Bijna 23 en kinderwens, wie ook?

Hallo allemaal,

Ik zag toevallig vandaag dit forum en heb een aantal van jullie verhalen gelezen. Ik ben in juni 23 geworden en een maand daarvoor getrouwd. Al een tijdje zit ik er over na te denken om te stoppen met de pil en voor een kindje te gaan. Op het moment kan ik echt nergens anders meer aan denken en overal waar ik kom zie ik baby'tjes of zwangere vrouwen.

Ik heb het er een tijdje terug met mijn man over gehad en ook hij zal graag vader willen worden. Alleen hebben wij, zoals ik bij andere meiden ook lees, zo onze twijfels. Op dit moment heb ik sinds een maand een baan via het uitzendbureau. In oktober krijg ik te horen of het verlengd wordt etc. Mijn man werkt op dit moment ook via het uitzendbureau al langere tijd voor hetzelfde bedrijf. Voor ons is het erg moeilijk om te beslissen of we ondanks onze situatie zullen stoppen met de pil of dat we eerst financiele zekerheid willen hebben. Ik ben namelijk bang om m'n baan sowieso kwijt te raken op het moment dat ik zwanger ben.

Wat ik wel voor 100% zeker weet is dat ik mijn gevoelens omtrent het zwanger willen worden steeds moeilijker kan negeren en ik bijna nergens anders meer over kan praten. Mijn man is hier wat nuchterder in en zegt dat ik mijn zogenaamde "buikgevoel" moet volgen en dat we gewoon voor een kindje moeten gaan. Hij weet zeker dat we er samen wel uit zullen komen.

Soms wou ik dat ik die zorg van me af kon zetten en er gewoon helemaal voor gaan! Het llijkt me heerlijk om een kindje te krijgen met mijn man. Lekker genieten van elkaar.

Sorry voor het lange verhaal! Moest het even kwijt.

Sandra

Hoi,

Sandra,
welkom meid, kom lekker meeschrijven hier.
Wat lijkt me jou situatie moeilijk.
Het is inderdaad niet makkelijk als je beiden als uitzendkracht werkt. Maar je man werkt al lange tijd voor hetzelfde bedrijf? Dus de kans dat hij daar kan blijven is groot?
Ik zit nu ook in een tijdelijk contract. Is misschien nog net iets anderd dan uitzendcontract. Maar ook ik heb weinig zekerheid omtrent mijn baan.
Ik geloof ook dat het allemaal wel goed komt, en volg mn buikgevoel zoals jou man het omschrijft.

Succes met de beslissing, en je bent hier van harte welkom hoor.

liefs

Ow, en nog gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk van harte met je huwelijk.

Dankjewel!

Het vervelende is dat hij ook nog geen zekerheid heeft. Zolang er daar werk is en hij gewoon goed zijn werk doet dan kan hij daar blijven. Allemaal onzeker dus :S...

Aan de andere kant zijn er ook mensen die een of twee kindjes hebben die het allemaal gewoon goed redden, ookal zitten ze in een onzekere (financiele) situatie. Als ik bijv. kijk naar mijn eigen ouders en m'n schoonzus en zwager. Zij zijn er niet minder gelukkig om.
Ik wou dat ik voor mezelf duidelijk kon zeggen: "het komt allemaal wel goed". Dan liet ik per direct de pil staan :) haha..

Hoi Sanniey,

Het lijkt me ook zeker een lastige situatie waarin jullie verkeren. Ik en heel veel andere meiden hier weten dat een kinderwens enorm sterk kan zijn, maar het is wel goed dat je er niet onbezonnen aan toegeeft. Want persoonlijk vind ik dat je je kindje ook wel meer moet kunnen bieden dan liefde en een warm bedje. En wanneer je beiden onverhoopt zonder baan komt te zitten zal het toch krap worden denk ik! Daarnaast denk ik ook niet dat jullie een rustige zwangerschap zullen hebben wanneer je je baan/ banen kwijt raakt.
Niemand kan de keuze voor jullie maken, maar ik zou een aantal essentiele dingen wel heel goed overwegen. Je buikgevoel volgen zou ik ook zeker niet helemaal laten, want het is iets waar jullie beiden heel gelukkig van worden. Maar jullie kindje moet ook goed terecht komen en verdient alles om gezond en  onbezorgd groot te worden.

Ik ben benieuwd wat jullie zullen beslissen. Hou je ons een beetje op de hoogte?
Ennuh...je kan hier wel alles van je afschrijven hoor! Daar zijn we ook een beetje voor ;-)

x Druifje

Hallo,

Nog even een berichtje.. Ga morgen een lang weekend weg met mijn man en schoonfamilie :)

Ik wil jullie bedanken voor de fijne reacties!!!

Tot gauw!

Sandra

hoi,
sanny, fijn weekend, geniet ervan.

druifje, al ongi?
ik nog niet, ik zit op dag 29 nu, poeh, word spannend nu. hoop dat ik vandaag niet ongi meer word, en de komende 9 maanden ook niet, hihi, nou ja 8 zijn het er dan nog.

dus, nog afwachten.

liefs

Hoi,

Hier ben ik weer eens.

Net ongi geworden Baal er wel van.

Had toch goede hoop deze keer. Vooral omdat ik meestal op dag 27 ongi ben.

Maar het lijkt er dus op dat ik niet zo regelmatig ben als ik dacht.

Dus ga van volgende nod maar uit van 29 dagen. Dan is de teleurstelling niet zo groot.

Als je tussen 26 en 29 dagen varieert? ben je dan onregelmatig te noemen?

Of niet?

Het was enkel wel helder rood bloed(sorry).

Liefs

Terug
Bovenaan