Berichtje voor Quint08

He meiden,
fijn om te lezen dat er steeds meer zwangeren in 'ons' clubje komen!

Sas, wat een onzekerheid voor jou ineens meid! Welke kant zou het opgaan. Het is zo onzeker... Bij deze uk had ik bij 5w5d een echo en toen zagen we eigenlijk niks, bij 6w5d weer en toen zagen we alleen een groter vruchtzakje. Pas bij 7w5d zagen we een kloppend hartje. Kindje werd toen 7w gemeten. 1,5 week later werd het 9w gemeten. Het zou dus alle kanten op kunnen gaan. Wat Quint al schreef, zij heeft meegemaakt dat de groei telkens niet klopte en dit is dus ook misgegaan. Het is gewoon enorm spannend en je hebt vrijdag pas wat meer zekerheid. Tenzij het eerder mis mocht gaan, maar je hebt geen bloedverlies meer.
Ik vind dat wij geen mk meer zouden mogen krijgen na het verlies van een kindje, maar helaas heb ik daar niks in te vinden, mocht er zelf ook nog 1 ondergaan..
Meid ik duim voor je!
Dikke knuffel!

Met mij gaat het goed! Ik ben morgen 24 weken zwanger. Dat is voor mij toch een belangrijke dag. Dan kan ik er zelf niet meer voor kiezen om het af te breken en mocht de bevalling dan om een of andere reden starten, doen ze in het ziekenhuis in ieder geval hun best voor je kindje.
Donderdag nog een echo gehad en de nieren zien er nog goed uit. De 20-weken echo was ook helemaal goed!
Ik geniet er ook wel van, maar niet zoals andere zwangeren. Durf niet echt te dromen en echt naar de toekomst te kijken. Ik zit meer in het moment. Dit tot ergernis van mijn omgeving lijkt het soms. Ik MOET van hen vooral genieten. Ja sorry mensen, dat gaat niet! Waarschijnlijk pas na de bevalling als die eind april- half mei plaats vindt.. (officieel 18 mei, maar wil nog wel even praten of dit iets vervroegd kan worden..)
Ik ben nu ook verder zwanger dan van Bas* de nieren lijken dus goed te gaan, maar ik moet het nog maar zien dat er echt een gezond en levend kindje komt. Ik heb zoveel verhalen gehoord, verzwakte baarmoedermonden, placenta's die op zijn, kindje gestikt door navelstreng, medische fouten bij de bevalling, ontstekingen in vruchtwater, of 'zonder aanwijsbare oorzaak' overleden. Het is dus echt nog even afwachten...
Maar alles lijkt goed te gaan en dat is fijn.
Lichamelijk wel last van kleine ongemakken, maar dat hoort erbij en je zal mij bijna niet horen klagen..

lieve meiden,
succes met jullie zwangerschappen, Denise, hopelijk volg jij ook snel!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 23w6d

Hey meiden,

ik heb toch zo'n raar gevoel, misschien beeld ik het me allemaal wel in hoor! De afgelopen twee weken had ik hetzelfde gevoel als bij mijn vorige twee zwangerschappen. Zere borsten, moe, humeurig, koude voeten enz.( normaal voel ik dit niet rond mijn menstruatie)  Zelfs mijn man zei op een gegeven moment : "je lijkt wel zwanger..".   Maar ja, de 1e ronde raak, dat zal wel niet. Donderdag vreselijke krampen en flink ongi, eigenlijk veel erger dan normaal. Maar ja, alles zal   nog wel wat van slag zijn, na de bevalling en curretage, dacht ik. Maar zaterdag en zondag was alles weer weg. Vandaag opeens flinke stolsels en krampen. Ik heb zó het gevoel dat dit geen ongi is maar een hele vroege  miskraam. Voor de zekerheid heb ik zelfs een zwangerschapstest gedaan, maar die was negatief. Mijn verstand zegt dat ik me niet van alles in mijn hoofd moet halen, maar mijn gevoel zegt toch echt wat anders. En aangezien ik vóórdat we de negatieve echo van ons meisje* kregen, ook heel sterk het gevoel had dat er iets aan de hand was met ons kindje...... heb ik nu toch de neiging om naar mijn intuitie te luisteren. Maar ja, misschien heb ik het me toch wel allemaal ingebeeld.......

Groetjes van Denise

He meiden,

Saskia.... hoe is het met je?? Oh hoop zo dat alles nog goed lijkt. Heb veel aan je gedacht de afgelopen dagen.

Denise... dat van jou klinkt idd als een zeer vroege miskraam. Hoe is het nu dan met het bloedverlies en de krampen??

Patricia... vandaag 24 weken.... dat is een idd een belangrijke dag. Vind dat ook een hele belangrijke dag en vanaf 24 weken is iedere dag er 1 al is het natuurlijk niet te hopen dat je kindje nu al geboren wordt. Liever nog even lekker groeien in mama's buik. Mag ik vragen waarom je eventueel de bevallingsdatum wilt vervroegen?? Ik zou zelf denk ik wachten tot het kindje er klaar voor is om geboren te worden maar er kan natuurlijk een goede reden voor zijn om dit eerder te doen om medische redenen ofzo... Of moet je met een keizersnede bevallen?? En ik snap dat het soms moeilijk is om te genieten dat heb ik ook  maar ik denk dan altijd maar dat de mensen het vast goed bedoelen. Ik probeer ook wel te genieten want stress is ook niet goed voor de kleine maar ja dat lukt ook niet lang niet altijd. Zoiets is altijd makkelijker gezegd dan gedaan.

Quint... hoe is het met jou??? Hebben jullie het je omgeving al verteld??

Liefs Iris

hai hai,

nou we hebben niet hoeven wachten tot vrijdag.
Ben vanmiddag het vruchtje verloren...
Sinds gistermiddag heftiger bloedverlies en lichte buikpijn, vanochtend werd deze erger en gelukkig met niet zo heel veel pijn is het voorbij gegaan.
Pff.. wel heftig allemaal hoor, bah.
Zal helaas niet meer mee kunnen kletsen en gaa helaas die vervelende tijd van zwangerworden weer in...
Quint we houden wel contact via hyves he? En zal af en toe nog ff hier spieken hoe het met de rest is!

Meiden ik denk aan jullie en wens jullie al het goeds!

dikke kussen, Sas.

Ooooooooooh Sas, wat verschrikkelijk K#T!
Meid, het is ons toch ook niet gegund. En dan moet je weer helemaal van voor af aan beginnen..........
Ik hoop dat je ook dit verlies weer een plaatsje kunt geven en wie weet treffen we elkaar weer op een forum.
In ieder geval héél veel sterkte en laat de moed niet zakken.

Liefs van Denise

He Sas,
getsiederrie meid!
Dikke knuffel en sterkte met het verwerken hiervan. Het is niet te vergelijken met je eerdere verlies, maar toch valt er weer een droom in duigen, weer een beoogde toekomst uitgesteld...

liefs
Patricia

Hoi meiden

Wat vreselijk waardeloos dat nou precies de mensen die het gewoon verdienen om zwanger te zijn, een miskraam krijgen (ook in mijn omgeving). Ik gun een miskraam trouwens niemand hoor maar soms mag het ongeluk weleens je huisje voorbij gaan.

Ik durf het bijna niet over mijzelf te hebben,omdat het gewoon goed gaat.  Kan thuis nie internetten nie, dus zit nu even ergens anders te interneppen.

Ach bij mij gaat het zijn gangetje maar vind het allemaal wel errug spannend, vanaf de echo ging het best maar   vanaf aankomend weekend zullen de zenuwen gaan losbarsten. Mijn hormonen doen dat ook trouwens. Kan erg overstuur zijn, en als je vraagt wat er is? geen idee? snap mijzelf ook af en toe niet.

De familie is op de hoogte, en een paar vrienden en 2 collega's, de rest zie ik wel, loop er ook niet mee te koop. Aangezien de echo geweest en ze vertelde dat de kans nu wel kleiner is dat het misgaat, maar ja de vorige 2 keer ging het ook met 24 weken mis dus ja, wat geldt nou eigenlijk voor ons.

Trouwens hoe is het met de buikjes dames????? Groeit nou natuurlijk wel harder dan de eerste keer (voor mij alweer de derde keer) maar ik heb geen zwangerschapskleding aan (veeeeeeel ste vroeg voor) alleen een paar broeken want de gewone broek wil niet meer dicht.

O ja en ik moet het nog steeds regelen van de kinderopvang en kraamzorg (vergeet het de hele tijd)

Nou succes allemaal.

En Saskia heel veel sterkte (als je dit nog leest)

Gr.

He Saskia, wat erg voor je. Net wat Patricia zegt... weer een toekomstdroom in duigen. Het is oneerlijk. Je gunt zoiets niemand maar wij zouden het helemaal niet nog een keer mee moeten maken.

Ik wens je veel sterkte.

Liefs Iris

Terug
Bovenaan