Bezige Bijtjes die al wat langer zoemen

Hoi meiden!

Ik heb even een helder moment dus ga jullie direct even updaten. Heb van bijna 2 forumpagina ´s de berichten uitgeprint en weer heerlijk op bed bijgelezen. Ook eerst alles in het klad opgeschreven en du nu aan het overtypen op de comp zodat ik niet veel op het beeldscherm hoef te kijken (blindtypen). Tja, k moet een beetje creatief zijn.

Eerst zal ik even op de anderen reageren en daarna een update van mezelf geven.

Carina: Hoe is het met je? Heb je ondertussen al wat meer klachtjes? Kun je het al een beetje geloven? Super voor je! Oja, 1 tip mocht je erge last van ochtendmisselijkehid krijgen. Ik probeer ´s nachts verspreid over de nacht 2x een boterham te eten zodat m ´n maag ´s ochtends niet zo leeg is. Daar wordt ik altijd helemaal kotsie van zeg maar. Maar sinds ik dat doe is het ´s ochtends een stuk minder. Vaak rond een uurtje of 3 eet ik een broode en rond een uurtje of 5. Soms ook om 11 uur als ik al om 8 uur op bed lig.

Claudia: Hoe is het met je? Heb je ondertussen al getest?

Ietske: Wat rot voor jullie dat jullie niet op op de natuurlijke manier zwanger kunnen worden. Hoe is het met jullie? Ondertussen alweer wat meer te weten gekomen?

Claudine: Hoe is ie? Bevalt je opleiding een beetje? Heb je ondertussen al je ei gehad en hoe bevalt het temperaturen je? Gaat dat een beetje?

Patricia; Raar zeker voor jullie dat je niet meer bij het ziekenhuis loopt? Heb je niet af en toe de neiging om toch heen te bellen?

Filiz: Lekker helemaal gesetteld? En al gewend aan de nieuwe geluiden, nieuwe lichtinval ´s avonds en ´s ochtends in de slaapkamer, enz.?’ Hoe is het met je ei? Ondertussen al gehad?

Hunnybun: Hoe is het bij jullie met het klussen in huis? Volgende week gaan jullie toch over? En wat betreft je ovu test. Zaterdagavond 2 dikke strepen, ik denk dat je met zondagochtend zeker nog op tijd bent geweest hoor! Nog een kleine week wachten! Spannend!

Sylvia: Wat vervelend nieuws dat het sperma van je vriend niet is zoals het hoort te zijn. En knap van je dat je zo nuchter en positief bent. Wanneer krijgen jullie te weten of het sperma voldoende is voor IUO of IVF? Wel vreemd inderdaad dat je misschien je ei al hebt gehad. Heb je ondertussen nog wat gemerkt?

Jessie en Mexx-ann. Allebei welkom! Gezellig dat jullie meekletsen. Zelf ben ik nog niet zo heel lang bezig hoor. Een maandje of 5 terug zijn we begonnen. Ben inmiddels bijna 9 weken zwanger. Het zwanger worden is zeg maar niet het probleem, maar het blijven zitten. Want heb inmiddels in die tussentijd twee vroege miskramen gehad. Hoop dat het deze keer wel blijft zitten.

Aapje: Gezellig dat je er weer bent. Hoe gaat het nu met je? Jij ook alweer maandag je NOD. Spannend hoor!

Nu een update vanaf hier.

Ben vanaf 5,5 week zwanger enorm misselijk. Niet computeren, niet lezen (behalve liggend op bed) niet iemand lang aan kunnen kijken, veel liggen als ik t voel opkomen. Want ik doe er echt alles aan om niet te spugen. Eerst kreeg ik amper vocht naar binnen (2 kopjes thee op peen dag) dus moest er niet aan denken om alles weer uit te spugen. Dus zodra ik een spuug-misselijkheid voel opkomen, ging ik direct liggen, zitten staren of met m ´n ogen dicht en slikken en er niet aan proberen te denken.

Aangezien m ´n werk uit lezen, beeldscherm en video’s bekijken bestaat ging het niet en ben ik halve dagen gaan werken. Wel probeer ik af en toe s middags op bed dingen van het werk te doen zoals bepaalde voorbereidingen. Ook komen m ´n ouders af en toe helpen als het echt niet gaat zoals voor mij en m ´n zoontje zorgen.

Ik ben echt geen pieptert hoor. Met m ´n zoontje moest ik zelfs spugen en waas ik altijd aan het werk. Maar dit is heel anders. Het lijkt wel 10x heftiger en er lijkt geen stop op te zitten, 24 uur per dag! Met m ´n zoontje trok het in de loop van de ochtend bij en was ik ´s middags weer helder. Maar nu zitten er bar weinig heldere momenten tussen… Heel vreemd. Zelf ben ik altijd zo ´n iemand van kom op, stel je niet aan er zijn veel ergere dingen in de wereld. Jeetje, en dan zit ik hier nu thuis, voor de helft in de ziektewet. Soms heb ik echt het gevoel dat ik faal kwa werk. Vind dat heel erg. Maar aan de andere kant gaat het gewoon echt niet. Heel dubbel…

Toch ben ik nog steeds elke dag dolgelukkig dat ik zwanger ben. Wel kijk ik nog elke keer als ik naar de wc ben geweest of er geen bloed opzit. Soms durf ik amper wat op te schrijven, voel ik me “ schuldig” dat het bij ons zo snel gelukt is. Zwanger worden is bij ons niet het probleem, allen het goed blijven zitten…

Ook nu ben ik best onzeker.
Heb sinds gisteravond minder last van misselijkheid. Ga ik me meteen weer zorgen maken. Vorige week ging het ook iets beter, maar van t weekend was ik weer terug bij af. Ook heb ik geen gevoelige borsten. Had ik bij m ´n zoontje ook niet, maar na een paar weken toch wel. Oja, het lijkt wel of m ´n buik groeit.

Donderdag om half 1 hebben we de echo. Zie het echt als het moment van de waarheid. Die eerste reactie van de verloskundige, wordt er helemaal zenuwachtig van als ik eraan denk! Ik ben zooooo benieuwd en zenuwachtig! Dan vraag ik het wel eens aan m ´n vriend of hij niet zenuwachtig is. Dan zegt ie nee hoor, ik weet toch dat het goed zit! Toch doet me dat wel goed hoor! Zo ´n positieve instelling van hem.

Zo hee, wat heerlijkm om wweer mn ei kwijt te kunnen.
Ik hoop dat ik wat vaker hledere momentjes heb en weer lkekker mee kan kletsen! Ik ga proberen te laten weten hoe het donderdag is geweest. Gaan jullie voor me duimen???

Liefs Sientje (1,5 uur later…. Hahahah)

Hey sientje, super dat je even langs ben gekomen meid.
ik wens je heeeeeeeeel veel succes a.s donderdag en we willen alles weten hoor heel erg vervelend je misselijkheid, maar goed het is allemaal voor het goede doel meid en je bent al 9 weken zwanger jeetje gaat snel hoorrrrrrrr Toppieeeee en maak je niet druk
xxxxx-jessssssssss

Hoi hoi! mag ik ook met jullie mee kletsen???

Ik ben Jessica, ik woon in Noord-Brabant. Ik heb   een hele lieve vriend en een dochtertje van 2,5 jaar. Mijn vriend en ik willen ontzettend graag een 2e kindje. Dus na onze heerlijke vakantie in juni afgesproken te stoppen met de pil, en helaas nog steeds niet zwanger.

Toen we besloten te stoppen met de pil omdat we graag een 1e kindje wilden was ik echter meteen zwanger! in de 1e ronde! Ik merk aan mezelf dat ik een beetje over enthiousiast begonnen ben met het proberen voor een 2e kindje, ik ging er een beetje van uit dat ik bij de 2e ook wel snel zou aantellen..... niet dus....

Nu is het inmiddels januari en vanaf juni dus gestopt met de pil. Ik moet zeggen dat de teleurstelling iederemaand een stukje moeilijker wordt, hebben jullie dat ook? Ik begin te twijfelen of alles wel goed is met mijn bv. eierstokken of het zaad van mijn vriend.... Ik probeer deze gedachtes van me weg te schuiven en er niet te veel mee bezig zijn, maar ik vind dat soms best moeilijk. Ik wil zo ontzettend graag! Hebben jullie dit ook>?

En ik voel mijn eisprong wel, maar zou een ovaluatie test dan zin hebben?

succes allemaal,

liefs Jessica

Hallo Allemaal,

Het is weer lekker druk op het forum: gezellie !

Carina: GEFELICITEEEEEEERD !!! Ooo wat super. Ik wens je alvast heel erg veel succes donderdag !!!!

Hier is het verder erg rustig op zwanger raken gebied. Op werk gebied heb ik het erg druk vandaar dat ik niet eerder heb kunnen reageren.
Vandaag heb ik weer bloed geprikt waaraan ze kunnen zien of er daadwerkelijk een eisprong is geweest. Over twee weken hebben we een afspraak bij de arts en dan krijgen we alle uitslagen en horen we hoe en wat verder. Ik  ben benieuwd of ik begin volgende week ongesteld wordt  want dan zou het kunnen kloppen dat ik een hele vroege eisprong heb gehad, maar denk  zelf van niet en dat de er eitjes zijn maar dat ze niet willen springen en dat ik dus aan de Clomid moet.  
Ik merk wel dat mijn humeur wat minder oke is en af en toe wat buik/rugpijn en dat wijst op een naderende menstruatie. Ik wacht het maar af allemaal.

Ik hou jullie op de hoogte en zal regelmatig jullie berichtjes lezen !!!
Veel succes allemaal met zwanger raken !!!!

Liefs, Silvia  

hoi hoi

sientje.. ik hoop dat je je snel weer wat beter mag voelen! dat van die misselijkheid zal ik onthouden al hoop ik dat dat nog nodig is...

ik ben nmelijk  bang.. heel erg bang!

vanmiddag bij het afvegen een flinke klodder bloed!
eerst een telefoontje naar de gyn in veldhoven.. toen naar de gyn in Vlissinge, maar ik moest volgens hen eerst naar de ha.
die gebeld en ik mocht gelukkig gelijk even komen.

ik heb geen krampen, mijn buik voelt rustig... het kan een innesteling zijn, maar ik ben zo vreselijk bang!

een echo heeft nu weinig zin, want een hartje is nu toch niet te zien.. de afspraak voor 1 februari blijft staan... ik durf gewoon niet meer naar de wc! HELP!

willen jullie heeeeel hard voor me duimen?????

Hallo alle zoemende bijtjes!!!

Carina: Jeetje dat is inderdaad wel even schrikken denk ik ja!!!! mijn duimen maken overuren voor je hoor!!!!
Als je verder inderdaad geen klachten hebt zal het vast wel meevallen!!! Waarschijnlijk een innesteling...... Dat hoor je wel vaker hoor! Er zijn zelfs meiden die gewoon ongesteld zijn en toch zwanger blijken, ook die verliezen dus bloed!
Maar ik kan me voorstellen dat het wel vervelend voor je is en dat het nog lang zal duren voor het 1 februari is!!!!
Wel fijn dat je meteen naar de HA kon maar uit je woorden begrijp ik dat hij je niet echt gerust heeft kunnen stellen???
Ik kan helaas niet uit eigen ervaring vertellen of het wel of geen kwaad kan, maar als we allemaal heel hard gaan duimen en hopen dat het goed komt moet het toch haast wel goedkomen!!!

Sylvia Ook jij wasnaar de HA geweest toch? Hoe was het daar?? Na hoeveel pogingen ben jij daarheen gegaan?? Ik zit namelijk erg te twijfelen of we wel of niet zullen gaan ( hebben 10 rondes achter de rug) Aan de ene kant baal ik enorm dat het niet lukt en heb ik het gevoel dat er iets niet helemaal goed zal zijn, dat zou ik dus graag willen weten, maar aan de andere kant vind ik het misschien ook niet leuk om "slecht"nieuws van de HA te krijgen?! owwwwww het is zo dubbel, maar deze onzekerheid elke maand is ook niet leuk meer!!

Jessica: Gezellig dat je ook mee komt kletsen hier op het forem, hoe meer zielen hoe meer vreugd zeggen ze wel eens dus welkom!!! Kan me heel goed voorstellen hoe vervelend het is dat het zwanger worden maar niet wil lukken, zit immers ook in ronde 11! Maar aan de andere kant weet je wel dat je dus wel zwanger kunt worden want jullie prachtige dochtertje is daarvan het bewijs!!!
ik kan het ook niet van me afzetten, hoe zeer ik het ook zou willen, overal om me heen worden mensen wel gewoon zwanger..........maar positief blijven hoor!!!! voor we het weten lopen wij ook met een dikke buik!!!!
Als je je ei al wel voelt heeft een ovu test niet echt toegevoegde waarde denk ik. tenzij je graag de bevestiging wilt dat het inderdaad je ei is....... Maar ook ik heb regelmatig een pos ovu test in handen gehad en dat heeft tot op heden geen zwangerschap opgeleverd dus het is geen garantie zeg maar?!

Sientje Super tof van je dat je toch de tijd en moeite neemt om af en toe wat van je te laten horen!!! Want ook al ben je zo beroerd, het doet mij goed om ook te horen dat er mensen wel zwanger zijn, dat blijft toch hoop geven!!!!
Ik hoop dat je je snel wat beter zult voelen en dat je echt kunt gaan genieten van deze zwangerschap die wel helemaal goed gaat komen hoor!!!!!

Hier is verder geen bijzonder nieuws behalve het feit dat ik aan het twijfelen ben of ik deze ronde weer ovu testen zal gebruiken. Ik heb het namelijk al een aantal maanden geprobeerd, echt wel positieve testen in handen gehad, ook via de temperatuurmethode ontdekt dat ik dus wel een eisprong heb, maar helaas. Heb nu sterk het gevoel het deze maand maar eens even geen van alle te doen, maar ja of ik de nieuwsgierigheid kan bedwingen om geen test te doen  is de vraag........

Allemaal een hele fijne avond

Groetjes Jessie

ps Carina mijn duimen draaien nog steeds hoor!!!!!!

erg lief ...
maar het was geen oud bloed.. want dat is bruin, niet donkerrood.

op dit moment voel ik me klote... moe, misselijk, en vooral erg onzeker over alle steekjes die ik daar beneden voel...
zijn het krampjes, of toch niet???

pffff
ik zal voordat ik ga slapen nog een update geven!

Terug
Bovenaan