Bijna 23 en kinderwens, wie ook?

Hoi!

Nou gisteren heel even kort erover begonnen. Heb het wel een beetje voorzichtig aangepakt, zodat ie niet weer in een keer overdonderd werd! Heb rd'tjes gekregen en zei dat ik het jammer vond. Hij reageerde een beetje neutraal, dus dat viel me wel mee! Daarna heb ik gezegd dat ik het dan wel weer leuk vind dat er nog een maand komt en dat het dan wéér spannend is. Dat vond hij ook wel (!!!) en toen ik zei dat wij waarschijnlijk allebei op  een verschillend resultaat hopen, zei hij: "Nja, dat weet ik niet".
Ik heb wel erg het idee dat ie wat veranderd is in zijn mening; wat neutraler en niet meer zo duidelijk afwijzend. Ik ben er daarna over gestopt (stom van me eigenlijk), omdat hij al eens had gezegd het er niet de hele avond over wil hebben. Daar ben ik altijd wel goed in, zeker als ik enthousiast ben hahaa. Maar heb hem letterlijk met een diepe zucht gezegd dat ik er 'vol' van ben en dat vond ie wel schattig geloof ik.
Als het volgende goede moment zich voordoet vraag ik hem wel verder en ff argumentje in de strijd gooien dat als ik deze zomer zwanger zou worden het volgend jaar geboren kan worden (want hij had het over 1 jaar...).

Verder heel herkenbaar Bloemetje, die reactie van je vriend. Wel een beetje andere situatie, maar mijn vriend kan er ook zo koel over doen. Misschien is het wel een mannen-eigenschap? Ik weet het niet...Vrouwen hebben wat betreft zwanger zijn/ worden toch een ander gevoel en beleving dan mannen. Misschien kan je hem er eens naar vragen?

Bloempje, mijn vriend is 24. Hoe is de situatie bij jou?

Groetjes,
Druifje

Hoi dames,

ik hoef morgen niet te testen, ben net ongi geworden, had het gevoel
wel want had laatste uur erg veel buikpijn, maar baal wel als een
stekker kan ik zeggen.

nouja, op naar de volgende ronde dus. Weer hard aan de klus.

Vind het echt erg jammer. maar heb nu een cyclus van 28 dagen, vorige
keer 27 daarvoor 29. Dus heb best wel strakke cyclus van 28 dagen dan.
Dat is ook weer mooi meegenomen, ben ook begonnen met temperaturen
vanmorgen.

Nou dames. tot snel weer.

xxx

Hai Bloemetje!

Wat jammer zeg! Kan me voorstellen dat je baalt....t ging best de goede kant op!
Maar bedenk je dat er nu weer een nieuwe maand komt, inderdaad  weer aan de klus  en daarna maar weer hopen! Dat geeft ook wel weer een 'leuke' spanning toch?
Verwen jezelf vanavond lekker met een warme douche, maskertje, o.i.d. Hopelijk voel je je morgen weer beter. En wel schrijven hé, als je ergens mee zit!

Liefs
Druifje

Bloemetje: wat balen zeg voor je nou lekker met een hoop chocolade op
de bank en ff lekker zielig zijn (doe ik ook meestal)
en voor de volgende ronde heel veel klus plezier nieuwe ronde nieuwe kansen

Druifje: laat het even bezinken bij je mannetje heb precies het zelfde meegemaakt (met ons een hoop meiden denk ik) iedere keer weer een discussie en weer tranen omdat ik zo graag wilde en hij er nog niet klaar voor was uiteindelijk heb ik tegen hem gezegt: je mag een week nadenken over hoe lang je denkt dat het gaat duren jij mag aangeven hoelang jij denkt nodig te hebben voor je er klaar voor bent eigenlijk kwam hij na 1 dag al dat hij zei we gaan in januari stoppen met de pil (heb het in novermber aangekaart) dit had ik zelf niet verwacht (ik dacht dit  duurt nog een jaar)  maar voor hem kwam het over dat de beslissing bij hem lag en hij ging er heel bewust over nadenken.
succes meid!!

hier gister en vandaag geklust als het goed is dit weekend mijn ei maar me mannetje is nu een weekend weg dus ik hoop dat dit voldoende is geweest ik had stiekem toch wel een beetje gedacht dat het met een maand of 3 wel raak zou zijn nu ronde 4 dus ik hoop dat het snel raak is ik weet dat ik niet mag klagen er zijn zat meiden die er heel lang over doen!!!

liefs

Hoi,

Druifje, ik baal inderdaad erg, maar langs andere kant nieuwe ronde nieuwe kansen en het is ook wel weer leuk om hiervoor te oefenen, heb wel besloten vanaf morgen weer goed op mijn eten te letten, heb ik laatste dagen niet gedaan. Ik had heel graag zwanger geweest, maar ja had ergens toch wel het gevoel dat het niet zou lukken.

Majoortje, jammer dat je man nu net weg is. maar hopelijk is het genoeg geweest om zwanger te kunnen worden.
mijn volgende vruchtbare tijd zijn we weekend bij me ouders, haha word ook wel weer moeilijker om er dan gezellig voor te gaan maar we gaan het wel proberen, haha moeten we maar gewoon stil zijn

vanavond verjaardag, baal er wel van want had nu liever ff rustig thuis gezeten, maar ja. had gezegd met auto te gaan en moeten ook met auto om cadeau mee te krijgen, pff had ik dat maar niet gedaan heb wel zin in een borrel.

xxx

Hoi Bloemetje, wat balen zeg dat het deze ronde niet gelukt is, maar inderdaad nieuwe ronde nieuwe kansen.

Druifje, Gelukkig dat je vriend alweer een beetje is bijgedraaaid, de 2de keer dat ik het er met hem over had was die van mij ook wat positiever, morgen ga ik het er dus opnieuw een beetje overhebben. ik wou het eerst vanavond gaan doen, maar we waren vandaag op bezoek geweest en helaas ging het gesprek dus over mischien kans op een tweeling etc. ( dit komt in de familie voor) en dat kinderen driftig konden zijn.   En dat terwijl ik er net op hoopte dat het niet over kinderen zou gaan want dan zou hij mischien weer negatief kunnen raken.

Mijn man is trouwens nu 23, net als ik. Als ik zwanger raak rondom juli dan zijn we beiden 24 als het kindje er is.
ja het is volgens mij echt een vrouwen ding om er zo mee bezig te zijn.

Groetjes van Bloempje

Hoi Bloempje,

Fijn dat je vriend wat positiever word, succes vandaag om het er weer over te hebben.
niet alle kinderen hoeven driftig te zijn haha, en niet iedereen hoeft een tweeling te krijgen. Er is een kans,maar hoe groot is die?
bij mijn vriend zitten er ook aantal tweelingen in de familie.

Het is denk ik ook een vrouwending om hiermee zoveel bezig te zijn. Toen ik gisteren merkte dat het niet gelukt was was ik ff heel verdrietig, en 's avonds had ik het er ook nog moeilijk mee. toen begon ik erover tegen mijn vriend, kreeg ik het antwoord vind het moeilijk om erover te praten en verder kreeg ik geen reactie meer terug, toen werd ik ff moeilijk :s. hij wil niet dat ik het er met anderen over heb totdat het gelukt is en je 12 weken bent, maar langs de andere kant kan hij er erg moeilijk over praten als het niet lukt of dergelijke, hoe moet dat dan als je bijvoorbeeld miskraam krijgt? zie dat niet zo zitten om in eentje te verwerken dan. Of denk   ik hier heel egoïstisch over?

groetjes

Hoi Bloemetje,

Heb je niet een goede vriendin waar je het toch mee over kunt hebben. Ik heb ook besloten om het tegen niemand te zeggen behalve tegen die vriendin. Ook nu het nog steeds niet duidelijk is of het wel gaat gebeuren of niet. Mijn vriendin weet ook dat verder niemand mag weten dat we ( tenminste ik) er mee bezig zijn. Mischien moet je het maar op zijn beloop laten bij je vriend, en afwachten hoe het gaat lopen. Ik merk hier dat ik er ook niet teveel over moet praten, ook niet als het dadelijk zo ver zal zijn.
Toen ik dacht dat ik zwanger was en het toch niet zo bleek te zijn had ik er ook veel verdriet van. Mijn man had zoiets van nou   het maakt allemaal niks uit, dus toen ik op een avond huilend thuis kwam heeft hij me getroosd gewoon door er niks over te zeggen en me stevig vast te houden. We hebben het er niet meer over gehad, en het troosten was voor mij een teken dat hij het begreep. Er waren op dat moment geen woorden nodig.

Ik denk dat mannen zoiets hebben van als het niet meteen lukt ja dan gaan we toch verder. Hun gevoelens zullen er anders bij zijn.

Zojuist gepraat met mijn man en het was best positief, helaas zei hij dat waar ik bang voor was namelijk de kans voor een meerling.  ( waren we maar niet op bezoek geweest gister) Dus kon ik weer alles goed gaan praten en zeggen dat die kans wel heel klein is. Er is hier nog geen definitief antwoord want hij heeft besloten pas iets te zeggen waneer de pillen strip van deze ronde op is.
Dat duurt nog 1,5 week ( veel te lang in mijn ogen ).
Ik heb dus besloten om het tot dan aan toe niet meer erover te zullen hebben.

Bloemetje ik wens je heel veel succes en klusplezier in deze ronde. ook voor alle anderen die deze maand klussen. ( ik doe oefenklussen hehehe)

groetjes

Terug
Bovenaan