Bezige Bijtjes die al wat langer zoemen

Ooo Carina wat spannend en wat goed dat je je zelf nog hebt kunnen beheersen van het testen: om gek van te worden he ?! Het zijn vast en zeker de zenuwen en de spanning die je in je buik voelt. Wanneer wil je graag gaan testen ?
Ik heb ne voorgenomen om vanaf nu 2-3 dagen voordat ik weer ongsteld moet worden te gaan testen zodat ik niet meer in die mega grote spanning zit en mezelf gek zit te maken. Alleen moet ik nu 3 januari ongesteld worden en dan zou ik moeten testen op 31 dec of 1 jan: niet erg gezellig als het dan weer een negatieve test is. Ik weet dus nog niet wat ik dan doe: heb nog even om daarover na te denken. Of ik moet echt al duidelijke yes tekenen hebben......
Maar wie weet heb ik nu weer een cyclus van 27 dagen en wordt ik wel 30 dec. weer ongesteld.
Nou heel veel succes jij en hou ons op de hoogte !! Ik kijk regelmatig om te kijken of er al nieuws is; ik duim heeeeeel hard voor je !!.

Hoi Hunternl: welkom bij de bezige bijtjes ! Gelukkig ben ik nu niet meer de enige die 30 jaar is .
Jij bent al een aardige poos aan het proberen om zwanger te raken !! Wat jammer dat je man dan net geen zin heeft net als je denkt je eisprong te hebben. Helaas kan ik dat gevoel niet met jou delen, daar mijn man  niks liever wil dan een kindje ener dan ook graag alles aan doet en gelukkig met veel zin en plezier.
Ik herken wel jou verhaal dat het niet wil lukken ondanks dat je vrij regelmatig ongesteld bent. Ik deel dezelfde ervaring. Inmiddels heb ik al 5 maanden ovulatietesten gebruikt en steeds waren ze positief. We hebben gericht geklust maar helaas nog geen zwangerschap. Ik ben vorige week bij de ha geweest en zei vertelde me dat het kan zijn dat bv. mijn baarmoederslijm het zaad van mijn man afbreekt: je bent dus dan allebei vruchtbaar maar alleen moeten ze de natuur dan een handje helpen. Gisteren heb ik blod laten prikken en vandaag heeft mijn man zijn sperma voor onderzoek gebracht. Volgende week krijgen we de uitslag en in januari wordt er een inwendige echo gemaakt.
Hebben jullie er ook al aan gedacht om de stap te zetten naar de huisarts ?

groetjes, Silvia

Puk: heel veel beterschap voor je zoontje !!
Verwen je man maar goed met vitamintjes want dat kunnen we niet gebruiken dat hij straks ziek is terwijl er druk geklust moet worden ! .
Bij ons staat de klusweek ook weer langzaam voor de deur: we gaan we weer voor !!!
Zou super zijn als ik net voor oud & nieuw zwangerschapstekenen zie/voel/merk en daarom maar besluit al vroeg te testen. Dan is het echt vuurwerk hier !!
Maar ehh eerst vuurwerk tussen de lakens .

Liefs, Silvia

Hoi Sylvia,

spannend hoor die onderzoeken. Ik heb er wel aan gedacht maar schuif het elke keer weer voor me uit. Dan denk ik, ach misschien is de pil na 1 jaar pas goed uitgewerkt en maak ik nu pas kans dus laat ik nog maar even wachten.... herken jij dat? Misschien moet ik in het nieuwe jaar toch de stap maar eens maken. Vind dat wel spannend en misschien durf ik ook wel niet zo goed. Stel het lukt echt niet, wil ik dat dan wel weten? Aan de andere kant, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent (oef moeilijk hoor!)

Ben benieuwd wat jullie uitslagen zullen zijn. In ieder geval fijn dat je man er alles aan wil doen. Mijn mannetje zegt aan de ene kant dat ik het hem moet zeggen als het de tijd is en als het dan zover is dan heeft hij geen zin.... Ik denk dat ik vanavond toch eens met hem daarover moet hebben. Ik verdedig hem in mijn hoofd nu namelijk ook weer zo van hij heeft een drukke baan....

't is wat zwanger worden..... Duim voor je dat de uitslagen goed zullen zijn.

groetjes

Hi Puk,

Fijn dat mijn mannetje toch niet de enige is. Ik moet denk ik inderdaad het ook maar eens met hem over hebben. Lastig hoor!

Dank je wel voor je reactie en beterschap met je mannetje.

groetjes

Hoi Hunternl,

Strak plan om eens goed te praten met je man ! Sprekende mensen zijn te helpen. Misschien krijgt hij na een goed gesprek beter inzicht. Maar inderdaad: het is wat dat zwanger worden. Heb er nog nooit zo bij stil gestaan. Dacht altijd: och ja als ik er aan toe ben stop ik met de pil en hup na eenpaar maandjes ben ik zwanger.

Ik herken heel erg dat vooruit schuiven hoor. Dat heb ik ook steeds gedaan: steeds weer een reden bedenken waarom het nog niet gelukt is en steeds weer besluiten nog een maand te wachten. Het is ook niet niks zulke onderzoeken !! En nog denk ik wel eens: ik bel af voor die inwendige echo: vind het eng en  erg onprettig. Maar ja betreft de uitslag: als tie negatief is: ooit komt  dat nare bericht  toch en dan weten we het liever nu zodat we niet meer geforceerd proberen en steeds maar weer hopen. Dan weten we waar we aan toe zijn. En als het goed is maar ze ons moeten helpen dan is het fijn dat dat tegenwoordig kan, maar zeker niet prettig: liever raak je natuurlijk zo zwanger en dan ook nog het liefste binnen het half jaar.
Maar gelukkig ben ik nu weer positief en gaan we er weer flink tegenaan de komende dagen . En wie weet kan ik inderdaad straks afbellen voor dat inwendige onderzoek: zou geweldig zijn !!

Groetjes, Silvia

Hai,

Hier ook een bezig bijtje dat al heeeeeeeeel lang een bezig bijtje is, al 24 maanden.

Heb nu de eerste IUI achter de rug en zit nu op dag 9 na de inseminatie, dus duimen!!!!!

Wij zijn na 1 jaar naar de huisarts gegaan en toen is mijn vriend onderzocht en hij heeft superzaad!!!

Toen zijn de onderzoeken bij mij begonnen, een inwendige echo, een HSG onderzoek en een kijkoperatie van mijn baarmoeder en eileiders.

Hieruit blijkt dat ik maar 1 eileider heb, de linker zit dicht vanwege verklevingen. Bovendien is mijn cyclus heel erg onregelmatig en hiervoor slik ik nu Clomid.

Vorige maand ging de IUI niet door omdat mijn eitje links zat en nu dus gelukkig wel.

Ik heb denk ik al wel 10 inwendige echo's gehad en dat stelt echt niks voor, doet geen pijn en is zelfs niet ongemakkelijk (ik heb een vrouw als gyn). Ik vind het juist wel leuk om alles van binnen te zien.

Ik hoop dat jullie niet zo lang hoeven te wachten als ik en dat het voor mij ook snel raak zal zijn.

Veel liefs
Nataly  

Hoi Nataly,

Welkom welkom om onze bezige bijtjes topic !!
Jeetje zeg wat ben jij al lang bezig om zwanger te raken. Wat knap dat je zo'n goede moed hebt en dat je nu met ons wilt meekletsen. Nou meid, mijn duimen maken overuren !! .

Wat fijn om te lezen dat die echo wel meevalt. Ik maak me er een beetje druk over: of het pijn doet en tja vind het toch niet zo'n fijn idee om daar zo te liggen. Ik heb ook een vrouwelijk arts maar weet niet of zij ook dat onderzoek doet.
Volgende week weten we al meer over het zaad van mijn man en mijn bloed.
Ben wel bang voor een negatieve uitslag van een van ons beide maar ga van het positieve uit: jij geeft me ook weer moed en hoop; bedankt !

Hou je ons op de hoogte ?! Ik gun je heel erg mooi nieuws dit jaar nog !!

Heel veel liefs, Silvia

Hoi Bezige Bijtjes,

Zo daar ben ik eindelijk ook weer is een keertje, hihi. Heb het de laatste dagen een beetje druk gehad en had helaas geen tijd om hier ff te lezen en te reageren. Het bijlezen is nu ook haast niet te doen zoveel is het. Ga het gewoon ff proberen of ik alles kan onthouden!!
Ben een zondag begonnen met de clomid 100mg en gelukkig tot nu to nog geen last van bijwerkingen. Vrijdag 11 uur heb ik een afspraak bij de gyn voor de folikolmeting. Vind het best spannend deze keer. Weet niet waarom het is al de zoveelste keer, maar goed!! Hoop dat ik een beetje een positieve uitslag krijg vrijdag en dat we dus aan de klus kunnen.

Voor de nieuwe bezige bijtjes, welkom!!!

Liefs xxx

Terug
Bovenaan