Begonnen per 1 okt ! ervaringen delen :)

Hoi Dames,

Svlok: lijkt mij ook een vreemde ervaring bij de kinesioloog maar inderdaad misschien helpt het! En ook fijn dat je anders bij de verloskundige terecht kunt voor wat extra checks om je eisprong vast te stellen. Ik ga weer hopen voor je!

Annenas: hoe is het met jou? Snap dat het een aardige klap was voor je, het lijkt wel alsof iedereen om je heen zo snel zwanger is als je zelf ook ermee bezig bent. Maar ik blijf voor je hopen op goed nieuws binnenkort!

JamieJW: heel herkenbaar die vermoeidheid en leuk dat je het al hebt gedeeld met je moeder en schoonouders. Hoe reageerden je schoonouders?

Marlies: het zit je ook niet mee zeg, van extreme misselijkheid naar migraine. Ik hoop dat het snel allemaal wat minder heftig wordt voor je.

Marjo: Wat leuk een jongetje! En fijn dat alles goedgaat en je je alweer wat beter voelt.

Ik ben inmiddels 7 weken zwanger en heb afgelopen vrijdag een betaalde eerdere echo gehad op eigen verzoek. Alles is helemaal in orde, een kloppend hartje gezien (nog niet gehoord), heel bizar. We hebben het afgelopen weekend voordat mijn schoonouders morgen weggaan dus ook aan ze vertel, en ook aan mijn moeder. Schoonouders waren helemaal in de wolken en schoonmoeder heeft de hele avond lopen huilen. Het is hun eerste kleinkind dus was enorm emotioneel. Ik ben de enigste dochter van mijn moeder dus ook voor haar was het heel emotioneel. Vind het wel fijn om verteld te hebben, het lucht een beetje op en je hoeft naar hun toe in ieder geval niets meer te verbergen.

A.s. vrijdag heb ik mijn officiele intake en weer een echo, ben benieuwd. Voel mij redelijk, wel heel veel last van buikpijn en ben sneller moe. Gelukkig nog steed niet erg misselijk.
 
Het was zeker een aparte ervaring!

Hoe waren jullie echo's Alicia en Veronique?

Deze ronde gaat tot nu toe erg raar, hoop niet dat mijn lichaam me weer voor de gek houdt, maar ben sinds deze ronde aan het temperaturen en het lijkt erop dat ik twee eisprongen heb gehad, voelde eerst de pijn aan de rechterkant (mijn temperatuur daalde toen naar 36,4) en daarna pijn aan de linkerkant (temperatuur was toen gezakt naar 36). Verder slaap ik deze ronde erg onrustig, lig veel wakker en heb af en toe gedurende de nacht veel pijn aan mijn rechterkant van mijn onderbuik, mijn borsten lijken voller en tepels lijken groter. Twee avonden geleden verloor ik een druppeltje bloed, kon geen ongesteldheid zijn want gebeurde op dag 17 en gisteravond kreeg ik met moeite mijn koffie weg en mijn eetlust verdwijnt een beetje.

ik ben alleen zo bang dat deze ronde het weer tussen mijn oren zit.

hoe gaat het met de andere dames?
 
Hoi Svlok, dat klinkt inderdaad allemaal heel apart. Ik hoop ook niet dat je lijf je voor de gek houdt, maar je weet het nooit... Hopelijk over een paar weken duidelijkheid wat het nu is geweest! En dan hopen we natuurlijk op een positieve test. Ben je nog naar de kinesioloog geweest voor een tweede afspraak?

Hier gaat het mwah. Ik ben nu 6 weken en 4 dagen en sinds woensdag moet ik in de ochtend overgeven. Het maakt niet uit of ik dan al wat gegeten heb (als ik al iets binnenkrijg) of mijn maag leeg is. De misselijkheid blijft de hele dag hangen en is vrij heftig, dus ik heb vandaag de huisarts gebeld en ze leggen een middel voor me klaar om de misselijkheid wat te verminderen. Gelukkig heb ik deze week vrij van het werk, maar ik heb vandaag mijn werkgevers gebeld om het nieuws te vertellen - omdat ik weet dat dit mijn werkzaamheden gaat beïnvloeden. Zij stellen voor dat ik zelf met een oplossing kom, maar dat er echt wel wat te schuiven is in mijn rooster om me wat verlossing te geven. Gisteren zijn mijn man en ik erachter gekomen dat mijn borsten wel degelijk al wat gegroeid zijn (ik dacht eerst van niet haha), en verder ben ik nog steeds wel wat vermoeid en moet ik gedurende de dag kleine hoeveelheden eten en dan wat vaker op de dag. Dit helpt alleen niet tegen de misselijkheid helaas, maar zorgt er wel voor dat ik niet zo'n honger heb de hele dag.

Mijn schoonouders reageerden trouwens best wel zoals verwacht. Mijn schoonmoeder had meteen door wat er aan de hand was en begon te huilen. Dikke knuffel en kus gegeven. Mijn schoonvader had wat tijd nodig om het nieuws op zich in te laten werken, maar had daarna ook tranen in zijn ogen en moest een dikke knuffel en kus hebben. Voor alle grootouders is het hun eerste kleinkind, dus dat is wel speciaal. Wel moet ik nu vaak aan mijn vader denken en bedenk ik me dat ik dit niet met hem kan delen. Dat steekt enorm en zorgt regelmatig voor een huilbui. Maar dat hoort er ook weer helemaal bij. Ik weet zeker dat hij het op zijn manier weet en er voor me is, ook al kan ik hem niet letterlijk knuffelen of om raad vragen.
 
Jomie ik leef met je mee wat de misselijkheid betreft! Ik ben nu bijna 14 weken en voel me nog steeds niet goed! Heb je emesafene gekregen? Hopelijk helpt het je een beetje en geeft het wat verlichting! Ik duim voor je

svlok wat vervelend he zo'n lichaam! Hopelijk zit het deze keer niet tussen je oren! Wanneer heb je je nod?

Hier zn gangetje voel me nog steeds shit. Hd even wat dagen dat ik dacht hey! Dat gaat iets beter maar gister en vandaag zijn weer belabberd. Buikje groeit al flink. Ik verlies sinds gister heel soms een klein sliertje met wat bruin. Hebben andere dames dit ook wel eens?  Als je internet zoekt lees je toch alleen maar horrorverhalen..
 
Hoi dames!

Ik lees nog steeds mee. Fijn om te zien dat er steeds meer zwanger zijn! Nu de laatsten nog, hopelijk gauw goed nieuws!

Ben benieuwd hoe de echo's waren van degenen die deze week moesten?

en krijgen Marjo en Marlies nou beiden een jongetje?

Ik heb over anderhalve week ongeveer alweer de 20-weken echo! Heb nu ook wel een buikje al, maar kan nog aangezien worden als gewoon aangekomen ipv zwanger buikje dus overduidelijk is het nog niet;)

Wat vervelend voor degenen die nog niet zwanger zijn om toch het nieuws van anderen te moeten horen, hoe blij je ook voor ze bent.

Ik heb vannacht voor het eerst gemerkt dat ik een druppel lekte uit een van mn tepels. Werd wakker om te plassen en voelde mn rechtertepel wat koude lucht, bleek mn pyjama daar een natte plek te hebben haha weer een nieuwe gewaarwording.

verder ben ik nog steeds erg moe, dat ik er een beetje van in de put raakte en niks anders meer deed dan slapen, werken, uitrusten en huilen dus heb daarom op aanraden vd verloskundige een week ziek gemeld op het werk om eens goed bij te tanken. Gelukkig lijkt het te helpen en kan ik ook wat gaan genieten vd zwangerschap.

ik weet nog niet helemaal zeker of ik de baby al gevoeld heb, maar wel heel soms het idee dat ik een plopje voelde, maar ja is het een spiertje, is het je darmen of is het de baby.. das moeilijk te onderscheiden. Dus nog even geduld denk ik en dan wordt het duidelijker.

 
Zo Anky, dat gaat snel bij jou! Wel fijn om naar uit te kijken lijkt me zo, de nieuwe echo en het feit dat je al op de helft zit.

Marlies, vandaag was echt een hele erge dag. Iedere keer als ik at of dronk kwam het er weer binnen een uur uit. Waarschijnlijk ben ik gewoon heel gevoelig voor hormonen (hoogsensitiviteit die weer in de weg zit). Ik heb de zetpillen van emesafene gekregen, maar ik heb juist het idee dat dat mijn klachten erger gemaakt heeft. Ook krijg ik er een soort rare, vieze diarree van. Dus morgen neem ik de zetpillen niet en ik bel de verloskundige of de huisarts van de week om naar andere mogelijkheden te kijken. Verder mijn werkgeefsters gebeld met het nieuws, ook aangezien ik door het overgeven en de hele dag misselijk niet kan werken zo. Ze denken mee naar een oplossing, maar hopelijk zijn andere medicijnen al voldoende... Moet er niet aan denken om nu al in de ziektewet te moeten kruipen.
 
Zooo anky 20 weken alweer!! Goed dat je even tijd voor jezelf hebt genomen! Naar je lichaam luisteren.

lieve jomie ik weet er alles van. De zetpillen kunnen inderdaad die werking hebben. Misschien de gewone pilletjes even proberen? Voor je opstaat paar hapjes van een crackertje of bisquitje wat lukt en dan innemen. Liefst een uur blijven liggen, dan gaat het werken. Probeer zoveel mogelijk vocht na het overgeven slokjes water nemen ook al komt het er weer uit je lichaam neemt toch op. Anders washandje nat maken en dat op je lippen. Misschien krijg je druiven ook weg? Maar het klinkt als precies hetzelfde als bij mij en ik kreeg ook echt niks weg. Sowieso vind ik zetpillen heel naar vanwege diarree enzo. Mocht emesafene niks zijn is misschien pimperan wel wat. Je komt er doorheen, al voelt dat niet zo.  Wie weet zijn de gewone pilletjes al heel fijn!
 
Terug
Bovenaan