Bijna 23 en kinderwens, wie ook?

hoi hoi,

Inderdaad, dat weet ik ook niet precies je zou effe kunnen kijken bij het cwi of uwv...
Daar kom je vaak achter dingen die je niet weet....

Maar dat heb ik ook de reactie van me pa en ma zou denk ik heel leuk zijn me moeder geeft ook vaak steken onderwater zoals me vriend en ik wel eens praten over een 2de hond dan vraag me moeder altijd of het bij honden blijft of dat er ook nog eens kinderen komen!! Maar mijn schoonouders is een ander verhaal, me schoonmoeder denk ook nog dat ze heel jong is en zo kleed ze zich dan ook.... dus denk niet dat zei daar al op zit te wachten om oma te worden... dus voor haar reactie ben ik eigenlijk wel bang. Majah me vriend zegt ook van het is onze keuze niet die van de buitenwereld... maar toch vind ik het erg eng....

Groetjes Mariska

ps: zie je we hebben toch wel veel dingen gemeen!!

Hoi hoiii

Ik heb twee banen.   Een vaste baan van 12 uren en een nieuwe baan van 15 uren per week.   Mijn nieuwe baan heb ik sinds 2 maanden, dus ook nog maar net.
Ook ik zit zo van zou dit daarna wel verlengd worden?
Ik vind het werk ontzettend leuk , echt super om te doen en wil dit graag blijven doen.Maar dit werk is erg gewild dus voor mij in plaatshebben ze zo iemand anders.
Heb een jaar contract dus die loopt over 10 maanden af.
Als ik nu zwanger zou zijn zit ik dan in mijn verlof..   (maar denk niet dat ik nu zwanger ben) Dus het is allemaal wat dubbel
Maar ja om nu te zeggen van we wachte tot mijn baan is omgezet in vast, ja dat duurt nog 10 maand !!      
Mijn vriend heeft ook een goede vaste baan, dus ik hoef niet persee te werken maar wil later wel parttime blijven werken.     Zoiezo omdat ik mijn werk ontzettend leuk vind maar ook om de contacten buitenhuis te behouden
Allemaal beetje dubbel he??

Mariska...   Ik snap dat je nu nadenkt over hoe iedereen op het nieuws zal reageren, maar het is jullie keus.   Wanneer iemand het er niet mee eens is, moeten zij weten!
Jullie zijn er beide klaar voor en er aan toe, dus jullie keus !
Natuurlijk denk je er over na, dat doe ik ook, maar ze draaien vast wel bij !
Ik ken ook iemand hier in het dorp.die kleed zich alsof ze 16 is (ze is begin 40 !)
Haar dochter is ook zwanger en ze moest er eerst niet veel van hebben, voelde zich te jong (gedraagde zich ook te jong) om oma te worden
Maar toen ze eenmaal bevallen was ging de knop om en nu is ze een hele trotse oma !
Niet te druk om maken meid !

Lekker slapen meiden !!!

Hallo meiden!

Hoe is het met jullie?
Hier alles goed.. Lekker gewerkt met de kids vandaag..
en net heerlijk bankgehangen terwijl vriendlief voor me kookte :).

Madelief en Mitsj gefeliciteerd :)! Echt helemaal super!
Hoe is het verder met jullie?
En Druifje.. al meer nieuws? AL rd-tjes of een positieve test?
Of ga je naar de HA?

Nja was gewoon ff benieuwd hoe het hier ging!

Liefs Ieniemienie

Hoi allemaal!

Ieniemienie, nog steeds geen duivels hier ????? ik snap er niks van, want heb vorige week 2 keer negatief getest en zou toch ondertussen al eens positief moeten testen als ik zwanger ben (rekening houdend met dat er nog niet genoeg hormonen zouden zijn), want zit nu op dag 44.
Ik ga zo naar de dokter en dan laat ik ff weten hoe het was!

Liefs en tot straks :)

Druifje meis wat raar!
Heb de hele week aan je gedacht! Misschien dat het inderdaad van die kuur komt, maar dat weet je misschien als je terugkomt! Hoop dat je het snel laat weten meis!

-x- Mitsj

Hoi Meiden ik ben nieuw op dit forum, ik heb dus niet alle verhalen gelezen...
Maar ik wil toch wel graag ff reageren.
Ik las dat sommige van jullie de kinderwens wat uitstelde ivm het financiele, nou ben ik daar een voorstander van ... maar lees mijn verhaal maar is.
Ik ben 24 jaar en 17 weken zwanger van de eerste, mijn man is 26 jaar.  We hebben sinds 1,5 jaar  een eengezinswoning gekocht (nieuwbouw). Voor ons was financiele zekerheid altijd erg belangrijk, wij wouden dan ook eerst het huisje in orde hebben, geld op de spaarrekening hebben etc. Op het moment dat wij er voor kozen dat we zouden stoppen met de pil, werkte ik al 5 jaar voor de zelfde werkgever (had dus een vast contract) mijn man had ook een vast contract bij zijn werkgever. Volgens ons zaten we dus goed en zijn we begonnen met onze wens in vervulling te brengen. Dol blij waren we toen ik een positieve test had.... Nog geen  3 dagen  later kreeg ik te horen dat mijn werkgever failliet was gegaan (toch nog wel onverwachts, erg lang verhaal.)
Nu ben ik dus zwanger en werkloos. Gelukkig zit het financieel wel goed omdat ik in de ziektewet zit. Maar als ik dat niet zou zitten zwanger of niet moet je gewoon solliciteren en dan krijg je 70% van je laatst verdiende loon, mits je recht hebt op een WW uitkering.
Maar goed lang verhaal kort te maken, ik denk dat het zeker wel van belang is om goed na te denken over je financieen... Maar uiteindelijk komt het  toch ook wel op zijn pootjes terecht, laat je wens niet totaal afhangen van het financiele gebeuren!!!

Door dit alles hebben we aan mijn ouders en schoonouders dus wel vrij direct verteld dat ik zwanger was, zodat ze ons en onze zorgen op dat moment beter begrepen.
Toen we bij de 3 maanden het aan andere vertelde hadden ze wel zo iets van ... niet echt handig want je bent net werkloos... Nou laten we niet vergeten dat ik eerst zwanger was en toen werkloos werd. Ik ben reuze trots en blij met mijn kleine spruit en ik ga het van mijn lang zal ik leven nooit weg laten halen omdat ik nu toevallig werkloos ben geraakt... Mara de spaarpot die wij dus hebben opgebouwd komt nu wel handig van pas...  Dus wees verstandig maar luister ook naar je hart!!!

Liefs  

Terug
Bovenaan