Het verschil in kwaliteit tussen flesvoeding en borstvoeding is zo miniem geworden, dat het eigenlijk bijna niks meer uitmaakt. Borstvoeding is nét even ietsje beter, om het zo maar te zeggen. Maar flesvoeding komt zó dicht in de buurt van borstvoeding dat het echt BIJNA net zo gezond is. Echt bullshit over dat BV-kinderen minder vaak ziek zouden zijn, dat was misschien vroeger zo omdat tóen de flesvoeding van mindere kwaliteit was (ach, ik ben er ook groot mee geworden...).
Mijn zoontje heeft 9 weken borstvoeding gehad, het kolven op mijn werk, daar ben ik niet eens aan begonnen. De ruimte is er niet voor, de tijd ook niet (onderwijs). Wat een gestress zou dat geweest zijn! Heb er echt lang en goed over na gedacht, maar werd er bij voorbaat al gestressed van (ook door omstandigheden en wat ik allemaal in de kraamtijd had meegemaakt). Collega's hebben het wel geprobeerd, maar die kwamen er snel van terug... Dus ben heel tevreden met mijn besluit. Hij is nog maar één keer 3 dagen ziek geweest in zijn 14 maanden oude leventje... lekker toch?
Ik moet eigenlijk wel om de felheid lachen van bepaalde personen. Het is zo makkelijk om je oordeel en je mening klaar te hebben. Ik vind het een beetje ondoordacht en onvolwassen... zeker hoe sommige dingen gebracht worden.
In deze tijd maakt het niet meer zoveel uit borstvoeding of fv. En allergien??? ook zo'n modeverschijnsel (op de uitzonderingen na natuurlijk!) en moet je kijken hoe vaak het dan ook nog borstvoedingskinderen zijn, bijna net zoveel als fv kinderen.
Het is natuurlijk wel heel vervelend als je kind echt een allergie heeft, heb het zelf gezien bij de kinderen van mijn zus. Heel sneu en lastig (voor de kinderen en de ouders).
Groeten Titiana!