Bijna 23 en kinderwens, wie ook?

quote: bloemetje22 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-05-2008 22:54:03'));

Hoi,

Fijn te lezen dat er toch een aantal jonge meiden zijn. Heb je het gevoel dat je niet alleen bent. haha.
je kan inderdaad zelf zo duur maken dan dat je wilt.
op marktplaats kan je idd erg leuke dingetjes vinden.
Ik kijk er erg naar uit om ervoor te gaan.

Groetjes

Hoi iedereen!

Het is inderdaad erg leuk te lezen dat er zoveel jonge vrouwen zijn die graag zwanger willen worden of bewust ervoor gekozen hebben om mama te worden!
Ik werk ook met kleine  kinderen en zie dagelijks hoe leuk/ uitdagend/ spontaan kinderen kunnen zijn, zie allerlei namen voorbij flitsen, enz. Mijn vriend werkt niet met kinderen, maar als ik hem met de kleintjes van familieleden zie omgaan dan smelt ik gewoon (hij is overigens een jaar ouder dan ik). Hij doet dat echt leuk, gaat met ze spelen, kroelen, gek doen en vindt het ook echt leuk om ze te verschonen...

Ik merk wel aan de voorgaande reacties dat je zoveel wil uitgeven als je zelf wilt. Heb me nog niet verdiept in prijzen van meubeltjes, kinderwagens en alle andere benodigdheden, maar denk dat je toch zeker wel rond de 1000 euro moet rekenen voor de basisdingen, of denk ik dat verkeerd? Wat zijn hiermee de ervaringen van de mama's onder ons?
Mijn vriend en ik houden niet heel erg van tweedehands, maar bijv. een wippertje, box en maxicosi zijn zo van voorbijgaande aard dat we die wel zouden kunnen lenen van familie of tweedehands kopen. Kleertjes, kamertje en kinderstoel enzo niet.
En het klopt ook wel dat je in de maanden dat je zwanger bent kunt sparen, maar juist dan moet je die spullen aanschaffen?!

Nou ben benieuwd weer naar de komende reacties!

Groetjes!

Hoi,

Het klopt volgens mij wel dat je tijdens je zwangerschap al aantal dingen aanschaft, maar daar heb je negen maanden de tijd voor, en wat je normaal spaart kan je ook evengoed meteen uitgeven. Dat is hoe je het zelf graag wil.

Ons maakt het niet zo veel uit of het tweedehands of nieuw is, zolang het er nog maar mooi uitziet of niet.
Wij zijn nog steeds goed aan het klussen :)
Ik merk wel dat ik er echt heel veel met bezig ben, kom vaak hier lezen. En zoek ook veel informatie op. Heb wel laatste dagen meer gerommel in mijn buik, Gisteren had ik mijn eisprong als het goed is, heb mooie cyclus van 28 dagen. Enkel had ik de vorige keren rond deze tijd niet zoveel gerommel in mn buik.
Dus ben benieuwd.

Ik kom uit omgeving utrecht. En jullie?

Groetjes Bloemetje.

Hallo dames,

Ik breek als 32 jarige even in als het mag. Wij hadden en hebben ook een beperkt budget en hebben voor ons kindje  veel meubeltjes en dingen uit de kringloopwinkel. En de meubels hebben we toen zelf geverfd zodat het toch een beetje nieuw lijkt en eigen wordt. Misschien een tip?

Groetjes Ida

Hoi Allemaal,

Ik ben een meid van bijna 23 en heb een kinderwens. Mijn vriend en ik hebben vorige week besloten om ervoor tegaan.
Maar toch is het allemaal erg spannend, en komen er af en toe toch de twijfels.
Ondanks ik zeker weet dat het me gaat lukken en dat liefde en geborgenheid voor ons het belangrijkste is. Speelt het af en toe toch wel op, ben ik niet te jong? Hoe gaat omgeving reageren? En hoe zit het op mijn werk?
Momenteel heb ik een tijdelijk contract, deze word in mei weer verlengd, en daarna in december. Ik ben beetje bang dat je daarna niet meer hoeft te komen. Langs andere kant zijn ze erg tevreden over me.

Wie is er net als ik nog jong maar heeft wel een kinderwens, of wie heeft hier ervaring mee, en wil deze met me delen?

Ik hoop hier een leuk topic te kunnen starten over de twijfels en keuzes?
En een antwoord op mijn vragen te vinden.

Groetjes Bloemetje
Hallo bloemetje,

Wat een bekend verhaal lijkt bijna op die van mij.
Ik ben 23 jaar en inmiddels hebben we een zoon van bijna 9 maanden oud. Was 21 jaar toen ik zwanger raakte.

Je bent zeker niet jong. Je bent zo oud hoe jij je voelt. Wij waren de eerste die aan kinderen begonnen. En nu zijn er 4 vriendinnen van me zwanger en 1 heeft net een kindje gekregen de andere in Mei en Juli en Oktober. Ze zijn allemaal van ongeveer dezelfde leeftijd als ons.

Ook ik was best wel wat zenuwachtig op de reacties van vrienden en de buitenwereld. Maar deze zijn mij erg goed bevallen. Heb maar 1x gehoord "Is het gepland". Denk dat het ook is hoe jij in het leven staat en als je eraan toe bent dan ben je eraan toe. En oh wat vonden we het spannend toen we de pil niet meer slikte op naar het onbekende iets wat ook niet te plannen was best wel eng.

Op het werk reageerde ze heel goed. Maar na de tijd mocht ik 4 dagen blijven werken en niet minder. Dit heeft me wel zeer gedaan, want merk wel als je eenmaal zwanger bent geldt je die periode ( in mijn geval dan en die van mijn vriendin) minder en wordt je minder bij belangrijkere zaken betrokken. Ach ja je gaat er ook wel een tijdje uit met het verlof. Toen onze zoon was geboren was ik druk met borstvoeding geven. Ik wou helemaal niet stoppen wou hem ook niet na de creche doen. Hij was nog zo klein. Ik had het nou ook weer niet zo erg na mijn zin op het werk de ene collega kwam en de andere ging weer weg ( jammer). Dus heb ik na 10 weken verlof mijn baan opgezegd en nu zit ik thuis. Blij met mijn beslissing al mis ik soms wel even een praatje met collega's. Ik maak nu 2 ochtenden schoon bij mensen en ik pas 1 dag op en daarbij nog een stukje administratie voor de winkel van mijn ouders. Oftewel inkomen heb ik wel en mijn week kom ik ook wel door.

Stel dat ze je eruit zouden gooien ( je contract niet verlengen) Dan is de wereld nog niet vergaan er is altijd ander werk. En wachten op een vast contract is in mijn ogen bijna verspilde tijd. Als je eraan toe bent ben je eraan toe.

Ik kan je zeggen ik wil niks anders meer dan dit leven wat ik nu heb. En zoveel liefde dat je krijgt het is zo mooi zo heerlijk. En natuurlijk zijn er ook mindere kanten, maar das bij alles zo.

Heb volgensmij wat meer verteld dan dat je vroeg, maar ach was aan het typen en wou het ook wel weer even kwijt.

Groetjes

Diarich

Wat ik nog wou zeggen is dat wij eerst leefden van 2 fulltime lonen zo ongveer bij elkaar 2800 euro per maand. Nu ik dus het geld wat bijelkaar   "sprokkel" hebben we ongeveer   1940 euro per maand. Is dus best wel een beetje na benden gegaan. Ik moet hier ook echt van afkicken! Letterlijk en figuurlijk. Maar nu weet ik niet beter. Boodschappen is voor mij een soort sport geworden, wel eten we nog heerlijk. Een terrasje pakken kan ook nog wel, maar niet elk weekend.

Voor het aanschaffen van de baby spullen kun je het inderdaad zo duur maken als je zelf wil. Een tweede hands kamertje is net zo goed. Wij hebben dan wel een nieuwe commode kast en bedje, maar had net zo goed geen kast bij gehoeven.
Een box hebben we van marktplaats. De eetstoel bij Ikea weg. De luiers kocht ik na 5 maanden steeds een pak omde week of 2 weken. Zo had ik vast wat in huis. Ook wij spaarden toen nog wel wat ( had achteraf wel wat meer gekunt). En als je elke maand iets op haalt valt het allemaal reuze mee voor mijn gevoel.

Nu dat de kleine er is vind ik het ook niet zo duur. Zo krijg je dit jaar over de kinderbijslag nog kindertoeslag. Hier sparen we van en kopen we de luiers en melk. Van de kinderbijslag haal ik meestal wat leuks dit verdeel ik ook over de drie maanden. Maar van de kinderbijslag ga ik straks ook maar wat meer sparen heb nog over.

Groetjes

Diarich

O'ja wij gaan in Juni weer voor een tweede! Spannend!

hey hey

Ik heb zelf de kinderwagen (Quinny speedi sx) via marktplaats gekocht! Ik ben zelf normaal niet zo happig op 2ehands maar deze zijn nieuw best duur!! Hij was 8 maand oud en voor 1 kindje gebruikt en zag er zo goed als nieuw uit!! scheelde zo weer bijna 600 euro! Ook de maxicosi heb ik via MP gekocht, van mensen die hem 1!!! keer gebruikt hadden (hebben een meisje gekregen en wilde een roze ipv oranje en bruin) Nieuw zijn die 135 nu hebben we er 65 euro voor betaalt!!!   De rest heb ik wel allemaal nieuw gekocht! Wij hebben een babykamer van babyplanet gekocht (comode kast en bedje en matras!) voor €499 euro!

NU hebben wij anderhalf jaar over zwanger worden gedaan dus toen ik eenmaal zwanger was heb ik alles wat ik leuk vond gekocht!! Maar het had allemaal veel goedkoper gekunt!!! Ik had badspul enz weg bij echte babyzaken en als je het bij de Hema haalt ben je de helft goedkoper!!!

Wat ik wel als tip wil geven koop niet alvast heel veel zwitsal want een heleboel baby's kunnen er niet tegen en je krijgt dat zat na de geboorte!! Ik heb het allemaal weg kunnen geven!

Ook kun je dingen die je niet gelijk na de geboorte gebruikt vragen als kraamkado zoals speeltjes, kleertjes, dekentjes voor in wandelwagen etc!!

Ook scheelt het als je flesvoeding geeft welk merk je neemt!! Ik geef kruidvat merk en die is net zo goed als nutrilon maar scheelt de helft aan geld!!! Ook gebruik ik kruidvat luiers en geen pampers!!

Dus zo zie je maar dat je het zo duur kunt maken als je wilt!!

Wij sparen nu voor Lynn elke maand €10 euro daar kan ze op haar 18e wat leuks (wel nuttig zoals rijbewijs of later voor opzichzelf wonen) voor doen! Ook hebben wij een aparte bankrekeing geopend waar we op onze naam gaan sparen voor school, studie etc!   Dan heb je alvast wat achter de hand!!

Ook krijg je idd kinderbijslag en kindertoeslag, ook weer mooi meegenomen (wij zetten dit op spaarrekening of voor schoenen/kleding) En de creche valt ook reuze mee je krijgt een heleboel terug (kan weer veranderen)

Ik zeg maar zo, ook zonder heel veel geld kun je gelukkig zijn!!! Het allermooiste wat er is is een kindje voor mij!!!

gr cora

Terug
Bovenaan