Bijna 23 en kinderwens, wie ook?

hoi,

muckje, wat voor opleiding doe je nu dan?

bloempje, jammer dat het verlossende woord nog niet gevallen is. hopelijk zegt hij ja.
ik hoop mee voor je.

maaike sanne, wel fijn vooruitzicht dat je dit aantal uren kan blijven doen, en dat jullie het goed redden. wij gaan weinig overhouden, of toch als ik mijn baan zou verliezen, maar dat is een zorg voor dan, geld is makkelijk, maar zeker niet het belangrijkste.

we gaan er gewoon voor. deze week de klusweek, hihi, weer leuk he. we gaan er weer voor.

liefs

Hoi Anne Lies,

Wat fijn dat het allemaal zo goed gegaan is bij jullie.

bloemetje, zet hem op he deze ronde, heel veel succes.

groetjes Bloempje

hoi,
dat klussen dat komt wel goed, haha,
en hopen dat het deze ronde raak is en ik eind van de maand zwanger ben.
ik ben er wel een stuk rustiger onder dan vorige maand, dus wie weet.
ik denk er niet zo vaak meer aan. en misschien scheelt dat ook wel hoor,
liefs

Hoi Hoi

ik ben 19 (september word ik 20) en ik heb dochter die tevens is september 2 jaar wordt.
Het is erg leuk allemaal, verder ben ik bijna klaar met mijn studie.
Ik ben niet meer samen met de vader van mijn kindje, verder ook geen contact mee, maar heb nu een lieve en zorgzame vriend,waarmee ik in juli ga samenwonen.Nu wonen wij nog apart van elkaar, ik in mijn flat en hij in de zijne.
Ik gebruik de pil Jasmin (wie nog meer??) en had mijn stopweek van in de week van 16-23 mei.
Ik werd niet ongesteld, maar verloor wat bruinig bloed midden in de stopweek, dat duurde maar heel even en binnen een paar uur had ik er geen last meer van.
De test die ik afgelopen zaterdag heb uitgevoerd was negatief, heeft iemand hier ervaring mee?Ik wil namelijk wel graag duidelijkheid hebben.Heb vandaag een bloedtest gedaan en hoor over enkele dagen de uitslag.
Ik verga van de zenuwen want ik heb ook het gevoel dat er van alles gebeurt in mijn lichaam.
Het evenuele kindje is dan natuurlijk van harte welkom!

Groetjes

Wij werken beide. Ik 42 uur en mijn man 37,5.
Ik hoop dat mijn moeder een beetje wil gaan oppassen. En mijn man gaat twee dagen thuis werken. Ik blijf wel fulltime werken. Overige dagen naar de kinder opvang.
Ik vind het zelf prettig dat mijn man thuis gaat werken hij is meer de "moeder" bij ons thuis. Mijn schoonmoeder is geen optie wij liggen niet op 1 lijn.

We hebben een koopwoning in een rustige straat. We verbouwen zo af en toe nog wel wat maar dat is een beetje een hobby.

hoi,

christina, heb er geen ervaring mee, ik denk geduldig de bloedtest afwachten.
Wel spannend hoor. Hoelang ben je samen met je huidige vriend?
En kunnen je kleine meid en je vriend het goed met elkaar vinden.
Dus als ik het goed begrijp heeft je dochter ook geen contact met haar vader?
Hoe heb je de opvang voor je dochter geregeld? Wanneer jij werken bent? Of naar school voor je opleiding?

An, knap dat je fulltime wil blijven werken. Maar kan altijd nog veranderen als jullie toekomstige kindje er is. Vind het knap dat mensen dat ook kunnen. Ik zou het niet kunnen. Ik zou graag zoveel mogelijk bij mijn kind willen zijn.

Liefs Bloemetje

Hai iedereen!

Christina, wel vreemd dat je door de pil heen toch ineens zo'n vreemde menstruatie krijgt! Ik zou ook even de bloedtest afwachten. Als daar niet uitkomt..dan tja?! Geen enkel idee wat het dan zou kunnen zijn!
Heb ik het goed dat je op je 18e moeder bent geworden van je dochtertje? Hoe was je situatie toen? Zat je op school of werkte je? Of msischien wel allebei?
Fijn dat er nog jonge mannen zijn die een vriendin met een kindje geen probleem vinden. Ik denk dat er tegenwoordig genoeg mannen van onze leeftijd zijn die daar niet aan willen beginnen! Dikke duim omhoog voor jouw vriend :)

Fulltime blijven werken met een kleine kan natuurlijk ook noodzaak zijn, financieel gezien. Ik heb het er nog niet heel expliciet met mn vriend over gehad, maar het staat buiten kijf dat hij gewoon z'n volledige baan houdt, ondanks dat ik meer verdien. Maar het is voor hem niet mogelijk minder te werken. Voor mij wel en daarom ben ik van plan om ongeveer 3 tot 3,5 dag te werken. Uren inleveren is geen probleem, maar om ze na een aantal jaar -als het kindje naar school gaat- weer erbij te krijgen is vaak lastiger. Daarbij komt dat mijn vriend 2 dagen door de week vrij is (in de weekenden ik). Dat is best gunstig omdat we dan maar 1 of 1,5 dag opvang moeten regelen. Soms is het ook mogelijk om je ouderschapsverlof verspreid op te nemen, zodat je een jaar lang bijvoorbeeld 1 dag/middag in de week ouderschapsverlof opneemt. Dan is je kindje al wat groter wanneer je het echt naar de opvang brengt. En ook als je een fijn oppasadres weet of een opa/oma/ tante lijkt me dat geruststellend.
Persoonlijk vind ik het wel fijn om te blijven werken. Ten eerste voor het inkomen en de extra'tjes en ten tweede voor mezelf. Ik zou echt depri worden als ik hele dagen met mijn kindje thuis zou zitten. Niet dat ik mijn kindje niet zo lang leuk zou vinden, maar ik heb uitdaging nodig en vind het leuk met verschillende dingen bezig te zijn. Dat is natuurlijk heel erg persoonsgebonden!!

Verder hier nog steeds sporen van duiveltjes.....grrrrr. Tis in ieder geval al minder en heb goede hoop dat het morgen toch een eind weg is. Tjonge jonge, duurt lang van de maand. Maar we blijven gewoon klussen, al heb ik echt even geen idee meer van mn cyclus. Des te spannender is het ;) Kijk nu al uit naar half/ eind juni. Zal vast wel zenuwachtig zijn...na een eerste maandje  samen  bewust klussen!!

Tot schrijfs!
x Druifje

Hoi,

fulltime blijven werken kan inderdaad noodzakelijk zijn. Daar heb je gelijk in.
Ik zou het best kunnen thuis blijven voor mn kindje, zou ik zelfs erg fijn vinden, maar financieel is dat niet haalbaar. alleen moet ik altijd erg vroeg beginnen dus is kindje vaak ook erg vroeg wakker. want ik weet dat ik 's ochtends toch vaak kindje zal moeten verzorgen en ervoor moet zorgen dat het klaar is voor naar de opvang te gaan, vriendlief is iemand die erg moeilijk wakker word, en ook zijn slaap nodig heeft. maar hij kan dan weer 's avonds voor onze spruit zorgen, wanneer ik op tijd naar bed ga. Dus dat komt allemaal heel goed.

Druifje, eerste nod na bewust klussen is zo spannend, haha, ik was zo stressy, dat mijn vriend er gek van werd. wij hebben besloten te gaan trouwen op een maandagochtend wanneer ik zwanger word. Om zo alles toch geregeld te hebben. Maar we willen niet trouwen voor kerk, beiden ander geloof en hechten er eigenlijk ook niet echt heel veel belang aan. We trouwen enkel voor de wet om aantal dingen geregeld te hebben. Waarschijnlijk is dit ook voor iedereen anders.

Ik zeg net tegen mijn vriend, zullen we vanavond weer oefenen. haha zegt ie je weet toch dat je dat niet moet vragen. heb ik ooit al nee gezegd.
hahahahaha.

liefs

Terug
Bovenaan