Bijna 23 en kinderwens, wie ook?

Hoi dames!

Ik denk wel dat het klopt dat je als 30er vaak evenwichtiger bent, maar dit hoeft overigens natuurlijk ook niet altijd zo te zijn. Ik denk dat het een combinatie moet zijn van leeftijd, woonsituatie, relatie met vriend/man, financiele kant en gezondheid. Bij iedereen ziet dit totaalplaatje er anders uit en is er misschien altijd één van de factoren wat minder, zeg maar.
Het is een gevoel/verstandskeuze om aan kinderen te beginnen. Een van de twee mag je niet  uit 'uitschakelen' vind ik. Maar wat weegt er dan meer?
Een kinderwens is wel een bepaald gevoel dat je hebt en is naar mijn idee niet afhankelijk van je leeftijd. En merk zelf wel dat het gevoel  op een bepaald moment heel moeilijk te negeren valt, haha! Ben er ook echt heel veel mee bezig!
Hoe positiever de situatie wordt, hoe meer drang er is...

Persoonlijk heb ik niet zoveel met de reacties van anderen. Nu heb ik misschien wel makkelijk praten omdat ik zeker weet dat onze families het super leuk zouden vinden (maar natuurlijk ook wel even wennen). Maar als jullie je keuze kunnen motiveren dan is het toch goed? Wat heeft een ander met jullie kindje en leven  te maken? Ik vind niet dat je door iemand anders moet laten bepalen of je oud genoeg bent voor een kindje. Dat voel je toch zelf wel aan? Alleen zou ik wel voor mezelf helder maken of de voorwaarden om een kindje te krijgen wel aanwezig zijn wat betreft je leefsituatie enzo.
Ik zou het erg laf vinden wanneer je wordt ontslagen als je zwanger raakt, maar denk wel dat het vaak gebeurt en zeker met tijdelijke contracten. Ik geloof dat die ook 3 keer verlengd mogen worden, dus als het tegenzit bepaald je baas dus (onbewust waarschijnlijk) dat je 3 jaar met kinderen krijgen moet wachten. En dan nog, als je een vast contract hebt kun je in een bedrijf altijd te maken krijgen met reorganisaties of bezuinigingen en ben je nog niet zeker. Het zegt in veel gevallen dus vrij weinig. Het ligt ook aan de reden waarom je een tijdelijk contract hebt!

Wacht de reacties weer af!

Groetjes en geniet van het zonnetje,
Druifje

Hoi,

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt druifje. Je bent vaak wel evenwichtiger als je wat ouder bent, je hebt meer levenservaring, en je bent misschien ook volwassener. Maar dat hoeft ook weer niet altijd zo te zijn.
Ik vind ook dat het afhangt van verleden, relatie,woonsituatie, ...

Ook heb je er inderdaad gelijk in dat je eigenlijk nooit zeker bent, als er reorganisatie   aankomt, en je bent zwanger, dan denk ik dat je dan de eerste zou zijn die mag gaan.

Ik weet niet hoe ze er bij mij op zouden reageren, enkel weet ik wel dat ze zeer tevreden over me zijn, en dat ze momenteel met een personeelstekort zitten.

Dus ja, hihi, moeilijk allemaal hoor, maar ik vind gelukkig zijn het belangrijkste in het leven. Ander werk vind je wel weer, als ze je er daarom uit zouden zetten, dan   zoeken we lekker naar wat anders.

Groetjes

hey hey

Ik denk ook zeker dat het aan je situatie ligt of je eraan toe bent hoor!! Mijn man en ik zijn al bijmekaar vanaf dat ik 16 en hij 18 was!! In aug is dat alweer 7 jaar!! We wonen nu 2 jaar samen en zijn toen ik zwanger was op 3 okt getrouwd (puur voor dat alles dan goed geregelt is)

Je moet niet gaan denken van oei hoe gaan de mensen denken! Mijn ouders vonden zichzelf echt nog geen opa en oma materiaal maar toen we eindelijk zwanger waren en we het kwamen vertellen was de reactie van mijn moeder Jesus gek!! Die had nooit verwacht (terwijl ze wist dat we bezig waren in het ziekenhuis enz) dat het nog zo snel zou gaan! Toen ze eenmaal gewend waren aan het idee vonden ze het super!! Nu Lynn er is zijn ze net zo verliefd als ons!!

En ja de reactie als we nu weer zwanger zouden worden, denk dat ze het wel heen snel zouden vinden maar ja wij hebben er nu eenmaal onze redenen voor!! (kan ook nog wel 2 jaar duren hoor)

Ik was even nieuwsgierig, zijn jullie getrouwd of gewoon vriend/vriendin? Hoelang bijmekaar? Hoe wonen jullie en waar?

gr cora

Hoihoi!

Ik ben 23 en mijn vriend is 24, we zijn 7 jaar samen en wonen 1,5 jaar samen in een eengezins- koopwoning. Hebben allebei een baan, 1 vast en 1 op tijdelijk contract nog. Best dik voor elkaar allemaal dacht ik :0)

Druifje

Hallo meiden!

Ik ben nieuw hier, en zal even iets over mijzelf vertellen.   (Ik heb dit ook al in het 'maart-meiden' topic gezet, maar ik knip en plak het wel even, voor het gemak.)

Mijn vriend en ik hebben ook besloten om samen te gaan voor een kleine spruit. Het lijkt ons geweldig, en financieel gezien kunnen we het makkelijk doen. De liefde is er, de middelen; dus waarom niet

Ik ben  22 jaar en mijn vriend 26. Getrouwd zijn we (nog) niet, samenwonend al wel een tijdje. We hebben allebei een vaste baan.  Op 31 maart heb ik voor het laatst mijn menstruatie gehad. De laatste pil heb ik geslikt op 27 maart. Ik heb  6 jaar de pil geslikt.  Ik had verwacht dat de eerste menstruatie wel lang zou duren, ik heb verhalen gehoord dat bij sommige meiden de cyclus wel 6 weken duurt! Gelukkig (nou ja, gelukkig..... het was natuurlijk mooier geweest als dit NIET gebeurd was, maar goed.. het schept wel wat duidelijkheid voor nu en wat inzicht in mijn cyclus)  zijn gister de rode duivels tevoorschijn gekomen.

We hebben  besloten dat we gewoon stoppen met de pil en wel zien wanneer het raak is.  Er is geen haast bij. Maar toch zijn we er  onbewust wel de hele dag mee bezig en hopen we toch wel dat het snel raak is. De eerste ronde dus niet, maar hier hadden we al rekening mee gehouden.

Sinds begin april slik ik Davitamon foliumzuur met extra vitamines. Elke dag 1 tablet.

De kleine is in ieder geval meer dan welkom, we kijken er erg naar uit. Het enige waar ik een beetje tegenop kijk zijn de reacties van bepaalde mensen. Wij hebben namelijk  nog niet heel erg lang een relatie, zijn eigenlijk pas sinds begin dit jaar bij elkaar! Ik heb hiervoor 2 lange relaties gehad, waarbij ik ook met  1 heb samengewoond. Voor mijn vriend geldt hetzelfde verhaal. Dus we weten beide wat we wél, en wat we juist niet willen. En zijn toch tot de conclusie gekomen dat we elkaar echt wel voor altijd willen  Er zullen dus wel reacties komen, waar ik helemaal niet op zit te wachten ("Nu al? Zo snel? Gepland?") maar aan de andere kant moet ik hier ook helemaal niet over in zitten. Wij weten wat we willen, en daar hoeft de rest het natuurlijk niet mee eens te zijn, hihi.

Dit was even mijn 'voorstelronde'.
Mijn regeltje wordt dus:
El_Pro, 22jaar, 2e ronde, 1e kindje     mijn eerste menstruatie zou dan (als het dezelfde regelmaat aanhoudt)   7 juni moeten komen (liever niet!)

Leuk om zo met elkaar te babbelen. Ik duim voor veel zwangerschappen!

~Groetjes, Elpro

Hoi allemaal,

De reactie wat betreft mijn familie zal wel leuk zijn denk ik. Mijn ouders vragen al een jaar wanneer er eens een kleine hummel komt dus dat zit wel goed. En mijn zusje vind t ook geweldig als ze tante word, iedere week vraagt ze, 'ben je noual eens zwanger???' ze weten dat we nog niet gestopt zijn en dat het bij ons nog even zal duren.

Ik word a.s. vrijdag geopereerd aan mijn enkel. Om een lang verhaal kort te maken, mijn enkel heb ik 3jaar geleden gebroken, is verkeerd gezet, en nu krijg ik een frame rond mijn enkel wat 3 maanden blijft zitten en daarna operatief weer word verwijderd. Dus het is niet verstandig om dan aan een kleine te beginnen omdat je dan gewoon niet kunt genieten van je zwangerschap en omdat het ook heel slecht is voor je ongeboren kindje om geopereerd te worden dan. Dus na dit alles gaan wij van start!

Ik las dat iemand vroeg waar iedereen vandaan komt:
Nou ik ben zelf 20, bijna 21 (13.05.2008), mijn vriend is 27, zijn 4,5jaar bij elkaar, waarvan 2 jaar samenwonend. Zijn nog niet getrouwd, willen we wel graag, alleen weten we nog niet wanneer en hoe. Ik kom uit Zeeland, Vlissingen om precies te zijn.

Wat betreft mijn contract, net zoals iemand al zegt als je een vast contract hebt heb je wel meer zekerheid maar als het bedrijf gaat reorganiseren vlieg je er ook uit. Mijn baas is erg tevreden over me, en mocht ik er toch uit gezet worden dan is het niet het einde van de wereld. Ik ben nog jong, dus moet toch niet zo moeilijk zijn om dan een andere baan te vinden!?

Liefs, Maaike.

Hoi Elpro!

Leuk, nog een jonge moeder in spé erbij! Je moet maar eventjes de afgelopen berichtjes lezen om te zien waar het allemaal over gaat en wat zo de meningen zijn!

Groetjes en wellicht tot snel,
Druifje

Oh nog wat vergeten...

We wonen in een koopappartement op de 1e verdieping, 2 slaapkamers en een groot balkon. Aan een rustige straat.
We zijn momenteel op zoek naar wat anders, we werken beide 35km van onze woonplaats af, en willen graag opzoek naar een huis in de plaats waar we werken, het liefst willen we dan naar een eengezinswoning met een tuin. We hebben een hond dus voor haar is het ook wel zo fijn om een tuintje te hebben waar ze lekker in kan rondlopen.  
Ons huis staat momenteel dan ook in de verkoop.

Liefs, Maaike.

Terug
Bovenaan