Bijna 23 en kinderwens, wie ook?

He meiden!

Was ik ook weer eens. Heb een druk, maar heel gezellig weekend achter de rug en ben eigenlijk alleen maar thuis geweest om te slapen haha!
Goed dat de topic weer omhoog gehaald is. Zag inderdaad dat ie al op de 2e pagina stond! Tis allemaal rustig bij  ons allemaal  denk ik....

Ik ben nog steeds niet zeker van mn cyclus, maar heb een flauw vermoeden. Vorige week (1 week na stoppen onttrekkingsbloeding van de kuur) had ik de hele avond duidelijk krampen en veel slijmverlies de dagen daarvoor (dus eisprong?!).  En gisterenmiddag en vandaag (1 week later) af en toe wat krampjes. Hoeft niks te betekenen, maar t zegt mij genoeg over mn cyclus in ieder geval. Als ik over 1,5 week nog niet ongesteld ben ga ik het eens even goed narekenen. Denk dat ik dan ongeveer gelijk loop met Bloemetje.

Ga nog even kijken wat jullie allemaal hebben geschreven en dan reageer ik nog een keer!
Tot zo

xxx

druifje,
ga je uit van de eerste dag van het onttrekkingsbloed van medicijn?
welke datum was dat? zal ik het dan eens ff uitrekenen. dat maakt het misschien makkelijker.
welke dag vorige week had je die krampen en slijmverlies? kan best eisprong zijn inderdaad.
ook hier krampen vandaag. nou ja, krampen,beetje stijf gevoel in buik, bij lies. aan beide kanten beetje, maar langs andere kant, hebben ook veel geklust de afgelopen dagen, zou het daarvan komen? ik weet het niet, normaal heb ik daar geen last van.

ik merk wel dat ik mezelf gek aan het maken ben met allerlei 'klachten'.
we wachten rustig af. als ik 10 juli nog niet ongesteld ben dan maar testen.
ik ben wel erg benieuwd hoor, het is nu derde ronde, het moet toch stilaan eens lukken?

liefs

@ Lisette: Hoii, welkom op deze topic. Spannend dat je gaat stoppen. Wat een beslissing hè!! Had er ook kriebels van. Ik hoop dat je snel ontpilt; geef je lichaam daar wel de tijd voor. Kan zomaar een paar maanden goed gaan en dan ineens weer gekkigheid!
Je moet inderdaad 4 weken voor de evt. conceptie foliumzuur slikken tot minimaal 10 weken zwangerschap. Dan zijn veel vitale organen gevormd in aanleg.

@ Ieniemienie: Nope, wij vertellen niemand dat we bezig zijn hihi! Het is ons geheimpje en willen iedereen verrassen met de zwangerschap (hopen we). Als we zwanger zouden zijn, vertellen we het meteen aan onze ouders en broers/zussen. We hebben zelf een keertje in de familie meegemaakt dat we als eerste bericht kregen dat  de mama in spé  een miskraam had gehad en dat is echt heel vreemd. Je moet dan eerst gaan wennen aan het idee dat ze eerst zwanger was. Heel dubbel allemaal! Dus dat willen we voorkomen, mocht die situatie zich bij ons ook voordoen.
Verder praten we er met niemand over, hoewel ik dat wel heel graag zou willen. Bijv. aan mn moeder vragen of ze snel zwanger was en wat ze allemaal voelde enzo. Maar dat kan ik nu echt niet doen, ze heeft me meteen door!! Dus dat moet ik maar uitstellen tot ik zelf zwanger ben.

Je cyclus loopt van de eerste dag van je menstruatie tot de dag voor het begin van de volgende menstruatie. Simpeler gezegd: de eerste dag v/d menstruatie is de 1e dag van de cyclus. Meestal wordt de 14e dag (bij een regelmatige cyclus van 28 dagen) aangehouden als dag van de eisprong, maar mijn huisarts heeft me verteld dat dit achterhaald is. Dat de eisprong op alle dagen kan plaatsvinden (is uit onderzoek gebleken).  Persoonlijk vind ik dat wel twijfelachtig, want ik voel m ook meestal in het midden van de cyclus. Maar wie weet zijn er wel dames met een eisprong op de 6e of 18e dag?!

@ Mitsj: LEUKKKK Concert at Sea! Ik las in de krant dat het heel geslaagd was. Ik weet dat er altijd een super relaxete en leuke sfeer hangt. En tja Bløf, kan als Zeeuw niet anders zeggen  dan dat ze geweldig zijn natuurlijk ;-) Was 't niet koud op de dam? Stond best een windje!
Veel succes met klussen! Ik zou sowieso 1 dag ervoor en op de dag zelf klussen. Daarna weer ff dagje overslaan, dan kunnen ze bij je vriend daar beneden weer even rusten en groeien :p

x Druifje

Hej Bloem,

Je moet jezelf niet gek maken hoor! Want je gaat overal een betekenis achter zoeken bij wat je voelt. Tuurlijk voel je wat, je baarmoeder is de hele maand in de weer!! Zwangerschap of niet.
Ik probeer mezelf echt op andere gedachten te brengen als ik bedenk dat die steken misschien wel 'zwanger zijn' betekent. Dan bedenk ik een soort van tegenreden, bijv. "dit heb ik wel eens eerder gevoeld, dus het hoeft geen zwangerschap te zijn". Zulk soort dingetjes. Ik bagatelliseer het niet, maar wil zo min mogelijk stress over het zwanger worden. Ik ga er dus ook echt vanuit dat ik straks weer ongesteld word.

Ik ga inderdaad uit van die eerste dag van de onttrekkingsbloeding. Maar omdat dat allemaal chemische hormonen waren en dus ook niet echt een menstruatie weet ik niet of het betrouwbaar is. Die pillen hebben de eisprong onderdrukt, dus het is theoretisch wel mogelijk dat deze is gekomen toen ik ook die pillen niet meer slikte. Ik heb toen duidelijke signalen van mn lijf gehad dat er iets gaande was. Eerste dag was 11 juni.
Ik heb vaak steken net links boven mn schaambotje. Afgelopen maand rond mn eisprong (??) voelde ik telkens iets rechts. Beetje flauw gevoel.
Ik weet niet of je last hebt vanwege het klussen. Dat zou je dan met name middenin (baarmoedermond) moeten hebben lijkt me.

He meid echt, je moet geen limiet voor jezelf stellen van: nu is het al  de 3e ronde!   Want dat geeft echt stress. Weet dat het lastig is, want moet mezelf daar ook voor behoeden. Maar je leeft veel relaxter als je het gewoon een beetje laat doen. Bijna een onmogelijke opgave en je kan het ook nooit helemaal uit je hoofd krijgen. Maar ik ben van mening dat je beter jezelf kan instellen op een half jaar ofzo. Dat is zeker ook reeel en je legt de lat zo niet te hoog. Want daar krijg je op den duur wel last van!!

Reageer je nog even?!

liefs  Druifje

hoi,

druifje,
je eerste dag van bloeding was 11 juni? als dat zo is en je gaat uit van cyclus van 28 dagen. dan is je nod op 9 juli ongeveer, hihi en dat is gelijk met mij inderdaad.
ik kan vanaf 9 juli testen via berekening van zwangerschapspagina.

en je hebt gelijk hoor, dat ik niet te veel moet hopen, maar het is zo moeilijk. en zeker als je vanalles gaat voelen.
de pijn die ik voel(nou ja pijn) is beetje aan zijkanten van mn buik, mja, hoe moet je dat uitleggen, ik weet het niet.

het is ook beter om er rustig onder te zijn, en er een tijd voor uit te trekken, maar ook dat vind ik weer zo moeilijk.

wat kan een mens toch moeilijk doen he, ik word er moe van.

liefs

hoi dames

Thx voor de antwoorden!
Mag ik vragen hoelang het duurde voordat jullie 1ste ongi kwam na het stoppen met de pil??

Nou weet ik nog van mezelf dat ik 16 maanden geleden een periode had,dat ik even moest stoppen met de pil ivm klachten toen(werd toen ook na 4 weken gewoon weer ongi...daarna gewoon weer begonnen met de pil,wel ben ik ong 7 maanden geleden overgestaptnaar een andere pil kan dat uitmaken??

Volgens mij berekening moet ik as zo of maandag ongi worden dus ben benieuwd.....
Dan weet ik ook meteen hoeveel dagen mijn cyclus is......

liefs lis

liss,
ik ben gelijk na 29 dagen ongi geworden. en zit de afgelopen maanden telkens tussen 26-29 dagen cyclus. dus bij mij is het vrij snel weer op gang gekomen.

spannend,volgende week eerste keer ongesteld zonder pil.
heb je last van het ontpillen?

liefs

bloemetje,

Nee heb eigelijk helemaal geen klachtjes gehad,nou merk ik vandaag een beetje zeurend gevoel links in me onderbuik....
Had jij veel klachten dan?
en wanneer   ben jij met de pil gestopt?

gr lis

Terug
Bovenaan