Hoi!!
Maike, wat een verschrikkelijk nieuws! Ik zit helemaal onthutst achter mn computer!! Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik moet zeggen en je zult ook vast al verschillende reacties gehoord hebben. Het is een hele schrale troost en waarschijnlijk heb je er momenteel niets aan, maar de natuur heeft opgemerkt dat dit kindje niet gezond was. Maar nogmaals, daar heb je denk ik nu niet zo veel aan en hebben jullie nu de tijd nodig om even goed te huilen en weer opnieuw aan een idee te wennen. Hoe is het met je vriend? En proberen jullie meteen weer opnieuw?
Met mij gaat het allemaal goed hoor. Denk dat ik zo ongeveer rond mn ei zit (of al geweest is?), maar blijf gewoon even een tijdje doorklussen. Heb afgelopen maand wel gemerkt dat mn lijf me flink voor de gek kan houden, dus durf niet meer zo op signalen te vertrouwen. En als ik dan van Mitsj en Bloemetje hoor dat zij er niets van gemerkt hebben of een gevoel zwanger te zijn.....weet ik dat ik ook niet zomaar conclusies aan pijntjes en steekjes moet verbinden. Ik heb geen idee wanneer mijn NOD is, want ook van die berekeningen durf ik niet meer uit te gaan. Maar als ik een normale cyclus aanhoud is het ergens rond de 29e. Maar kan ook zomaar in september zijn. Fff afwachten en eind augustus maar testen als ik niet ongi word.
Simone, vanaf december is inderdaad al wat langer. Maar dat wil natuurlijk nog helemaal niets zeggen. Tja, dat gezeur over leeftijd...ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Als je eraan toe bent en je kunt een kindje een goed thuis bieden lijkt mij er niet zoveel aan de hand. Alhoewel ik wel vind dat je een beetje volwassen in het leven moet staan. Maar wat dan 'volwassen' is? Dat is voor iedereen weer anders.
Wel vervelend dat je zo onregelmatig ongesteld bent. Ik heb er ook erge last van gehad...eigenlijk kan ik nu nog steeds niet goed van mn cyclus opaan. Het gaat soms een paar maanden goed en dan ineens weer niet. Gek is dat!
Damienne, je gaat dus trouwen?! Gefeliciteerd. Fijn dat je cyclus weer meteen op gang is. Ben je lang aan de pil geweest?
Caatje, goed dat je al foliumzuur slikt. Mijn "verhaal" duurt al meer dan een jaar. Zal t ff beknopt opschrijven. Ben vorig jaar juli gestopt met de pil wegens kleine klachtjes. We wilden toen nog geen kinderen, dus hebben een beetje natuurlijke anticonceptie aangehouden. Het heeft een paar maanden en een kuur geduurd voordat ik eindelijk regelmatig ongesteld werd (dat was ongeveer in feb.). We hebben toen eind mei besloten voor een kindje te gaan en vervolgens (alsof ze ons tegenwerkten) werd ik ineens 13 dagen ongesteld. Goed, weer een kuur en toen bleef de menstruatie ineens weg. Zw-testen gedaan --> negatief. Bij de dokter bloed laten prikken en 5 dagen daarna werd ik ineens ongesteld. Zit nu op dag 15, maar zoals ik bij het stukje voor Maike ook al schreef, heb ik geen idee hoe lang mijn cyclus nu gaat duren. Voor ik aan de pil was, was ik gewoon regelmatig zo rond de 29/30 dagen. Ik verwacht dat dit wel terug komt.
Maar al met al kunnen we nu deze maand pas écht voor het eerst bewust klussen voor een kindje. De spanning is er ergens al een beetje af en probeer me gewoon rustig te houden en alles wat ik voel te relativeren. Ik merk het allemaal wel op, maar wil er geen conclusie aan verbinden.
Nou meiden, dit is wel een heel erg lang bericht geworden. Hou me voorlopig dus even koest hahahaha. Maike, heel veel sterkte meid!!!
Liefsx