Clomid vraag van een onervaren gebruikster

Hoi dames.

Heb al de uitslag van het sperma onderzoek van manlief gekregen. Het was in ieder geval een stuk beter dan vorige keer. Dat lucht toch op, zon'n goede uitslag. Hij had 33% zwemmende cellen. Dat is net is onder het gemiddelde, maar wij zijn er al super blij mee.
Nu ben ik in ieder geval voorbereid als ik maandag naar de gyn ga.

Toch baal ik wel enigsinds. Vorig jaar was ik na ongeveer 5 mnd zwanger met maar 3 eisprongen. Nu met 6 cyclus clomid nog niet zwanger!!! Je zou bijna denken dat het op de natuurlijke weg sneller gaat. Maar als je nu stopt met de MM weet je natuurlijk nooit wanneer je zwanger wordt. Met hulp heb je denk ik toch meer kans.
Begin je weer een beetje te twijfelen over de te volgen weg. Ik ben natuurlijk 2 keer gewoon zwanger geraakt.
We gaan denk toch maar door. Stel dat je na een tijdje via de natuurlijke weg niet zwanger bent, dan is toch die tijd verloren gegaan. We zouden het toch leuk vinden als de kinderen niet een te groot leeftijdsverschil hebben. Maar heb je weinig over te zeggen.

@Alice. Hoe vergaat je het wachten? Dat is gewoon het vervelendste van het hele traject, het wachten.

Tot later.

Groetjes FB

Hoi meiden,

Gisteren weer op controle geweest bij de vk. Alles was gelukkig goed. En de bevalling alvast een beetje doorgesproken. Dan komt het allemaal toch wel dichtbij hoor. Volgende week weer terug komen.

@FB: Nou gelukkig meid! Dat is weer een hele opluchting. Nu maar hopen dat je volgende week ook met een goed gevoel bij de gyn vandaan komt. Dat je het eens kunt zijn met zijn/haar plan van aanpak.
Idd zou ik nu niet stoppen met de behandeling. Je hebt nu die stap genomen en lijkt het me beter om even door te bijten. Wie weet ben je met andere medicijnen wel gauw zwanger. En je zou eens aan de gyn kunnen vragen of hij een verklaring heeft voor het feit dat je 2x spontaan zwanger bent geworden en dat het nu maar niet wil lukken.

@Alice: Dus over 2 weken wordt het spannend voor je. Dat klussen is idd helemaal niet leuk. De lol gaat er dan wel vanaf. En juist dán heb je allebei geen zin en toch moet het. Ik vond dat eigenlijk nog het ergste van heel de behandeling.
Nee ik heb nooit getempt. In het ziekenhuis hebben ze me nooit gezegd dat ik dat moest doen en ze volgde bij mij steeds heel het eitje dmv echo's dus was dat niet nodig. Zij hielden in de gaten wanneer ik mijn eisprong had en dan kregen we (heel leuk, maar niet heus) opdracht om die avond te vrijen. Maar goed dat heb je er dan wel voor over hè.

Kan mijn zwangerschap nog wel volhouden hoor, al ben ik blij dat het einde in zicht komt. Die buik gaat wel erg in de weg zitten nu. Maar goed nog even doorbijten. Het is nu even een spannende tijd. Onze oudste is met 36w2d geboren en dat ben ik nu as vrijdag. Dus ik hoop dat die dag gewoon voorbij gaat zonder dat ik ga bevallen en dat ik in ieder geval de 37 weken haal. Want ik wil eigenlijk heel graag nu thuis bevallen.

Voor ik zeker wist dat ik zwanger was had ik last van pijnlijke borsten bij onze 1e, nu had ik eigenlijk voor die tijd geen kwaaltjes. Toen ik eenmaal een test had gedaan werd ik dit keer al gauw misselijk. Heb nooit overgegeven, maar wel een wee-ig gevoel in mijn lijf. Dat heeft tot ongeveer 9 weken geduurd.

Groetjes Corina

Hoi Dames,

@FB. Ja idd wachten is het ergste van allemaal. En vooral ik nu toch zelf een eisprong heb gehad wil ik ook van alles voelen denk ik. Maar goed voor alle dames, ik heb sinds gisteren constant mijn baarmoeder gevoeld en vanaf vanochtend erg misselijk maar en wil niets uitkomen. Ben ik wat te voorbarig of is het misschien spanning?
Niet leuk voor je dat je nu niet zwanger wil raken zoals je wil en raar dat je toch 2 kinderen zo op de wereld heb gezet en nu moet je er veel moeite voor doen, lijkt me erg moeilijk!

@CORINA. Oke goed gewoon afwachten dus :(
M'n vriend en ik hadden het er erg moeilijk mee om te klusen dag 2 en dag 3 de eerste dag viel nog wel mee maar daarna is het al gauw frustrerend vooral voor mijn vriend die het grootste gedeelte moet doen dan voel ik me er soms wel schuldig bij dat het mijn schuld is (wat hij niet zo ziet, gelukkig) je voelt je erg machteloos ik denk dat jullie dames er ook wel last van hebben.

Maar goed ik doe volgende week zondag een test en nu maar hopen dat ik niet ongesteld word...

Ik kan wel eerder een test doen een dag eerder geloof ik maar ik doe dan maar liever een dag later, als ik die dag nog kan wachten.

Meiden jullie ook veel sterkte ermee.

Nog een vraagje hoe gaat het eigenlijk in zijn werk vanaf het moment dat je voor het eerst bij de fertiliteitspoli bent geweest en tot je hormonen (medicijnen) krijgt? Duurt dat lang?

Liefs Alice

Hoi Alice,

Kan het me helemaal voorstellen dat jullie het klussen moeilijk vonden. Daarom zei ik al, dat ik dat eigenlijk nog het ergste vond van de hele behandeling. Mijn man zei een keer: moet dit nu echt? Dat is zei: ja dit moet echt, anders weten we zeker dat we het over 4 weken weer moeten! Het gaat allemaal zo op commando en niet spontaan dat de lol er vanaf is. Er zijn stellen die er geen moeite mee hebben maar wij absoluut wel.

Je hebt gelijk dat je de test niet te vroeg wilt gaan doen. Het is wel moeilijk, maar ook beter om meer zekerheid te hebben. Ik testte ook altijd een dag nadat ik dacht dat ik ongesteld moest worden. En allebei de keren zat ik daar goed mee. Maar het is idd wel erg moeilijk om je geduld te bewaren.

Het is per zh heel verschillend. En ook per arts. Bij onze oudste ging het als volgt: De 1e keer moest mijn man mee. Kregen we een soort van intakegesprek. Of je gezond bent, rookt, drinkt, er ziektes in de fam voorkomen, je gewicht, leeftijd en ga zo maar door. Nadat dat allemaal was ingevuld gingen ze bij mij een inwendige echo maken. Toen zagen ze dus al die blaasjes in mijn eileiders zitten. Omdat ik zo'n onregelmatige cyclus had (1x in de 3 maanden ongesteld was veel, meestal zat er 5 of 6 maanden tussen) zijn ze bij mij op goed geluk gelijk met clomid begonnen en ook gelijk een dubbele dosis. Die moest ik 5 dagen slikken. Na een week moest ik terugkomen om weer een inwendige echo te maken om te zien of er eirijping was. Toen dat het geval was moest ik ongeveer om de dag komen omdat ze het eitje gingen volgen tot aan de eisprong. De laatste keer zei de arts dat hij verwachtte dat (het was vrijdag) het komende weekend mijn eitje zou gaan springen dus dat we daar rekening mee moesten houden. Je snapt wel wat hij daarmee bedoelde. Resultaat, direct zwanger! We konden het gewoon niet geloven! Na 6 jaar eindelijk zwanger!
Deze keer ging het allemaal toch wel weer anders. Het vragenformulier werd wel weer ingevuld en natuurlijk ook weer die echo. Er was nog totaal niks aan eirijping te zien, maar ik had ook niet anders verwacht. Toch wilde ze eerst wachten tot ik ongesteld werd. Daar ben ik toen tegenin gegaan omdat ik gewoon absoluut geen idee had wanneer dat zou zijn. Voor hetzelfde geld duurde dat nog 3 maanden! Toen heb ik dus provera gekregen om een menstruatie op te wekken. Gelijk ook een recept gekregen voor clomid, zodat ik daar op de 3e dag van mijn cyclus gelijk mee kon beginnen. Maar dit keer kreeg ik maar een enkele dosis. Was ik al niet zo blij mee maar goed, je durft niet overal tegenin te gaan. Resultaat: ik reageerde niet op die enkele dosis clomid. Toen weer provera, maar nu kon ik beginnen met een dubbele dosis clomid. Resultaat: eirijping en uiteindelijk weer zwanger! Ook dit eitje hebben ze trouwens dmv echo's helemaal gevolgd, dus ben weer vaak terug geweest naar het ziekenhuis.

Nou het is een heel verhaal geworden, maar dat weet je een beetje wat je te wachten staat. Ik hoop voor je dat het bij jou net zo snel mag gaan als bij mij, maar ik heb in het zh wel begrepen dat het uitzonderlijk is dat het allebei de keren zo ontzettend snel is gegaan. Kijk maar naar FB die is ook al best een poosje bezig, maar reageert waarschijnlijk niet op de clomid. Ik wil je niet ontmoedigen, maar hou er rekening mee dat het niet altijd zo snel gaat. Deze keer dacht ik ook weer binnen een maand zwanger te zijn omdat dat de vorige keer ook gelukt was, dus viel het erg hard tegen dat dat niet het geval was.

Maar we hopen dat je helemaal niet naar 't ziekenhuis hoeft natuurlijk en dat je volgende week zondag of maandag een positieve test in handen hebt.

Groetjes Corina

Hoi dames.

Hier ben ik weer.
Had het een beetje druk de afgelopen dagen. Op donderdag moest ik met Fieke naar de arts voor haar steunzooltjes en later op de dag naar de fysio. Tussendoor kwam er ook nog een monteur. En ook nog nieuwe winterschoenen gekocht. Wat een ramp was dat.
Ik bleek dus al te laat te zijn, ik vond mezelf optijd. Het blijkt dat je half augustus al schoenen voor de kids moet kopen. Wist ik veel.
Na drie winkels geslaagd, het is toch een paar laarsen geworden. In haar maat (27) zijn bijna geen normale schoenen te koop. Je kan wel bedenken hoe het met Fieke was, aan het eind van de middag en dan langs 3 winkels schoenen passen. Maar ,met een beetje omkoping kom je een heel eind.
Op vrijdag was ik ook erg druk, hihi. Ik was met m'n zwangere vriendin naar Sanadome. Erg zwaar, hihi.
En gisteren waren we met de ouders en broer+schoonzus+kids van mijn man naar de Efteling. Wat was het druk!!! Maar Fieke vond het leuk en het wachten in de rij ging ook best goed. Alleen was het tussen de middag een drama. Ik ging met haar naar de WC (de wachtrij voor de WC) en toen ging het mis. Ik weet niet wat er gebeurde maar het eind van het verhaal was dat ik met een krijsend kind in een wc-hokje zat. Ik weet niet wat ik precies verkeerd heb gedaan maar eerst storte ze zich op de grond en toen moest ik haar dus wel streng toespreken en verder meenemen naar de wc. Ik schaamde me dood en voelde me echt doodongelukkig en een slechte moeder. Uiteindelijk heeft manlief haar weer kunnen bedaren en mij ook. Want ik was ook over de zeik en aan het huilen. Erg gezellig dus. Of het nu ook de hormonen/comid komt weet ik ook niet maar echt blij voelde ik mij in ieder geval niet.

Net is manlief vertroken naar het buitenland. De dames zijn dus een paar dagen alleen thuis.Woensdag-avond komt hij weer thuis. Morgen kan ik haar zelf naar het kdv brengen omdat ik dan ook naar het zkh moet. Dinsdag brengt mijn moeder haar en gaan we daar 's avonds eten. We komen de tijd dus wel door. Donderdag is manlief wel de hele dag vrij. En dan gaan we vrijdag met mijn familie een weekend weg.
Genoeg te doen dus.

@ Alice. Ik ben de gelukkige moeder van een dochter. Helaas is de tweede zwangerschap in een miskraam geeingigd. Hoe gaat het wachten bij jouw? Wanneer weet je meer?

Ben zeer benieuwd hoe het met m'n eieren staat morgen. Ik zal woensdag ook wel weer moeten. Jullie horen morgen meer.

Groetjes FB

Hoi iedereen,

Ik was alweer aan het werk. Ik werk ook nog als Zzp kraamverzorgende extra zwaar soms.

Ik mag a.s. zaterdag testen maar denk dat ik pas zondag test als ik niet ongesteld word.

Voel van alles in mijn buik, heb (vr)eet aanvallen, misselijk last van brandend maagzuur en kramp in mijn buik. En mijn temp is weer meer gestegen. Hier mijn temp vanaf de dag van de eisprong
36,7 36,9 36,8 36,8 36,8 36,8 36,9 37,0 37,0

Ik hoop dat het vanaf de 37,0 is gaan innestelen dan stijgt de temp ook weer toch? Heeft iemand daar ervaring mee?

Eigenlijk ben ik er veel te veel mee bezig het is erg zenuwslopend voor jullie denk ik ook, als ik al die verhalen lees, en dan is het fijn dat je er met meerdere mensen over kan praten.

Iedereen rustig aan doen en fb veel succes int ziekenhuis!

Liefs Alice

Hoi meiden,

Nou had ik net mijn verhaal getypt, plaats dat kl...ding 'm weer niet. Kan ik wéér opnieuw beginnen. Ik heb eerst eens een mail naar JG gestuurd!

@ FB: En hoe was het in het ziekenhuis? Ben zo benieuwd wat je te horen hebt gekregen?

Kan me voorstellen dat je je opgelaten voelde in die WC. Want je denkt altijd dat omstanders slecht van je denken. Maar jij weet hoe je je dochter moet aanpakken en wat er aan vooraf is gegaan dus eigenlijk moet je er lak aan hebben. En idd zullen de hormonen ook wel parten gespeeld hebben bij jou. Maar dat geeft niet, lekker laten gaan.

Dat zijn dan 3 stille dagen en nachten voor je. Maar goed het is te overzien hè. Ik vind altijd het alleen naar bed gaan het akeligste als manlief weg is.

@ Alice: Dat wordt dus nog een spannende week voor je. En maar weer wachten, wachten, wachten. Maar hopelijk is het de moeite waard en heb je zondag een positieve test.
Wat dat temperaturen betreft kan ik je niet helpen. Daar heb ik geen verstand van. Ik hoor wel links en rechts dat rond de eisprong je temp hoger is dan normaal maar daar houdt het ook mee op.
En dat je er veel mee bezig bent is logisch. Je weet zelf (en het wordt ook vaak door je omgeving gezegd misschien) dat je er niet teveel mee bezig moet zijn, maar zet je gedachten en gevoelens maar eens stil. Dat kun je toch niet? Dus probeer je daar niet te druk over te maken en idd als je je verhaal kwijt wilt of iets wilt weten dan kom je maar hier.

Groetjes Corina

Hoi.

Wat een rot ochtend, echt K..!!!!
KOm ik binnen en vertel even waarvoor ik nu langskom. Ook dat ik eigenlijk in augustus terug had moeten komen maar dat ik toen niet kon ivm vakantie.
Is het eerste wat ze zegt (nadat ze even in m'n dossier heeft gekeken); waarom ben je niet eerder terug gekomen???? Aangezien in cyclus 1 en 2 de samenlevingstest negatief was, had ook in cyclus 3 weer een samenlevingstest moeten worden gedaan. Hoe moet ik dat weten???
De andere gyn had gezegd dat ik in augustus terug moest komen en gewoon zelf door moest gaan met de clomid. Ik neem aan dat de arts weet wat hij doet.

Na deze "leuke" boodschap maar even naar de eieren kijken. Had ik ineens een soort cyste. Bleek dat een eisprong in de afgelopen tijd een keer niet goed is gegaan en dat een ei is blijven zitten. En dat betekend over het algemeen dat als er een ei is, dat er geen andere ei rijpt. Er is immers al een ei!!! Dat ik gewoon de afgelopen maanden ongesteld ben geworden zegt daar niets over. Je kan ook ongesteld worden als je geen eisprong hebt gehad.
Nu moet ik donderdag weer terug, misschien dat er toch een ei is gerijpt. Ik ga er maar niet van uit. Als er geen ei is gerijpt, dan moet ik een maand aan de pil!!??? Zodat alles weer tot rust komt, en denk ik ook dat alles weer schoon wordt. Daar zit ik nu niet echt op te wachten.
Kort samengevat, ik was dus vanochtend weer in tranen. Gezellig op werk zitten janken, niet echt iets waar ik een gewoonte van wil maken. Gelukkig begreep mijn hoofd het wel een beetje. Volgens mij raak ik door die hormonen een beetje uit balans. Niet echt goed voor de concentratie en de omgang met oa Fieke. Volgens mij heeft ze dondersgoed door dat ik niet helemaal lekker in mijn vel zit en loopt ze me gewoon uit te testen

Gelukkig kan manlief donderdag mee naar het zkh. DAn krijg ik weer een andere gyn en niet mijn "behandelde" arts. Ben zeer benieuwd, maar ga er maar vanuit dat ik weer een maandje aan de pil moet.
Hopelijk kan ik eind oktober/november beginnen met nieuwe medicijnen. Ik heb het helemaal gehad met de clomid!! Al die ..... opvliegers, ik drijf het bed uit 's ochtends.

Ik vind het alleen naar bed gaan ook het meest vervelendste als manlief weg is. heb geen zin om te gaan slapen. Ook slaap ik veel lichter, aangezien ik nu de enige ben die op de kleine meid moet letten. Woensdagnacht is hij alweer thuis dus ik red me wel. Morgen lekker bij mijn ouders eten, koken voor 1 1/2 persoon is niets.

Spreek jullie later. Ga nu lekker thee drinken en de opname van Gooische vrouwen kijken.

Groetjes FB

Terug
Bovenaan