eerste uurtjes zijn voor ons en pas als we die kleine voor het eerst zelf een schone luier om hebben weten te krijgen mogen de opa's en oma's komen!

Groetjes, 10e
19+3 weken zwanger

Ondanks de 'kanttekeningen' die ik hierboven aankaarte (kaartje niet direct de deur uit, perse paar dagdelen voor onszelf en tijd op het kaartje) vind ik op zich kraamvisite wel heel leuk hoor.
Veels te trots op het kleine wurm .

Weet nu echter wel dat ik de eerste dagen niet de allergezelligste ben, dan ben ik enorm gericht op de nieuwe baby en ons gezin in het algemeen. Vooral toen de jongste geboren werd had ik natijd enorme naweeen en die versterkten bij mij een enorm oergevoel MIIIJNNNNNNN kind . Dus deze keer mogen ook mijn ouders die waarschijnlijk de oudsten opvangen weer vlot komen en daarna wil ik gewoon eerst zien hoe ik me daarna voel en niet wederom dagen vol naweeen in ga. Dan wil ik gewoon zelf rust en genieten van ons grotere gezin.... ben ook heel benieuwd hoe de oudste reageert die heeft nu een leefitjd dat hij het bewust mee maakt...

Als dat een beetje op de rit is gaan de deuren open voor de visite maar wel met mate.

groetjes,
Marije (27 + 4 zwanger van de 3e)

Hallo allemaal!

Bij de 1ste lag ik een dag of 5 in t kraamkliniek en ontving daar met uiteraard de bezoekuren kraamvisite, d.w.z. fam. en vrienden. Het is in griekenland niet de gewoonte geboortekaartjes te versturen (heb ik wel gedaan voor 'nederland') dus vage bekenden weten gewoon niets. Vrienden houden rekening met me. Schoonfam........ o.k. dit ligt wat moeilijker.... Ik had altijd 'de b.v.smoes'. Zodra ik aankondigde te willen voeden verdween iedereen, haha! Bij de 2de was denk ik 'de nieuwigheid' eraf en had ik veel minder bezoek. Binnenkort de derde....
Ik lees altijd op geboortekaartjes wanneer mama's en babies rusten, of zet er bezoekuren op. Enne als bezoek blijft hangen verontschuldig je gewoon en ga naar boven/bed.... vaak dringt t niet tot ze door, totdat je er (vriendelijk) iets van zegt...
Telefoontjes???? antwoordapp./stekker eruit en mob. op stil...
Succes!!!!
Enne...kraamcadeautjes zijn leuk!!!! (en soms erg lachwekkend)
groetjes,Priscilla

Hoi!

Heel herkenbaar, had ik ook voordat onze dochter geboren werd.

Tip van een ervaren kraambezoek-ontvangster: plan niet teveel bezoekjes op 1 dag. En (nog veel belangrijker), wat wij gedaan hebben: ons dochtertje bleef, als ze sliep, boven liggen en ik in het begin ook (de eerste 3 dagen). Dan kwamen de mensen, kregen ze beneden koffie, thee, beschuit enzo, dan kwamen ze even, voor een kwartiertje ofzo, boven kijken, en dan weer weg. Sommigen bleven dan beneden nog hangen, maar daar had ik geen 'last' van, en de kleine ook niet.

Omdat de kleine bij ons op de kamer lag blijven ze niet te lang (bang dat ze dr wakker maken), gaan ze niet aan dr zitten enzo. Was voor ons echt onwijs handig!

Dus: laat in ieder geval de kleine lekker boven slapen als er bezoek komt en (als je er behoefte aan hebt), ga zelf ook lekker in bed...

Sterkte met de laatste loodjes!

Groeten, Ukkie26

Ik vond het kraambezoek helemaal geweldig!
Wij hebben een hele grote familie en op dit soort moment zie je iedereen weer een keertje, dus lekker gezellig bijkletsen.

Onze ouders en broers zijn diezelfde avond langsgeweest, mijn zoontje is om 21.05 geboren. Ik snap eerlijk gezegd de persoon niet waarbij haar schoonmoeder en schoonzus niet gelijk mogen komen?

Mijn tips:
- Hou een agenda bij, zodat jullie beide kunnen zien wie er wanneer komen, dat je geen dubbele afspraken ga maken
- Wij hadden 2 doordeweekse avonden en 1 middag in het weekend die we voor de kraamvisite hielden, de rest hielden we voor onszelf en de opa's en oma's
- Laat niet teveel mensen komen, 1 gezin of 2 koppels per keer vonden wij druk zat
- Nu bleef onze kraamvisite niet lang plakken, de meeste snappen wel dat mama en baby moeten rusten, maar stuur ze desnoods anders na een uur weer naar buiten
- Geef de baby niet aan teveel mensen, een baby kan nog niet teveel prikkels hebben en kan hierdoor onrustig worden.

Groetjes Saskia

Owja, op ons geboortekaartje stond 'graag even bellen om vingertjes en teentjes te tellen' en ik moet zeggen dat er niemand onaangekondigd is langsgekomen.

Ikzelf had geen rusttijden op het kaartje staan, dat leek me niet nodig, maar dat ga ik bij een volgende wel doen.

Die "persoon" die niet meteen wil dat schoonmama en schoonzus op de stoep staan ben ik.........
Ik wil gewoon de eerste uren genieten van ons nieuwe gezinnetje, ik denk dat ik vreselijk onder de indruk ben van alles, de eerste uren zijn volgens mij zo bijzonder, die krijg je niet meer terug, en die wil ik dus graag doorbrengen met mijn lieve mannetje en ons kleine meisje............
En nu zit ik me dus toch weer te verdedigen............ik wil het gewoon niet.

quote: rimke s reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-08-2008 13:17:58'));

Die "persoon" die niet meteen wil dat schoonmama en schoonzus op de stoep staan ben ik.........
Ik wil gewoon de eerste uren genieten van ons nieuwe gezinnetje, ik denk dat ik vreselijk onder de indruk ben van alles, de eerste uren zijn volgens mij zo bijzonder, die krijg je niet meer terug, en die wil ik dus graag doorbrengen met mijn lieve mannetje en ons kleine meisje............
En nu zit ik me dus toch weer te verdedigen............ik wil het gewoon niet.

Het was ook niet om je aan te vallen, maar ik was juist zo trots, ik wilde mijn zoontje graag aan opa's en oma's laten zien.
Hoe ik jouw verhaaltje las, dacht ik dat je eigen ouders wel mochten langskomen en je schoonfamilie niet.

Onze ouders  stonden ook niet gelijk op de stoep, ongeveer anderhalf uur na de bevalling, zodat  ik even  tijd had om me op  te frissen. Nu ben ik op een doordeweekse  avond bevallen, dus  aangezien iedereen gewoon nog werkt, zouden ze anders pas de volgende dag  's avonds kunnen langskomen. Onze ouders zijn trouwens maar een uurtje geweest, die snapten ook wel dat we ook als kersvers gezinnetje wilde genieten, maar zij wilde ook heel graag hun eerste kleinkind zien, haha.

Terug
Bovenaan