Bevallen! Moeders derde kindje deel ..

He mamajo, gefeliciteerd met jullie derde dochter.
Wat een mooie naam EvA.
De bevalling is nog lekker vlot gegaan.
Geniet van kraamtijd, laat je lekker verwennen.
Wat vinden de andere meiden ervan?
Nou jij nog Linda.
He Jannetje fijn dat Benthe het allemaal lekker doet
Sandra bedankt dat je even had gezet in onze andere topic dat we hierheen verhuisd waren

Meiden bedankt voor jullie felicitaties. Met Eva gaat het lekker, alhoewel ze nu iets te koud is. Zodoende gaat ze straks maar weer even meer cc-tjes drinken en weer een kruik erbij gedaan. Het is een heerlijk grietje, die ons pas om 2 uur 's nachts laat slapen (foei!), ha, ha. Mijn buik is gelukkig dan wel weg, maar heb er wallen voor terug gekregen ;-)
Met mijzelf gaat het op zich ook goed. Voel me prima, maar nu heb ik best wel last van mijn rug, wat soms, als ik ga liggen, uitstraalt naar mijn nek. Dat is wel wat minder. De verl.k. wijdt het aan zwakke bekkengestel, dus moet ik echt mijn rust nemen. Tja.. dat valt niet mee voor een doener als ik en 2 kids om je heen. Maar wat moet, moet.

Wat lekker dat het met Benthe zo heerlijk gaat. NOg steeds bv, super hoor! Hopelijk gaat het gauw beter met Famke. Vervelend hoor voor jullie, maar vooral voor de kleine meid. Sterkte de komende tijd.

Nou Linda, voor jou nog eventjes.. Ik hoop dat het allemaal net zo voorspoedig mag gaan, als bij ons. Sterkte met die laatste loodjes!

De meiden vinden het geweldig met Eva, ze maken zelfs een wedstrijd ervan wie er het eerst Eva mag aaien of kusjes mag geven. En dat geeft nog wel eens gemopper van mijn kant, als ze zo druk zijn. Moet daar ook nog even mijn weg in zien te vinden. Ook dat komt weer goed.

Liefs José

Janneke fijn dat bij jullie ook alles goed gaat.

Jose hopelijk vinden jullie snel jullie dagelijkse ritme weer terug. Vervelend van je rugpijn. Fijn dat het met Eva goed gaat en de meiden zo dol op haar zijn. Zal mij benieuwen wat onze jongens straks van de baby vinden.

De vermoeidheid begint hier nu en dan toe te slaan, nu en dan heb ik zo'n dag dat ik zo moe ben dat me alles eigenlijk te veel is. En andere dagen gaat het wel. Begin erg op te zien tegen de verhuizing nu deze steeds dichter bij komt. De bedoeling is dat we 22 juli gaan verhuizen. We zijn ook nog bezig met de laatste bezoeken aan de onderaannemers voor onze te bouwen woning. Hopelijk gaan we straks na de eerste verhuizing even een wat rustigere periode tegemoet. Wennen aan een ander huis, aan weer een klein baby'tje. Ik moet bekennen dat ik blij zal zijn als dat allemaal achter de rug is. Als ik uitgerekend ben is het zomervakantie en zijn de kids en mijn man ook vrij. Dus hopelijk kunnen we dan even genieten van de zomer en de vrije tijd.

Kan mij voorstellen dat je er wel tegen op ziet. Ik hoop dat alles voorspoedig mag verlopen. Nog een paar weekjes.. maar ja.. die zijn toch altijd het zwaarst. Sterkte in ieder geval met die laatste loodjes.

Hier gaat alles echt top. Nadat we een paar nachten in de weer met haar waren, hebben nu alweer vanaf zondag goede nachten. We besloten haar alvast om 21.00 uur naar boven te doen, zodat ze alvast kan wennen aan stilte en donker. Dan moppert ze wel, maar gaat ze wel lekker slapen na de laatste voeding om 22.30 uur. Moet haar dan wakker maken als ik zelf wakker wordt om half 6. Wat een weelde.
Als het zo allemaal verder gaat, dan blijft ze een kadootje!

Heb vandaag ook mooie foto's van haar en haar zussen gemaakt. Uiteraard ook een nieuw familieportret.. Wat een rijkdom, 3 meiden.

Ik ga haar pakker, want ze pikt het niet meer. Dus weer lekker een flesje geven.
En morgen genieten van een paar dagen zomers weer..
Fijn weekend.

Beste Eva,

Mijn naam is Petra Schouten en ik werk als freelance journalist voor het maandblad Ouders van Nu. Ik heb afgelopen week een spoedopdracht gekregen.
Voor een emotionele portretserie in Ouders van Nu ben ik op zoek naar vijf pasgeboren baby´s (niet ouder dan twee weken) van negen pond of zwaarder. Moeder en kind worden samen thuis gefotografeerd. (in het kraambed) De baby´s mogen niet ouder zijn dan een week of twee. Nou las ik op het forum dat jij en net bent bevallen van een jongetje en dat Yannieck bijna vijf kilo woog. Mijn vraag is of je (jullie) zouden willen meewerken aan deze productie? In principe hoef je niet veel te doen. Je wordt kort telefonisch geïnterviewd. Wat ik wil weten is of vooraf wist dat hij zó zwaar zou zijn? Of hij broertjes of zusjes heeft die ook zo zwaar waren? Of je op zag tegen de bevalling? Of Yannieck op de natuurlijke manier is geboren? Welke maat hij draagt? Of je veel spullen (maatje 50-56') in huis had? En zo ja, wat je ermee heb gedaan? En hoe de buitenwereld reageert op jouw zoon (Wat een flinkerd, Hollands welvaren) etc..Het gaat echt om een beeldproductie. De tekstjes bij de paginagrote foto zal niet langer zijn dan 120 woorden. Ik weet niet of je vaker Ouders van Nu leest, maar afgelopen maand stond er eenzelfde productie van mijn hand in OvN, deze ging over afscheid van de borstvoeding. Dan weet je een beetje welke kant ik op wil.

Als het je leuk lijkt om mee te werken, mail dan je gegevens en een foto van jullie twee naar petraschoutentekstproducties@gmail.com.
Je mag ook bellen voor meer info. Ik ben te bereiken op 0654684069. Ook al het je niets lijkt, hoor ik het graag. Dan val ik je niet meer lastig.

Bedankt voor het lezen van deze mail. En ik hoop iets van je te horen.

Groetjes,

Petra Schouten
freelance journalist
0654684069

Rustig hier dames. Hopelijk gaat alles goed met iedereen. Hebben jullie al vakantie? De kids hebben nog twee weekjes school en dan is het hier ook vakantie.

Als het goed is krijgen we aankomende week de sleutel van onze tijdelijke huurwoning en gaan we als alles volgens planning loopt gaan we de week erop verhuizen. Zal blij zijn als dat allemaal achter de rug is. Het gaat nu wel snel allemaal. Met zwangerschap gaat alles verder goed, al begint die dikke buik me in de weg te zitten, maagzuur af en toe en heb af en toe last van vreselijke jeuk!!! Maar goed, ik mag niet klagen verder nergens last van dus nog even doorzetten de laatste weekjes. Ben nu 35 weken dus nog zo'n 5 weekjes te gaan.

Ha, wilde net weer even vragen hoe het met je ging, maar nu heb je het zelf al verteld. Het is inderdaad nog even doorzetten die laatste weken, maar o, o, wat kunnen die net nog even opbreken...

Ik hoop dat je niet al te veel last hebt van de warmte.
Alvast sterkte met die beruchte laatste loodjes.

Hier gaat alles nog steeds hartstikke goed. We genieten enorm van ons meisje. Ze maakt ook nog steeds goede nachten en overdag is ze lekker zoet en slaapte ze nog veel. Het drinken gaat nu ook lekker. We zijn overgestapt op een andere fles en die drinkt ze nu sneller leeg. Wel is het best een spuger, maar op zich binnen te perken. Dinsdag wordt ze weer gewogen. Ben benieuwd of ze al 5 kilo weegt, zal mij niets verbazen.
Ze zit nog wel in maatje 56, maar dat is meer omdat ik dat nog graag wil, want 62 past ze ook al prima..

En hebben jullie nog vakantieplannen of zijn jullie al op vakantie? Het is in ieder geval weer lekker genieten van het weer hier in Nederland. Vandaag hebben de kids ook weer lekker in de bikini gespeeld. Eind augustus gaan we met de kids en vrienden naar de Sprookjescamping en we willen daarvoor met zijn 2-en nog naar Berlijn voor 2 nachtjes. Kunnen we weer eens even bijpraten met elkaar, want je leef toch wel langs elkaar heen zo.

Nou, weer een heel verhaal zo, hopelijk gaat het met de rest ook goed.

hoi allemaal,

Hier ook alles goed.Lekker een weekje aleen met man en jongste kind geweest(Ruben en Casper waren met opa en oma mee naar de camping)Daar gaan we over 2 weken met zijn allen heen.Morgen komen de jongens weer thuis.Is het weer gedaan met de rust.Ik heb ze best gemist hoor,maar het eeuwige geruzie niet.Die 2 kunnen niet met en zonder elkaar..

Linda,heel veel sterkte de laatste weekjes.

Groetjes Sandra.

Terug
Bovenaan