Bijna 23 en kinderwens, wie ook?

hey bloemetje

wat balen zeg! Maar dat noemen ze wel regelmatig hoor!

Ikzelf zit nu weer te wachten, vorige keer werd ik op dag 44 ongi en zit vandaag alweer op 43 dagen. Dus eens kijken of ik morgen ongi word of dat het weer langer gaat duren.

xxx coortje

He Bloem,

Shit zeg, je ongi! Even een baaldag dus!
Ik denk niet dat je onregelmatig bent hoor, dan zou ik pas denken als er bijv. een week tussenzit ofzo. En het is bij jou dan een dag of 2. Dat is nog wel te overzien toch? Ik zou me geen zorgen maken meid!

Hier nog steeds niks hoor! In ieder geval geen tekenen van ongi en daar ben ik blij mee. Zit nu op 31 dagen. Ik heb alleen wel veel afscheiding, beetje wit/ zalfachtig en heel af en toe een krampje in mn baarmoeder. Ik vroeg vanmorgen aan mn vriend of hij een gevoel had over het wel of niet zwanger zijn en hij denkt al zo'n week dat ik zwanger ben!!! En dat zegt ie niet even, hahahh!
Ik heb zelf niet het idee dat ik ongesteld ga worden, maar dat kan ook gewoon hoop zijn natuurlijk. En gisteren had ik een paar keer dingetjes geroken die mn moeder en vriend niet roken. Maar daar heb ik dan ook altijd wel weer een excuus voor, bijv. dat mn moeder verkouden is ofzo. Vorige week vond ik ook opeens het varkensvlees niet lekker, maar ik denk nog steeds dat ik dat niet goed had klaargemaakt. Dus zo zit het een beetje...heb voor alles wel een reden om de schuld niet op een zwangerschap te steken. Van mn vriend moet ik gewoon testen om uit die onzekerheid te komen.  Dus vandaag maar even iets bestellen. Heeft iemand een tip voor een goede test?

Liefs x Druifje

Druifje,
ik hoor langs alle kanten dat de kruidvat testen heel goed zijn. de goedkoopste zijn dat volgens mij.
ik hoop zo dat je zwanger bent meid, dus toch maar eens gaan testen denk ik.
het word wel tijd voor eens positief nieuws hier.

ik ben nu aan het proberen om af te vallen. ben toch te zwaar. misschien helpt dat ook om zwanger te worden.
ik merk dat ik er vandaag erg van baal. en me over dit onderwerp ff niet zo lekker voel, maar ja, dat is de teleurstelling, zal na ongi wel weer over zijn.

heb ook gevoel ontpilt te zijn, ben zwaar ongesteld nu, veel meer bloedverlies deze maand, en vorige maand ook, en gisteren zoveel buikpijn in de avond, net of me buik op klappen stond.

liefs

Haihai!

Dappere beslissing om toch aan je gewicht te werken! Heb je al vaker een dieet gevolgd?
Misschien kan je eens met de huisarts of een dietiste overleggen wat de beste manier is om zo gezond mogelijk zwanger te worden!? Afvallen is natuurlijk een heel precair onderwerp en kan me voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt. En zeker onder invloed van de hormonen  deze week  en  je ongi...bleh! Zou er gewoon nog eens over denken als je straks weer de nieuwe ronde in gaat. En met je vriend erover praten helpt misschien ook? Wat is zijn mening...dan voel je je wellicht gesteund?

Veel bloedverlies kan inderdaad wel komen als je geen pil-hormonen meer hebt. Je hoort toch meestal dat het dan wat heftiger wordt. Wel een goed teken toch?! Misschien heeft dat een zwangerschap nog wel een beetje in de weg gestaan? Wie weet...
Ik kon niet wachten en heb vanmiddag zwangerschapstesten besteld van Mat Care (??). T zijn er 3 en die kunnen in principe al testen 4 dagen voor je NOD. Nou is dat bij mij denk ik niet meer zo, maar ze zijn dus wel gevoelig. Denk dat we ze dinsdag binnenkrijgen. Hoop echt zo erg dat ik zwanger ben.
Heb er zelf steeds meer een positief gevoel over. Vandaag vlagen van misselijkheid gehad en wat meer krampen/steken vanavond. Ook last van mn darmen. De ene dag kan ik moeilijk naar de wc en de andere dag een beetje té goed . En dat terwijl ik niks bijzonders heb gegeten. Gewoon gezond en voldoende vezels. Naja.....we wachten de post met testen af!

Liefs x

hey dames,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik heb gereageerd, maar ben wel ontzettend blij met steun. Inmiddels ben ik geslaagd aan de Pabo en opzoek naar een baan. Helaas is dat in deze regio erg lastig, maar het komt vanzelf.

Na mijn bericht van vorige keer ben ik iets wijzer. Mijn vriend is erg bang als hij zegt dat hij kinderen wil dat ik dat direct wil. Ik heb hem uitgelegd dat ik niet nu meteen kinderen wil, maar dat ik het wel belangrijk vind om te weten dat hij over een tijdje aan kinderen wil denken. Verder is hij erg bang nu papa te worden, omdat wij in een huur huis zitten en ik geen baan heb. Ik heb hem duidelijk gemaakt, dat ik liever zo iets hoor. Als ik wil geen kinderen, punt uit!

Vorige week waren wij op de verjaardag van zijn tante en haar dochter heeft een kindje van bijne 4 jaar oud. Mijn vriend kon het hier erg goed mee vinden en heb hem verteld dat hij vast een goede papa is ;) Toen begon ie helemaal te glunderen. Dus ik denk dat het allemaal wel goed komt. Maar eerst willen wij ervoor zorgen dat ik werk heb zodat wij een huis kunnen gaan kopen. Om dichterbij mijn ouders te gaan wonen. Dan gaan wij verder denekn over kinderen.

Ik lees bijna alle berichten en vind het erg leuk om jullie ervaringen te blijven volgen.

Groetjes Muckje

Hoi,

Druifje,
lijnen is inderdaad een moeilijk onderwerp bij zwanger willen worden.
Maar ik ga niet echt streng lijnen hoor, gewoon weer gezonder eten, en het snoep laten staan en daarvoor fruit eten.
Ik denk dat ik daarmee wel weer ga afvallen, ook wil ik weer gaan sporten.
Maar dat moet ik rustig aan doen, heb hernia, gaat wel weer beter hoor, maar moet echt rustig aan weer opbouwen.

muckje,
Fijn dat je hier weer wat van je laat horen. En wat fijn dat jij en je vriend er samen uit zijn gekomen.
Dat je nu weet waar je aan toe bent, erg fijn gevoel denk ik. heerlijk hoor.
En natuurlijk, gewoon meelezen hier hoor, en schrijven?
Weet je al wanneer jullie ongeveer aan kinderen willen gaan beginnen?

liefs

Goede morgen!

Leuk Muckje, dat je weer wat komt schrijven! Gelukkig is de lucht een beetje geklaard tussen jullie wat betreft de kindjes. Wat kunnen mannen zich dan ook vreemd uitdrukken he, in zulke situaties?! Maar het is wel goed dat je hebt aangegeven op welke manier je het liefst iets wil horen. Misschien helpt hem dat ook weer en merkt hij dat je het helemaal niet zo dwingend bedoelt als hij denkt. Het is ook wel verstandig eerst een baan te zoeken en wellicht een ander huis (maar met huurhuis is verder niks mis lijkt me?!).

Echt schattig om te zien he, je mannetje met een kind!

Liefs x Druifje

Hoi

Druifje, hoe gaat het vandaag met je?

Hier gaat het redelijk goed, alleen gister eens een serieus gesprek met vriend aangeknoopt. Omdat ik laatste weken met wat in me hoofd rondloop, waar ik het toch moeilijk mee heb.

Bijvoorbeeld dat ik gevoel heb dat vriendlief niet volledig achter onze kinderwens staat. hij kan er soms zo koel over doen, dat ik dan denk, wil je dit wel.
hij geeft aan het graag te willen maar dat ie bang is voor wat komen gaat.
Maar dat ie er wel verder mee door wil.

Ook zou ik ook graag wat geregeld hebben tussen ons, zeker als er kinderen komen. Zo gaf hij aan dat nu nog niet te willen, en pas te doen als we zwanger zijn. Dan zou hij graag voor de wet trouwen, verder niets, nou ja, gelukkig, ik ook niet. hihi. voor de wet is voor mij goed.

Ook gaf ik aan graag een hond te willen, en deze gaan we nu uitzoeken, waarschijnlijk eentje uit asiel, maar wil wel graag eentje die met kinderen om kan. En geen te grote, geen te kleine.

Dus, hier eventjes alles besproken, en ik voel me weer stukken beter.

Liefs.

Terug
Bovenaan