Bijna 23 en kinderwens, wie ook?

Hoi Coortje,

het stemt mij wel vrolijk, je verhaal! Ik heb echt geen idee hoe je uitgavenpatroon veranderd en misschien kan je dat ook helemaal niet voorspellen?! Het  is voor mij vanzelfsprekend dat je kindje op de eerste plek komt en het lijkt mij trouwens ook leuk om  babyspulletjes te kopen i.p.v. geld uit te geven aan andere (nutteloze?) dingen. En ik denk inderdaad ook dat het merk van de producten  erg uitmaakt voor de prijs, hoewel je de kwaliteit wel in de gaten moet houden.
Ga dit alles toch ook maar eens met vriend-lief bespreken, misschien  moet  hij ook wel aan de gedachte wennen om evt. vader te worden?!

groetjes,
druifje

Hoi hoii

Ja het is idd maar net wat en waar je het koopt..
Kruidvat heeft bv ook regelmatig leuke aanbiedingen in babyspul (beddengoed, slaapzakje, etc)
De babydump heeft vaak aanbiedingen.   Zo hebben ze nu bij aankoop van babykamer gratis box of babyfoon twv van 100 euro en bij aankoop van kinderwagen gratis maxo cosi..     Dus kijk eerst goed rond en vergelijk !!

Maar je kunt ong idd wel van zon 1000 euro uit gaan.   Vaak denk je aan de "gewone" dingen zoals bedje, commode, box, kinderwagen etc.. maar er komen nog veel kleine dingen bij...(bv dekbedje voor kinderwagen, aankleedkussen,boxkleed etc)

Wij sparen nu al een hele poos geld op voor onze baby uitzet, dus dat is er !
(nu de baby nog...)

Hoi,

Ik was met de laatste strip van de pil bezig toen ik voor de 4de keer hoorde dat ik weer niet aangenomen was voor werken en leren.
Hierdoor werd onze keuze wel gemakkelijker, anders waren we er al eerder mee begonnen.
Op het moment werk ik als pooler in de zorg, dit bevalt me prima, ik kan mijn eigen rooster maken.

Ik woon trouwens in Friesland.

Hoi Bloemetje,

Ik ben 21 jaar en ben in december vorig jaar gestopt met de pil en ben nu ondertussen aan "klus" ronde 7.
Ik ben op 07-07-07 getrouwd. Ik moet je bekennen dat ik zit met dezelfde twijfels.  
Soms vraag ik me ook af of ik niet te jong ben.  Die vraag stel ik me eigenlijk omdat  ik van  familie en mijn schoonouders te horen krijg: "Geniet lekker van het nu, kinderen komen later  wel!". Dit soort quotes helpen mee om twijfels te kweken. Sommige mensen kunnen je  ook  echt het gevoel geven dat je alleen een goede moeder bent als je ouder bent dan 30... Ik bedoel, nergens staat geschreven dat een jonge moeder geen goede moeder is. Die gedachte helpt me dan weer om niet meer te twijfelen.

Ook ik ben bang dat ik mijn baan zal verliezen, als ik zwanger raak. Mijn baas heeft al te kennen gegeven dat hij geen zin meer heeft in zwangeren aan zijn receptie. Daar schrik ik héél erg van. Om zulke uitspraken zou ik nog bijna bang worden om zwanger te raken! Alleen omdat ik dan mijn baan kwijt zou raken!
Mijn man en ik hebben het er wel al over gehad wat er moet gebeuren als ik mijn baan  echt zou verliezen.  Je moet immers maar zo denken: Je bent  jong en dan vindt je makkelijker een baan dan als je 45 bent!  

Wat anderen ervan zullen denken als ik zwanger ben, maakt me eigenlijk niet uit. Ik ben er echt aan toe om moeder te worden. Ik ben er helemaal klaar voor en het duurt me dan ook echt te lang eer ik een positieve test in handen heb!

Grt. Denise

Hoi,

Het is inderdaad zo dat je nu makkelijker werk vind dan dat je ouder bent.
Ook ben je fitter dan dat je ouder bent. En het kan ook tijdje duren voor het eindelijk lukt.
Hoe reageren jullie ouders hierop?

Ik weet niet hoe ze op mijn werk zullen reageren, maar eigenlijk maakt me dat niet zoveel uit.
Ook familie geen idee, sommigen zullen het minder leuk vinden, heb een best zwaar jaar achter de rug, dus dit vind ik ook iets heel moois om weer verder te gaan.

Fijne zondag dames en geniet van het lekkere weertje.

Bloemetje

Hallo Allemaal,

Ook ik wil graag een jonge moeder worden, ben 20, volgende week 21, en mijn vriend en ik hebben ook een 'grote' kinderwens. Mijn vriend is overigens 27.

Wij willen over 6 maanden stoppen met de pil, dit i.v.m. een operatie en het bij ons niet eerder kan.
Wel groeit de kinderwens met de dag.

Wat betreft spulletjes aanschaffen: je kunt het inderdaad zo duur maken als dat je zelf wilt, als je spulletjes van familie over kunt nemen of via marktplaats scheelt dit al een hoop. En inderdaad niet je spulletjes bij duurdere winkels kopen maar Hema is ook goed lijkt mij. Een kinderwagen en kamer krijg ik van mijn ouders, maar dan nog zou ik niet perse een kinderwagen van 800 euro willen, als ik een mooie en goed onderhouden kinderwagen via marktplaats voor de helft goedkoper tegenkom zou ik die ook zo kopen.

Ik las dat er meerdere meiden zijn met een tijdelijk contract, ook ik heb een tijdelijk contract, ik werk als uitzendkracht en in september word als het goed is mijn contract weer verlengd, ze zijn erg tevreden over me. Mijn vriend heeft wel een vast contract dus die zekerheid hebben we zowiso.

Ik maak me eigen niet zoveel zorgen over de reacties. Ik weet dat er bepaalde mensen in mijn familie zijn die het maar niks vinden dat we over kinderen bezig zijn, omdat ik te onvolwassen zou zijn, en omdat wij het niet aan zouden kunnen,  maar hoe kunnen mensen dat zeggen en beslissen voor jou als  je ze  1x per jaar zien, en dan heb ik zelf zoiets ze praten maar, als wij het maar zeker weten en als we het zeker weten dat we dit aankunnen. Dat je jong bent hoeft niet te zeggen natuurlijk dat je het niet aan zou kunnen, er zijn genoeg jonge moeders die net zulke goede moeders zijn als mensen die 32 zijn en dan moeder worden.

Groetjes Maaike.

Hoi

Ben ik weer als 32-er. Ik kan me de kinderwens heel goed voorstellen. Zeker als je lekker jong bent. Niet voor niks zijn dat de meest vruchtbare jaren. Ikzelf had ook graag kinderen gewild toen ik jonger was. Dat gebeurde niet; ik leerde m'n huidige man pas op m'n 28e kennen en daarvoor heb ik geen vriend gehad.

Nu kreeg ik op m'n 30e dus m'n eerste kindje. Ik merk wel dat ik nu minder energie heb dan 10 jaar geleden dus dat voordeel hebben jonge moeders. Wel is het zo dat ik heel veel levenservaring juist de afgelopen 10 jaar opgedaan heb en nu mischien wat evenwichtiger ben dan 10 jaar geleden. Of wijzer. Maar dat zal bij iedereen weer anders liggen. Als je juist in je tienerjaren veel dingen uit het leven leert (door vallen en opstaan) dan heb je dat evenwichtige of "wijze" dus al eerder opgedaan. En wie zegt dat je een betere moeder bent als je wijzer bent?

Al met al ben ik achteraf voor mezelf wel blij dat ik pas op m'n 30e een kindje heb gekregen, maar dat ik iedereen die nog lekker jong is en een kinderwens heeft toch aanraadt er wel voor te gaan. Als je het gevoel hebt er klaar voor te zijn dan ben je dat ook. Vergeet niet dat je geen perfecte moeder hoeft te zijn!
En wijsheid en levenservaring doe je juist op door fouten te maken

Liefs Ida

Hoi,

Maaike, het is ook inderdaad onze keuze, en niet die van familie. Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van mijn moeder, en die van mn vriend zijn ouders. Maar van me vader en de rest van familie ben ik wel vrij zeker dat ik leuke reacties krijg.
Wat voor operatie moet je ondergaan? Je moet het niet vertellen als je dat niet wil hoor.

Ida, ja, ik vind ook dat je er klaar voor bent wanneer je dat gevoel hebt. Persoonlijk heb ik een niet al te vlekkeloze jeugd gehad. Door reuma die ik heb heb ik in jeugd toch best moeilijke tijden gehad. Ook nog andere dingen waardoor ik veel heb geleerd. Ik ben er zeker van dat een kind opvoeden me gaat lukken.
Ik heb nog een jong broertje, en als ik bij hem ben, dan voel ik me super, ben echt blij dat ik met hem kan omgaan en dat hij zoveel om me geeft. Dan krijg ik er nog meer zin in om hiervoor te gaan.

Liefs Bloemetje

Terug
Bovenaan