Bijna 23 en kinderwens, wie ook?

Hoi,

Maaike sanne, heb echt geen idee wanneer je kan gaan beginnen, heb van de week wel ergens lijstje gezien wanneer je bij welke dagen kan gaan testen met ovu testen, maar weet niet meer waar dat was. zal nog eens een keer gaan zoeken.

ben echt zo blij met de keuze van de meubels, meubels die we nu hebben zijn allemaal gekregen maar vind ik beetje ouderwetser lijken, en daar hou ik helemaal niet van. dit word modern en hip, hihi, kijk er al naar uit.

welterusten.
xx

Hoi Druifje,

ja inderdaad het is erg fijn om zo'n vriendin te hebben.

Bloemetje, Leuk he al die nieuwe spullen uitkiezen. Wij gaan morgen een nieuwe keuken kopen en dan mag onze woonkamer ook weer een nieuw kleurtje.

Annelies: ik krijg ook de kriebels bij het vertellen. het gedichtje ga ik ook zeker gebruiken, Ik denk dat ik dan ook een paar pakken tisieus meeneem, want dat word janken geblazen.heheheheh

Nou ik ga er weer van tussen. Ik spreek jullie later op de dag wel.

Groetjes

Hoi meiden...

Jah het wordt een klein meisje we hebben een 3-d echo gehad en daarbij is uit van alle hoeken vastgesteld dat het een meisje wordt...

Dat gedichtje is ook zo handig voor als je niet weet hoe je moet beginnen zoals wij,
Ik was echt zo zenuwachtig... En niet omdat ik bang was dat ze er niet blij mee was maar meer een reactie van ooh oke... Of willen jullie het wel houden...
Maar gelukkig is dat neit het geval geweest... Ik en mijn vriend zijn nu bijna 3,5 jaar samen waarvan we al bijna 2 jaar samenwonen...
We hebben een koophuis en zouden dit jaar gaan trouwen...
Dus de ouders hadden daar geen zorgen meer over van zouden ze wel samen blijven en dergelijke...

En wat betreft werk was het mijn eerste contract...
Maar zal even uitleggen wat er van te voren aan af was gegaan...
Mijn vriend werkte al 7 jaar voor dat zelfde bedrijf om te beginnen als hoofdcassier en daarna als zuivelchef...
Bij beide functies had hij geen goede begeleiding gehad en was hij zo in die functie gezet...
Ik ben er ook gaan werken in mei 2007 omdat het zo gezellig was en dat ik iedereen al beetje kende...
Mijn vriend hebben ze eerst na 7 jaar zomaar op straat gezet waardoor ik best beetje boos was...
Maar hij had via zijn oom al binnen 2 weken een nieuwe baan waar hij veel beter in zijn vel zat dus voor mij was de boosheid heel snel weer voorbij...
Na 4 weken hebben ze mij overgeplaatst naar een andere winkelwaar ik zou worden opgeleid tot hoofdcassiere (was nu assistent hoofdcassierre) maar de vrouw die dat moest doen behandelde mij als een 12 jarige inplaast van een 22 jarige ik mocht niets meer terwijl ik in mijn andere filiaal alles deed...
Als de hoofdcassiere op vakantie was maakte ik de rooster en hield de hele kassa afdeling draaiende..
En nu zat ik de hele dag achter de kassa... Waardoor mijn humeur niet beter werd...

En toen werd ik zwanger... Maar ik had van te voren alleen horror verhalen gehoord (zal er niet te veel over uit weiden)...
Dus toen ik heel erge kramp kreeg in mijn buik dacht ik dat het fout was en wilde ik natuurlijk niet werken dus had me ziek gemeld...
2 dagen later van alleen kramp en geen bloed benik weer gaan werken ...
Alleen de dag erna had ik weer zo'n kramp en nu ook een klein beetje bloedverlies...
Dus ik met de hoofdcassierre gesproken want die wilde wetenwat ik had dus ik verteld dat ik 6 wkn zwanger was en dus dat alles nog mis kon gaan en dat ik krampen had...
Dit was halvewege nov en op 1 dec zou mijn contract aflopen...Maar dat was ik alweer vergeten...
Maar moest van de verloskundige verlopig halve dagen werken omdat ze ook niet wis waar de krampen vandaan kwamen...
Maar op de vrijdag voor 1 dec kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengd ging worden omdat ze het idee hadden dat ik neit lekker in mijn vel zat...
En omdat ik onzeker was geworden sinds ik zwanger was...

Maar toen zat ik dus zonder werk dus ik naar het cwi en toen kreeg ik een uitkering voor 3 maanden (voor elk half jaar dat je werkt krijg je 3 maanden uitkering)...

Dus ik tot 12 feb thuis gezeten en toen had ik nieuw werk... Deze werkgever wist dat ik zwanger was...
Maar  ik kreeg buikgriep en en een te hoge bloeddruk waardoor ik in de ziektewet belande...
En hij heeft teon mijn contract beeindigd omdat ik een uitzendcontract had mocht dat...
Gelukkig had ik me ziek gemeld dus zit ik vanaf 25 mrt in de ziektewet en krijg ik vanaf 31 mei een zwangerschaps uitkering en na de bevalling krijg ik 10 weken een bevallingsuitkering...

Maar mijn vriend werkt wel fulltime en ik krijg een uitkering dus we redden het wel en gelukkig helpen onze ouders waar ze kunnen...
Want van de ouders van mijn vriend hebben we de kinderwagen gehad en van mijn ouders de babykamer...

Pff is weer een heel verhaal...

Kijk ook eens op onze site...
www.onskleinespookje.beebiesite.nl

Gr Annelies

Hoi Annelies,
Dank je voor je verhaal, daar word ik weer beetje zekerder van, ik ben ook bang dat i k mijn werk kwijt zal geraken, maar, ik vind gelukkig zijn in het leven en je persoonlijke doelen nastreven ook zeer belangrijk, en een kindje is dat voor ons. dus we gaan er gewoon voor.

Het is nog spannend geweest of alles goed zou gaan bij jullie. moet wel eerlijk zeggen dat ze jou niet erg aardig hebben behandeld hoor :s.
wat ga je doen na de bevalling?

liefs

quote: bloemetje22 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-05-2008 15:36:37'));

Hoi Allemaal,

Ik ben een meid van bijna 23 en heb een kinderwens. Mijn vriend en ik hebben vorige week besloten om ervoor tegaan.
Maar toch is het allemaal erg spannend, en komen er af en toe toch de twijfels.
Ondanks ik zeker weet dat het me gaat lukken en dat liefde en geborgenheid voor ons het belangrijkste is. Speelt het af en toe toch wel op, ben ik niet te jong? Hoe gaat omgeving reageren? En hoe zit het op mijn werk?
Momenteel heb ik een tijdelijk contract, deze word in mei weer verlengd, en daarna in december. Ik ben beetje bang dat je daarna niet meer hoeft te komen. Langs andere kant zijn ze erg tevreden over me.

Wie is er net als ik nog jong maar heeft wel een kinderwens, of wie heeft hier ervaring mee, en wil deze met me delen?

Ik hoop hier een leuk topic te kunnen starten over de twijfels en keuzes?
En een antwoord op mijn vragen te vinden.

Groetjes Bloemetje

Hoi Bloemetje!

Ik ben 25 jaar en werd op mijn 21e moeder, op mijn 23e kwam de tweede en nu is de derde op komst!! Heerlijk om jong moeder te zijn hoor!
Maar ik moet zeggen dat ik bij de zwangerschap van de eerste ook wel eens gedacht heb; wie denk ik dat ik ben, dat ik al zo jong een kind kan opvoeden?  Maar ik heb toen vooral heel erg genoten, want we waren er gewoon heel erg aan toe. En  zodra Joas in mijn armen lag, wisten we, dit is het mooiste wat er is!!!
En idd krijg je wel eens reacties van; goh, wat ben je nog jong, zou je niet eerst gaan genieten van het leven?
Maar voor sommige jonge mensen is genieten van het leven nu eenmaal een gezinnetje stichten, of niet soms ;-)
Ik ben nu dus ook weer zwanger en heb ook een tijdelijk contract, was ook best bang dat ik zonder werk zou komen te zitten, ook al beviel ik goed.
Maar toen ik vertelde dat ik zwanger ben, werd er zeer enthousiast gereageerd en begonnen ze meteen over zwangerschapsverlof...
Ik denk dat als je een sterk verlangen hebt naar een kindje, dat je je hart moet laten spreken, mits je je kindje in ieder geval het nodige kan geven!
Materiele dingen zijn dan toch echt onbelangrijk!

Hoop dat jullie snel je velangen beantwoord mag zien!

Liefs Anietje

Hoi,

Annietje, dank je voor je mooie en leuke reactie.
Wat fijn dat ze op je werk zo reageerde, ik hoop dat het bij mij ook zo word. Zou wel fijn zijn, velen beginnen er op het werk wel over tegen mij, maar ik reageer daar niet met nee of ja op, hihi, geef dus ook geen duidelijk antwoord terug, dus kunnen ze gokken.

Maar ik ben het met je eens, je moet je kind een fijn leven kunnen geven, maar zijn dure spullen daar nu echt voor nodig. persoonlijk denk ik van niet.

liefs

Hai iedereen!

Wat een apart verhaal van je Annelies! Is toch geen manier van werken vind ik! Helaas (of niet) kan er niks meer aan gedaan worden. In ieder geval fijn dat je nog wat uitkeringen krijgt. Dat wist ik overigens ook niet, opzich wel een geruststelling lijkt me. Ook voor de andere meiden met een tijdelijk contract hier.

Bloemetje, toevallig dat je erover begint! Ik werd vandaag ook eventjes voor het blok gezet door een collega die ineens vroeg of ik al kinderkriebels had!!! Whaaaaaa! Wist even niet wat ik moest zeggen. Ik wil geen nee zeggen, maar verder vind ik dat mijn collega's niet hoeven te weten dat we ermee bezig zijn! Hoe kan je daar nou diplomatiek op antwoorden? Heb maar gezegd dat ik er nog wel eens over ging praten met mn vriend..tja  Vind het wel een moeilijke kwestie. Vroeg het net nog even aan mn vriend en hij zou gewoon zeggen dat  wij daar nog niet mee bezig zijn. Maar vind dat dan ook weer zo raar, wanneer ik over korte tijd (hopelijk) zwanger ben! Moeten mensen ook wel denken . Maar hij vond dat dan het probleem van de mensen die het vreemd zouden  vinden en in principe is dat ook zo. Ze denken maar wat ze willen.
Maar toch: heeft iemand een goede tip om er een beetje omheen te praten, zodat niemand verder gaat vragen?

Liefs Druifje

P.s. Lekker weekend!!!!!!

Hoi,

Druifje, ze zeiden bij mij dan kan er nu gezinsuitbreiding komen, ook vrienden hebben het al gezegd. en toen heb ik geantwoord, ja dat zou kunnen. Hihi.
zeg je geen nee, en geen ja, maar ja als ze vragen heb je kinderwens, dat is heel wat anders he. hihi.
ja vind het ook moeilijk om te zeggen nee en over drie maanden te zeggen, eey collega's ik ben zwanger. dat doe ik ook niet.

Hihi.

Verder gaat het redelijk hier, alleen last van me reuma, heb een behoorlijk pijnlijke pols. heb er al meer dan jaar geen last van gehad, en hier is ie weer hoor

ik ga even eten maken.

liefs

Terug
Bovenaan