Ben jij ook al 1,5 jaar bezig? Tevens in de MM terrecht gekomen en het onderhand eens beu??

@ Linda :

Ik weet niet of dat met sterk zijn te maken heeft.Maar ik ben idd wel positief ingesteld over het algemeen.  

Wijlen mijn oma zei altijd "Een mens krijgt niet meer uitgeserveerd aan problemen dan hij of zij aankan" Op zich vindt ik dat een mooie uitsraak en probeer ik me daaraan vast te houden.Aan de andere kant weet ik heel erg goed dat sommige mensen sommige dingen te veel en vandaaruit ook fataal kunnen worden.

Op zich heb ik een positief toekomstbeeld,met  man,kind(eren)hond kat,huisje boompje beestje zeg maar.Aan de andere kant is daar wel de realiteit dat er een kans is dat het niet gaat lukken.. en wat dan?Wat ga IK doen als dat allemaal niet zo gaat als wij dat willen?

Voorlopig heb ik geen idee eerlijk gezegd.eerst dit maar eens met hopelijk het vervolg dat wij willen  hebben doorlopen.De rest kun je pas gaan zien op het moment dat je ervoor staat.

Misschien gaan we wel met kinderen van jeugdzorg werken,als tijdelijke opvang ouders,wie weet doen we alleen met de grote vakantie opvang van buitenlandse kinderen uit bv Rusland of Duitsland.Wat dat betreft hebben we mogelijkheden over denk ik,maar dat zou nog steeds niet onze grote droom zijn.

Helaas weten we allemaal dat het ook bij grote dromen wel eens wakker worden is.De realiteit heeft nu eenmaaal wel eens de neiging met luid gebonk aan je deur te komen.Vraag is,doe je open? of verstop je je?Ik heb me nooit willen verstoppen,maar kan me soms goed voorstellen waarom mensen dat doen.Want de realiteit is soms hard,koud en onvriendelijk.Aan de andere kant... ik ook... soms....

XXX Maggy

maggy: dat waren hele mooie woorden meid, en vooral die laatste zin dat de realiteit hard koud en onvriendelijk is, en dat jij dat soms ook wordt is niet meer dan logisch het hele gebeuren heeft hoe dan ook impact op je of je nou positief blijft of niet, ik vind het goed dat jullie het over jeugdzorg enz kunnen hebben maar ik vind het nog beter dat je positief blijft en ook jouw tijd komt meid dat weet ik zeker,
Ik heb nu een bbz gehad en een   miskraam maar ik weet zeker dat mijn tijd ook nog komt en dat ik een tweede wondertje vast mag houden. Ik heb een zware 2 jaar achter de rug, mijn moeder is overleden 2 jaar geleden en ik kwam even in een diep dal terecht en ik zag niks meer zitten, maar nu ben ik er sterker uitvandaan gekomen en ik weet gewoon dat het allemaal op zijn pootjes terecht komt maar dat ik gewoon even de tijd nog moet nemen

xxx linda

hallo meiden!!

sorry sorry sorry dat ik er niet was voor jullie! Ik had geen gelegenheid om  achter een pc te kruipen  namelijk!

@Maggy, hoe gaat het nu met je meid?? Wat balen zeg!! gelukkig las ik ook wijze woorden en een positieve instelling. Houden zo he?! Onze tijd komt eraan!
100%!!!!!!

@linda, ik las dat je hoofdpijn had? Voel je je nu beter? Had je je druk gemaakt? Ik heb dat dan vaak dat ik hoofdpijn krijg...

Ik ben afgelopen vrijdag weer naar de gyn. geweest....blijkbaar is de "cyste" van dinsdag van 18 naar 23,5 mm gegroeid (wss dus geen cyste )...ennnnnnnnnn er is er nog eentje bijgekomen  die vrijdag ook zo'n 18 mm was...dus ik had 2 follikels.... Nu morgen weer terug om te kijken wat er van over is. Om de dag hebben we sex gehad, ook op aanraden van de gyn. Heb vandaag erg veel last van mijn buik (zit op dag 15 dus mss eisprong???) en mijn buik is ook erg opgezet! Had een andere gyn.deze keer en het was een ontzettend aardig vrouwtje...voor het allereerst kreeg ik de vraag: hou je het allemaal nog een beetje vol? sla je je er goed doorheen? En ze was heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel positief!! Deed me echt goed....

Moet zeggen dat ik die positieve instelling nog steeds heb dankzij jullie en daar ben ik jullie erg dankbaar voor! Helaas staan jullie er op dit moment anders voor maar nieuwe ronden nieuwe kansen! Kom op meiden....ze krijgen ons niet klein!! Ook wij zullen tzt een berichtje kunnen plaatsen dat we zwanger zijn! Geef de moed niet op!!

@maggy, veel succes met het ivf gesprek

Fijne avond!!!
XXX

hallo dames,

daar ben ik weer eventjes....hoe gaat het met jullie.

Ik heb vandaag een erg goede dag....vanmorgen bij de gyn.geweest en allebei de follikels zijn gesprongen...dusssss hopelijk is het bij eentje raak! Of twee...dat mag ook natuurlijk...

Gisteren hele erge buikpijn gehad en kan nu wel zeggen dat ik beiden eisprongen wel gevoeld heb....ook de eerste keer!

Hoe gaat het met jullie? Nog nieuws????

XXX

Hey Sporty,

Geen nieuws hier alleen dat ik sinds vrijdag weer begonnen ben met de laatste behandeling OI. Nog even afwachten hoe dat allemaal gaat.We hebben ook een afspraak gemaakt voor intake gesprek IVF,maar dat is pas in november.Dus als het met deze laatste behandeling niet lukt hebben we waarschijnlijk 4 maanden rust!!

Wat goed dat er bij jou 2 gesprongen zijn zeg!!! nu maar hopen dat al dat dat geklus dat jullie de afgelopen dagen hebben gedaan ook beloond gaat worden!!! heel veel succes daarmee,ik duim hier voor je met alle tenen en vingers tegelijkertijd!!(nou nog ermee kunnen lopen en ik kan het circus in )

Liefs Maggy

HAHAHAHA Maggy, als je in het circus aangenomen bent dan laat het me ff weten dan kom ik kijken!!! Maar iig bedankt voor het duimen! Hoop dat je er geen kneuzingen aan overhoudt...

Idd hopelijk wordt het geklus beloond, gisteren toch ook nog maar even geklust, je weet maar nooit!!!
Spannende tijd ook weer voor jou, misschien dat 4 maandjes rust je wel goed doet? Of heb je zoiets van: dat wil ik niet??! Als je al zo lang bezig bent is elke maand teveel he, dat heb ik tenminste.... ik heb tussendoor ooit 1 maandje rust gehad, we gingen toen een weekje naar Frankrijk om de Alpe D'huez te fietsen, en wat denk je?? Na die maand sloeg de medicatie aan!

Je kijkt nogal op tegen iVF he? Zou ik ook doen meid.... maar eerst maar eens even dit afwachten toch? Eerst het ene dan het andere....

Succes er weer mee!!!!!

XXX

looooooooooooooooool.. volgens mijn familie ben ik al een circus act an sich

Ja IVF zie ik tegen op.Toch echt het idee dat je zwanger bent als je een terugplaatsing(TP) hebt gehad.Heb dat ook besproken in het ZH met verpleegster en die zei dus je dat iets anders moet zien.

De TP vindt plaats als je baarmoederslijm op zijn dikst is,dan spuit je een hormoon in dat ervoor moet zorgen dat je een innesteling krijgt.Krijg je die innesteling niet,wordt je dus ongi en is de behandeling NIET aangeslagen.

Ze kon me ook niet vertellen waarom OI niet is gegaan zoals me is verteld dat het ZOU KUNNEN gaan.En dat zou kunnen is natuurlijk best belangrijk.Ongeveer 20% van alle OI behandelingen heeft resultaat,het is minder kostbaar dan bv IVF,ICSI etc.Daarom staat dat ook eerst op "de lijst"als je PCOS of andere probemen met de regulatie van je cyclus hebt.

PCOS(wat wij   2 hebben) is in 80% de oorzaak van de gevallen bij vrouwen die niet en/of moeilijk zwanger worden,de overige 20% heeft bv problemen met de baarmoeder,de hypofyse(waar een antal hormonen worden aangemaakt) of ligt de oorzaak bij de man of zelfs bij beide.En dan klinkt het rot wat ik nu ga zeggen,maar dan kan je toch beter PCOS hebben,daar is een behandeling voor.Bij sommige dingen heb je een operatie nodig of ,nog erger,is er misschien zelfs geen behandeling mogelijk.

Eerlijk gezegd ben ik blij met de 3 maanden rust die we zo verplicht hebben opgelegd gekregen.Even rust in de tent.Jezelf bij elkaar rapen en beslissen of je de behandeling van IVF als dat nodig is ook echt wil doorzetten.We weten NU al dat die behandeling ook aardig wat spanning met zich mee gaat brengen,dus beetje vakantie vooraf lijkt me wel een goed plan.Zeker omdat ik vrij emo ben geweest toen het afgelopen woensdag toch weer tegenviel.In Oktober zijn we klaar met OI,en of dat nu onze grote wens tot gevolg heeft of niet,ik ben gewoon toe aan rust in de tent.Dan November het intake gesprek,en dan van daariut verder kijken.Want  na IVF is het echt EINDSTATION BEREIKT,UITSTAPPEN AUB.

Dit klinkt heel raar,maar ik bedoel hiermee gewoon te zeggen dat we dan uitbehandeld zijn.Dan kan je alleen nog maar hopen op een echt "Godswonder"(ik ben niet gelovig ofzo maar ik blijf het een mooi woord vinden)

IVF heeft meer kans op een zwangerschap,dat gedeelte zie ik helemaal zitten,waar ik banger voor ben is dat met IVF de kansen op miskramen ook hoger ligt.En hoeveel kan je aan?Ik bedoel,we zijn al ruim 2 jaar aan het dokteren nu.Wat voor een klap krijg je  als het dan misgaat?En je hebt feitelijk maar 3 kansen met IVF,als je er meer wilt moet je die zelf gaan betalen.En dat kost ongeveer €5000 per behandeling is mij verteld.Dat is verschrijkkelijk veel geld!!Niet dat ik het er niet voor over zou hebben,maar.. als chlomidbehandelingen (7) OI (10) en IVF (3)geen succes hebben wat heeft het dan voor zin om zelf nog 2 behandelingen te gaan betalen?

Eigenlijk zou ik hierover nog helemaal niet moeten nadenken,maar misschien is het juist wel goed om het eens aan "het papier"toe te vertrouwen.Heel vaak,als ik dingen opschrijf,zie ik waar ik mee bezig ben.En dan ben ik er ook vaak vanaf en (voorlopig) klaar mee.LOL
Zie je wel.. dit heeft wel nut voor mij dan..

spreek jullie snel weer..

XXX Maggy

hey meiden

sporty: 2 eitjes gesprongen nou ik ga ook heel erg hard voor je duimen dat het raak is meid, en wat mijn hoofdpijn betreft, ik ben best een doemdenker en ik heb ook af en toe van die flitsjes voor me ogen, dus ik ben gelijk bang dat ik een tumor in me hoofd heb ofzo, ik weet het het is dom dat te denken maar ja dat is mijn angst, ik heb vandaag me bloeddruk laten meten en die was goe dmaar ik moet het wel even in de gaten houden met die dingentjes voor me ogen en anders op het spreekuur langskomen,   ik ga nu natuurlijk de hele dag letten of ik ergens last van heb
sorry trouwens voor me gezeur maar het lucht op

maggy: het is goed asl je dingen van je af schrijft, en met ivf heb je maar 3 pogingen, en daarna jeeetje wat een geld wat dat dan moet gaan kosten zeg, maar ik hoop dat ivf niet nodig zal zijn

xxx linda

Terug
Bovenaan