Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Hier overdag ook Max 3 uur slaap in totaal, en dan probeer ik de middag altijd wat langer te doen. Kost soms pijn en moeite ? ik vind de ochtend en namiddag 45min wel ok. En dan gaat hij rond 19.00 naar bed. Maar ik vergis me hier nog weleens met de tijden. Dan weer te laat dan weer te vroeg haha. Ingewikkelde puzzel soms.
@liesforum, ik snap je heel goed, En jij hebt er dan nog een kleintje bij. Doe je maar knap!
Hier is het ook heel wisselend al lange tijd, echt geen pijl op te trekken. Maar weet wel dat bijv rond 4/5 de onrust bij ons vooral komt door de darmen. Jij schreef ook dat hij er veel last van heeft toch? Onze osteopaat zei dat rond die tijd de dikke darm actief is en de slaap drang dan laag. Dus dan krijg je onrust. Is natuurlijk geen oplossing maar het soort van weten geeft mij wel een beetje rust. En ooit moet dit dan wel beter gaan zeggen ze hè haha.
Ik lees ‘wat baby’s nodig hebben’ zal misschien net zoiets zijn als waar @mateke het over heeft. Meer over moeder instinct en hoe de maatschappij in al die jaren dingen heeft berecht die eigenlijk averechts op de natuur zijn.

Hier is de rol verdeling redelijk gelijk, al moet ik hem soms wel even helpen herinneren ?
Wij hebben opeens een spuger, dat heeft hij nooit gedaan. Maar sinds een paar dagen soms direct soms uur later. En in de ochtend waterig. Cb zei een speen terug gaan dus weer 1. Maar vind het dus gek dat het zo opeens is. Iemand ervaring en tips voor het spugen?
We zijn dus even gestopt met de hapjes omdat de darmpjes daar helemaal niet lekker op gingen. Wederom nog weer even een puzzel ?

Wat gaat de tijd snel hè, ik kijk regelmatig naar alle
Foto’s en vind hem dan nu al zo groot.. Wij worden steeds vaker op schaterlachen getrakteerd. Wat is dat toch lief ?

@mateke wat leuk, gefeliciteerd met je zus! Super gezellig voor die kleintjes straks

@sannenas onze oudste was een vrolijke extreme spuger en het hielp bij haar inderdaad om een kleinere speen te gebruiken. Zij had zo'n grote zuigkracht dat we heel lang een prematuur speen hebben gebruikt haha. Bij de jongste gebruiken we ook nog speen 1 omdat hij met 2 de fles in 10 minuten leeg heeft. Het kan trouwens ook even een fase zijn, ons zoontje spuugde rond de 4 maanden wat meer toen hij zelf kon rollen naar zijn buik. Inmiddels is hij bijna 5,5 maand en is het spugen weer over. De groentehapjes gaan nu ook goed, geen krampjes meer. Dus even wachten kan zeker helpen!! ☺️

Oh en lief je compliment! Ons zoontje wordt idd ook vaak rond 5 wakker en hoor dan zijn darmpjes, hij laat dan veel scheetjes vaak. Wij pakken hem dan bij ons en dan slaapt hij wel verder. Overigens nu al 2 nachten hem niet hoeven pakken, toch wel lekker. 

En vandaag is ze voor het eerst van haar rug naar haar buik gerold ?! Het gaat zo snel plots! Ik moet ook eens onderzoeken wat onze meid niet lekker vindt aan de klassieke fruitpapcombinatie van appel-banaan-sinaasappel. Dit weekend had ik ze een keer aardbei-banaan gegeven en dit ging heel vlot binnen. Vond ze super. Vandaag weer de klassieke combinatie geprobeerd en de eerste hapjes was ze heel enthousiast maar daarna was het zeuren en jammeren en niet meer willen eten. Banaan lust ze dan denk ik wel aangezien ze dit met de aardbei vlotjes binnenwerkte. Appel had ik haar apart al eens aan laten sabbelen en dat vond ze ook heel lekker. Dus denk dat het aan de sinaasappel ligt. Misschien vindt ze dat wat te zuur 

Hey hey!
Wat goed!! Rug naar buik, hier is ze juist heel fanatiek van de rug naar buik rollen maar andersom is nog moeilijk. Het gaat de laatste dagen eeeecht niet zo lekker. Ik zie de tanden nu echt eruit komen, ze slaapt super slecht en heeft weer veel buikpijn. Waren maandag naar het cb, ze is al ruim 7.7 kg! De vaccinaties gingen super goed, geen huilen, maar misschien is dit niet slapen de nasleep? Ik ben radeloos en zo moe, nu wenste ik echt dat ik haar naar de opvang kon brengen (hoeveel ik ook van haar houd). Gisteren heeft papa met haar gezwommen, zo zoet! Daarna de baby door 3 bezichtigingen gesleept hahah, al heeft ze lekker geslapen.
Ik merk echt dat ik zo een chaos en paniek in mijn hoofd heb, vooral bij de gedachte weer te werken. Het voelt zo gehaast, en ik heb gewoon nul tijd voor mezelf. Nja we houden vol!

Veel is het, he, en heftig. Zeker wanneer je weinig slaap hebt. Echt heel normaal dat je soms wenst dat ze naar de opvang zou kunnen gaan. Ik geniet ook wel van de momenten dat ze naar de opvang is en dat je even naar niemand anders moet omkijken. En ja, ik ben daarna ook heel blij dat ik ze weer kan knuffelen 's avonds en met haar kan spelen. Die 2 gevoelens kunnen gewoon naast elkaar bestaan. Maakt je zeker geen minder goede moeder ofzo ;). Die eerste weken terug werken vond ik de hel. Je moet weer een heel nieuwe routine vinden die werkt voor iedereen en ik vond het echt even overdonderend hoeveel werk het is wanneer alles zo samenkomt. Ondertussen hebben we onze routine en ben ik in een goede flow terechtgekomen. Dan merk je dat er weer wat meer veerkracht is en dat er al eens iets extra kan bijkomen. Ik merk wel dat mijn geheugen een complete zeef is. Als ik iets niet heb opgeschreven, ben ik het gegarandeerd een uur later weer vergeten. Dus ik heb overal lijstjes van, haha. Voor het werk stel ik iedere maandag mijn werklijst op: een lijst met mensen die moeten worden opgebeld/gemaild, een to do-lijstje, een lijst met afspraken voor die week die buiten de gewone afspraken vallen, en dan nog een lijstje met dingen die ik niet mag vergeten melden/vragen aan mijn collega's tijdens ons wekelijks overleg. Dit staat allemaal overzichtelijk op 1 blad. Verder heb ik een winkellijstje en een overzicht van alle rekeningen die moeten betaald worden voor thuis. En zo heb ik mezelf beetje bij beetje georganiseerd en dat geeft me wel veel rust merk ik. Dus ja, het zal zo een beetje zoeken zijn naar wat werkt. Te weinig tijd voor mezelf vind ik ook wel echt een ding. Daar ben ik nog wat zoekende naar...

Hoe gaat het hier nog bij iedereen?
Sinds deze week slaapt onze kleine meid op haar eigen kamertje 's nachts. En het gaat al meteen goed :D! Zo blij mee!

Olaa!! Sorry ik ben zelf ook even afwezig geweest! Ik begin het echt zwaar te vinden elke dag hahaha, ik dacht juist dat het makkelijker werd! Al is het echt al een kindje nu! En die tanden zijn al halverwege eruit, klein konijntje, ze heeft me al 3 keer in de borst gebeten, wat doet dat pijn!
@Mateke wat fijn!!! Ik hoop ook echt dat Sunny in haar eigen bed gaat slapen. Ik heb vandaag besloten slaap training te starten, ik ben het zo zat en we hebben beide een strakker ritme nodig. Ook overdag omdat ze nu vaak 3uur lang wakker is (ja die slaapjes zijn helemaal verdwenen) en dan ontzettend moe en verdrietig wordt :(.
Ik besef nu wel dat vanaf 6 mnd inbakeren niet meer mag! Ik hoop dat ze genoegen neemt met een slaapzak omdat ze hele heftige arm bewegingen kan hebben.

Hoe is het bij jullie??? Zitten? Staan? Hier alleen nog rollen en zitten een beetje, met hulp. Ze zegt nu heel veel tatata dadada en ze is eindelijk begonnen met hardop lachen haha! Hebben jullie nog tips voor het langzaam stoppen met voeden in de nachten? Ik wil proberen tot 4uur snachts sowieso niet te voeden maar ik weet echt nog niet hoe het zal gaan. Ik voel me een beetje all over the place, net als dit bericht. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat!

Terug
Bovenaan