bezige bijtjes 2

Hoi hoi,

Hoe is het met iedereen?
Hunny, gaat het een beetje met je harde buiken? Rustig aan doen he! En Carina, mooi buikie hoor! En die foto ´s, wat mooi he, om dat van je kindje te hebben. Zo klein, maar alles zit er op en er aan. Het blijft een wonder! En aapje, hoe gaat het daar bij jou? Syl, hoe is het op vakantie (al een dag weg)?

Hier is alles goed. Druk druk druk. Vandaag de hele dag visite. Heb ook vandaag foto ´s van de cadeautjes gemaakt en opgeruimd. De slingers en kaarten laten we nog even hangen. Morgen waarschijnlijk de ooievaar terug brengen en de klossen.

Oja, heb allemaal nieuwe foto ´s op onze site gezet! En een bevallingsverhaal (in het kort dan, zonder te veel details...)

Liefs van mij

Allo,

We stonden alweer op pagina 2..
Hoe is het met iedereen?
Ik heb nog steeds vakantie, volgende week dinsdag weer aan het werk. Gek, maar daar heb ik toch wel weer zin in!
Aanstaande vrijdag ga ik een dagje naar mijn zus, die woont in Brede. Lekker babyshoppen!!
Mijn mannetje gaat vrijdagochtend voor 3 dagen naar Berlijn met z'n werk. Bah! daar heb ik nou geen zin in. Ik ben nogal bang alleen thuis. Nouja, heb dan wel mijn geweldige waakhond bij me (ahum). Maar toch hoor ik ineens allerlei rare geluiden als ik alleen ben. Overdag gaat het nog maar 's avonds en 's nachts BAH!
Dus vrijdag moet ik mijn man om 6:00!!!!!!!! op schiphol af zetten.
Nouja, dan heb ik tenmiste wat aan mijn dag he!?

Carina, heb je die foto van m'n buik gezien? Hoe krijg ik die hier op het forum? De rest mag hem ook wel zien.

Groetjes Aapje

hoi hoi!

ik ben net terug van de verloskundige. ben weer goedgekeurd!
ik weeg nog steeds 67 kg. dus ban nog niet eens terug op mijn normale gewicht. volgens de vk komen de meeste zwanger pas aan als ze rond de 18 weken zitten.
we zullen zien.

de bloedonderzoeken waren ook goed en ook mijn bloeddruk was normaal.
omdat ik rhesus negatief ben, moet ik in de 30ste week nog een keer bloed laten prikken en krijg ik een spuit. ach ja dat kan er ook nog wel bij!

natuurlijk hebben we ook even naar het hartje mogen luisteren.. mijn moeder werd er gewoon even emotioneel van. dis zat met rode oogje aan het bureau.. haha

@ aapje.. die foto kun je plaatsen.. ik heb een uitleg van iemand anders gebruikt.. zal die even opzoeken en plaatsen. dan weet je voortaan ook hoe je een foto hier kan zetten.
het is trouwens al een flinke buik hoor! ik heb het idee dat mijn darmen een beetje rustiger zijn en daardoor ook de dikke buik niet meer zo erg opgezet is. het was een normaal buikje volgens de vk.

groetjes!

een uitleg van Saskia voor het plaatsen van foto's:

Voor degene die ook foto's willen plaatsen?
- Ga naar http://imageshack.us/
- Ga via 'bladeren' naar de foto die je wilt toevoegen
- Kijk of 'resize image 320x240' aangevinkt staat (anders wordt hij misschien megagroot)
- Klik op 'host it!'
(even wachten, hij is dan bezig met uploaden)
- Kopieer de onderste link 'direct link to image'
- Klik  bij het typen van een nieuw bericht op het plaatje met die bergen 'extern plaatje invoegen'
- Plak de gekopieerde link in de regel 'image URL' en klik op 'insert'
Nu hoort het plaatje in je bericht te verschijnen.

Hoi hoi,

Zo, heb weer een hele update straks.
Eerst even de anderen.

Aapje, toch wel lekker dat je weer zin hebt om te beginnen toch?
Enne... dat van alleen thuis ´s nachts, ik snap helemaal wat je bedoeld!!! M ´n vriend heeft 1x in de zoveel tijd nachtdienst. Een hele week (althans, 5 dagen dan... nachten is eigenlijk een beter woord, hahahaha). Ben ook super bang alleen ´s nachts. Maar weet je wat het rare is, nu ik kinderen heb, is het minder. Je hebt een soort waak gevoel zeg maar. Daardoor ben je minder bang. Maar het is niet helemaal weg hoor! Een tip van flip (niet verder vertellen hoor...) ik heb een stok achter de deur, nee niet spreekwoordelijk,   maar letterlijk! Er is een deur voordat je naar boven kan zeg maar. En achter die deur (waar je dus niet bijkomt als je "binnensluipt" staat een stok onder het hadvat. Die stok is bij het handvat ingevreesd, dus in dat ingevreesde stuk laat je het handvat vallen. Dus van de buitenkant krijgen ze het handvat niet eens naar beneden! Zie dan die deur maar eens open proberen te krijgen!

Carina, fijn he, als de uitslag van het bloedonderzoek goed is! Geen enge ziektes of wat dan ook! En heerlijk he als je het hartje weer hoort! Straks ga je heen met het idee dat je zeker weet dat het goed is, als die kleine straks lekker elke dag, de hele dag iin je buik aan het bewegen is! Zo ´n lekker gevoel is dat, dat je elke dag weer weet dat het goed zit!

Na er vrijdag even uit te zijn geweest, kreeg ik toch van m ´n vriendin en vriend commentaar op hoe ik liep. Dacht zelf dat het wel goed ging, maar blijkbaar dus niet. Dus ik een afspraak gemaakt met de fysio. Blijjkt dat de banden slap zijn en aan moeten sterken. Het schijnt dat lenige mensen zeg maar daar sneller last van hebben. Die moeten eigenlijk altijd hun spieren goed trainen om kracht te blijven behouden. Verderr zei ik dat het met m ´n rug nu goed gaat. Ik had er geen last van met lopen of zitten. Toen moest ik op de bank ligggen voor oefeningen, op m ´n rug. Ja, dat gaat niet zei ik al, ik kan al jaren niet op m ´n rug liggen. Ja het gaat wel, maar met moeite. Lijk dan net echt invalide zeg maar. Dus toen moest ik dingen doen, ging dus heel moeizaam, last van m ´n rug. Dus toen zei ze al lacherig zoeits van jaja, en ik zei dat er niets aan de hand was met m ´n rug... Maarja, ik was t gewend, weet ik veel dat het toch niet helemaal normaal is... Het komkt een beetje overeen met hernia klachten zei ze, niet dat ik het had of kreeg hoor.

Dus al met al ga ik nu begeleiding krijgen voor het aansterken van m ´n banden, spieren, en we gaan aan de slag met m ´n rug. Ben zoooo blij dat ik toch heen ben gegaan. Oja, mag eigenlijk niet zitten, moet zoveel mogelijk liggen, rusten en lopen.

Dus ik ben onwijs benieuwd hoe het nu allemaal verder gaat! Ze wil me deze week vaak zien, dus morgenochtend ben ik weer van de partij.

Oja, update van onze kids. Met Jip gaat alles lekker! Nog niet echt een ritme, de ene keer komt ie om de 3 uur, andere keer na 2,5 uur of 4 uur. Soms 1x op een nacht, soms 2, hangt af van wanneer ie z ´n laatste fles krijgt. Maar als ie tussen 4 en 5 komt is wel lastig. Al met al slaap ik pas weer een uurtje later, en rond kwart over 6 kondigt Mees zich weer aan. Er moet nog in alles een ritme komen, maar dat duurt nog wel eventjes.

Mees reageert veel beter op z ´n kleine broertje, gaat nu af en toe bij m kijken en hij krijgt een kussie. Ben super trots op ze!

Volgende week gaat m ´n vriend weer aan het werk. Dus dan sta ik er weer alleen voor. Moet even goed kijken hoe ik alles ga organiseren kwa Mees wegbrengen naar peuterspeelzaal en kinderdagverblijf. Ik heb al bedacht dat als ik m wegbreng, ik Jip in zo ´n draagzak ga doen, we hebben er nl 1, zo ´n baby bjorn ding. Want een maxicosi tillen gaat nog niet, of een kinderwagen de auto in en uit sjouwen. En fietsen mogen we nog niet, en lopen gaat ook nog niet. Dus tja, dat leek mij wel een goeie oplossing. Donderdag meteen maar even oefenen!

Zo, weer een heel verhaal, heb nog wel veel meer te vertellen, maar voorlopig voor vandaag is dit wel genoeg! Hahahahah,

Groetjes van mij

@ aapje..
als je wilt dat ik de foto erop zet... dan moet je het maar zeggen hoor!
ik ben trouwens ook geen held als ik alleen thuis ben. en ik heb nog wel 2 stoere waakkeffertjes! haha

@ sientje.. wat een verhaal zeg! je hebt nog wel wat uurtjes fysio te gaan. nou ja, als het maar helpt he!
wat zal het trouwens wennen zijn als je alles alleen moet regelen.
werkt dat trouwens fijn zo'n draagzak? mij lijkt het ook wel wat, maar wil even wat ervaringen van anderen horen/ lezen.

ik ben vanmiddag nog even naar een babyzaak geweest. ik was op zoek naar de maxicosi   mura in de kleur groen en de kleur geel. ik wilde ze zo graag even in het echt zien. Als de baby zo'n bleekscheet is als dat ik ben, dan ik het het hem/haar niet andoen om een gele kinderwagen aan te schaffen.
de groene was helemaal ons ding! en nou bleek die ook nog eens voor veel minder weg te mogen. het is dan wel het showroommodel, maar je ziet er helemaal niks aan!
ik mark gebeld.... en hij vond dat ik hem dan maar gewoon mee moest nemen.

en nu staat er dus een kinderwagen in de kamer. morgenavond zet mark hem op zolder hoor, maar wel een gek idee... daar ligt over een tijdje ons kindje in!

vanavond had ik nog een gezellig avondje emt vriendinnen. dat was het ook, maar op de terugweg werd ik al wat misselijk.. en ja hoor.. ik was nog amar binnen en moest al naar de wc rennen. BAH!
ik heb de hele dag al moeite gehad met eten, beetje misselijk.. en nu aan het eind van de dag komt het er toch nog uit.
ach ja.. hopelijk is morgen weer een goeie dag!

tot morgen!

Terug
Bovenaan