Clomid vraag van een onervaren gebruikster

Hoi,

Ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben gehad. Lekker uitgerust en relaxt weer terug thuis. (al zijn jullie op het moment dat ik dit type nog lekker aan het vakantie houden).

Uitgerust en relaxt ben ik momenteel niet erg. Gernald is behoorlijk ziek, al 4 dagen. Hoge koorts, diarree en overgeven. Loop 's nachts wel 10x naar 'm toe, dus kom niet echt aan mijn nachtrust toe. En overdag slapen gaat nu ook niet echt met een ziek kind in huis. Maar goed van 't weekend is mijn man thuis, dus dan kan ik overdag wel een keer een dutje doen. Heerlijk, daar ben ik wel aan toe.

Als ik jou was zou ik in het ziekenhuis aangeven dat je je vertrouwen in clomid zo'n beetje kwijt bent en dat je liever iets anders wilt proberen, als ze je toch weer een dosis clomid willen meegeven. Anders ga je ook met een gevoel naar huis van: weer een verloren maand. En hier op dit forum heb ik al meerdere vrouwen zien schrijven dat je bij zulk soort artsen af en toe een grote mond moet geven om iets voor elkaar te krijgen omdat ze veel te veel vast houden aan protocollen en geen rekening houden per vrouw apart. Iedereen is toch anders in dit soort dingen. De één kan meer hebben dan de ander en de één is al langer bezig dan de ander. Dus kom een beetje voor jezelf op hoor!

Ja maar dat is bij zulk soort mensen. Die stoppen met de pil, hup ik een zucht en een scheet zijn ze zwanger en zeggen zoiets maar in het wilde weg zonder te beseffen wat ze echt zeggen en hoe kwetsbaar een nieuw leven tijdens een zwangerschap is. Mensen zoals wij, die niet zomaar vanzelf zwanger worden staan daar denk ik veel meer bij stil dat het allemaal niet vanzelfsprekend is en er nog heel veel mis kan gaan.

Met mij gaat het naar omstandigheden prima. Dinsdag moet ik weer naar de vk. Ben benieuwd of het al is ingedaald. Vorige week nog niet, maar ik heb zelf het idee van nu wel. Het zit wat lager (mijn buik) en ik heb van de week ook allemaal pijn in mijn schaamstreek gehad. Maar goed we wachten het wel af. Op het wassen van de kleertjes na ben ik met alles klaar. Vandaag hebben ze gebeld dat de envelopjes voor de kaartjes binnen zijn en maandag de proefdruk, dus die ga ik maandag maar allebei tegelijk ophalen. Kan ik aan de slag met schrijven.

Nou tot horens maar weer hè.

Groetjes Corina

Hoi Corina.

We zijn weer helemaal releaxed terug van vakantie. Het was erg lekker. Niet al te veel gedaan. Een beetje gewandeld, gezwommen en gewoon een beetje rond gehangen. Nu kunnen we er weer tegen aan.

Hoe was het afgelopen dinsdag bij de vk? Is de kleine ingedaald? Wanneer was je nu ook al weer uitgerekend?
Aankomende donderdag weet ik hoe het er met mij voor staat. Heb alleen deze keer helemaal niets gemerkt van mijn eisprong. Dus ik ben benieuwd.

Ik baal een beetje van mezelf. De kilo's vleigen eraan! Dat komt ook deels door de vakantie (lekker ontbijten oa) maar ik baal er flink van. Ik was al nooit maatje 38 maar nu loopt het echt de spuigaten uit. Het gaat vooral op mijn buik zitten, aan de bovenkant. Mijn broeken pas ik nog normaal. En het is natuurlijk ook niet erg bevordelijk voor de vruchtbaarheid. As maandag toch maar weer aan de lijn. Ik heb geen zin in nog meer van die vragen of ik zwanger ben.

Manlief mag binnenkort ook weer langs het zkh om zijn sperma te laten controleren. Hopelijk is het nu wel goed. Vraag gewoon aan een vriendin van mij die op het lab werkt of ze de uitslag aan me kan doorgeven. Dan wordt ik er eventueel niet helemaal door verrast bij de gyn als het weer slecht is.

Ik zal maandag nog wel een stukje type. Nu even voor eten zorgen. Ben maandag nog vrij zodat ik mooi alles thuis kan opruimen, strijken ed.

Nog een leuk weekend.

Groetjes FB

Hoi!

Zo weer terug van weggeweest?
Echt vakantie gehouden dus, zo te lezen. Groot gelijk, lekker relaxen. Heeft Fieke zich een beetje goed gedragen onderweg? Vond ze de rit niet te lang?

Bij de vk was alles goed. Mijn bloeddruk was wel wat hoger dan normaal maar niet verontrustend. De onderdruk was 83 en zo lang het onder de 90 blijft is er geen reden tot ongerustheid.
De kleine is nog niet ingedaald. Wel ligt het hoofdje voor mijn bekkeningang, dus het kan wel elk moment gebeuren. Maar goed het is nog vroeg. Gernald daalde ook pas tussen de 35 en 36 weken in en ze zeggen dat het bij een volgende langer duurt voor het echt indaald.
Ik ben 21 oktober uitgerekend dat is dus woensdag over 5 weken. Het begint nu echt te korten.

Hoe ben jij je vorige uitgerekende datum doorgekomen? Dat was toch eigenlijk rond deze tijd geweest of heb ik nu heel erg abuis?

Nou toch wel weer spannend dan, zeker omdat je nu geen idee hebt hoe je cyclus is verlopen. Zou toch wat zijn als je nu zonder bewust klussen zwanger zou zijn?! Hoe je tenminste niet die MMM in. En als je donderdag wel ongesteld wordt, kun je dan bellen voor een afspraak in het zh?

Nou afschuwelijk lijkt me dat. Je wilt NIET aankomen en WEL zwanger worden en dan gaan ze zulke lullige vragen stellen. Ik snap uberhaupt niet hoe mensen het durven vragen hoor! Maar ja....

Zou ze dat wel mogen doen dan, om jou de uitslag te geven?
Aan de andere kant, het is nooit leuk om een slechte uitslag te horen, dus of je het dan van haar hoort of van de arts dat maakt dan niet zo heel veel uit toch?

Afgelopen week buikgriep gehad. Daar wordt je ook niet vrolijk van. Het is nog niet echt over. Ben gelukkig wel weer redelijk fit, maar zit nog wel aan de Norit. Zal blij zijn als ik 't weer te boven ben.

Groetjes Corina

Hoi.

Hopelijk gaat je bloeddruk niet verder stijgen. Het zou toch leuk zijn als je nu een "normale" zwangerschap en bevalling zou hebben. Ik zal proberen nu wel je uitgerekende datum te onthouden.

Ik zou 5 augustus uitgerekend zijn, dus dat is alweer een maand geleden. Op zich ben ik die periode goed doorgekomen. Het is me in ieder geval niet tegen gevallen.

Als het "goed" is wordt ik donderdag of vrijdag ongesteld. Eerst had ik een cyclus van 30 dagen maar de laatste cyclus was 29 dagen. Dan kan ik ook weer bellen voor een afspraak. Eindelijk de laatste keer clomid. Volgens mij wilde de gyn weer zo'n samenlevingstest gaan doen. Wat zal de uitslag toch zijn?! Of is het misschien drie keer is scheepsrecht en nu wel goed?

Officieel mag mijn vriendin geen uitslagen doorgeven. Maar omdat we vriendinnen zijn doe je zo iets voor elkaar. Ze hoeft ook niet alles te vertellen. Alleen maar of het beter/slechter of hetzelfde is al vorige keer. Dan kan me een beetje op het neiuws voorbereiden.
Heb ook geen idee of de behandeling wordt aangepast als er 2 keer een slechte sperma analyse is.

Ik hou je natuurlijk op de hoogte.
Hopelijk ben je snel van de buikgriep af. Is Gernald ook weer beter, had hij ook buikgriep?

Fieke heeft zich goed gedragen in de auto. Het was 3 1/2 uur rijden. Halverwege in Maastricht zijn we gestopt om te lunchen. Het cafe had zelf een boterham met nutella op de kaart staan, erg handig. Ik had ook een nieuw speeltje voor haar gekocht en we hadden natuurlijk een CD met allemaal liedjes.

Doe rustig aan en we spreken elkaar later.

Ben alweer fanatiek wezen sporten en druk aan het opletten met eten. Hopelijk gaat de gyn niet zeuren om mijn gewicht.

Hoi,

Nou nog een poging.

Morgen een spannende dag voor je. Hoe is het met je gevoel? Gelaten of met enigszins hoop?

Nou ik verwacht niet dat hij verder zal stijgen hoor. Bij mijn zwangerschap van Gernald zat ik de hele tijd met de onderdruk tussen de 80 en de 90. Nu steeds rond de 77 en dat was laag voor mijn doen. Maar ja je weet natuurlijk nooit.
Ik hoop ook dat nu alles "naar wens" gaat. Dat ik lekker thuis kan bevallen. Dat we ons kindje hier gezond en wel mogen welkom mogen heten.
Oh geeft niet dat je dat vergeet hoor, je kunt niet alles onthouden. Als je het weer niet weet vertel ik 't je wel weer. Het is tenslotte nog maar 5 weken dus zo vaak zul je het niet meer hoeven vragen :)

Ik heb ook geen idee of ze het behandelplan daarop aanpassen of dat het gewoon kan dat je 2x een "slechte" uitslag hebt. Dat zul je dan bij de uitslag ook wel gelijk horen.

Ja Gernald had ook buikgriep, dus daar heb ik 't waarschijnlijk van gekregen. Maar gelukkig ben ik 't weer te boven.
Gisteren en vandaag met mijn moeder aan het poetsen geweest boven. Daar is nu alles spik en span. Volgende week beneden. Heb het nu wel even gehad voor van de week, want dan merk je pas dat je energie van lik me vestje hebt.

Nou dat kom je niet vaak tegen dat je een broodje pasta kunt bestellen.

Nou dat zal toch wel meevallen? Neem aan dat zo'n arts ook wel weet dat je van clomid aankomt en dat hormonen er ook invloed op hebben.
Maar hopelijk hoef je helemaal niet meer naar die man toe en krijg ik morgen of overmorgen heel mooi bericht van je.

Groetjes Corina

Hoi.

Tot op heden nog niet ongesteld geworden. Toevallig was mijn vorige cyclus 29 dagen, maar alle ander 30 dagen.
Dus ook nog maar even morgen afwachten.
Ik heb wel weer een beetje last van mijn bovenbeen, dus ik denk niet dat ik geluk heb.

Net met Fieke naar de tandarts geweest. Dat ging best goed, dus we kunnen er weer een half jaar tegenaan. Ze vindt het gewoon allemaal erg intressant.

Wel een lekker gevoel he, als alles schoon is. Helemaal als er vreemde mensen over de vloer komen. Je wilt toch een beetje als een goede huisvrouw overkomen, hihi.

Ik zal morgen nog wel even laten weten hoe het dan met me is.

Groetjes FB

Ik heb weer een afspraak kunnen maken in het zkh. Volgende week maandag mag ik weer langs komen. Hieruit kan je dus opmaken dat ik weer "gezellig" ongesteld ben geworden.

manlief mag dinsdag zijn semen weer naar het zkh brengen. Ben benieuwd naar de uitslag.
Hopelijk willen ze als geen samenlevingstest doen, want manlief is namelijk voor het werk in het buitenland als ik naar het zkh moet. We zullen wel zien. Ik heb bij de eerste afspraak wel een andere arts als mijn eigen gyn. Misschien heeft zij andere inzichten/ideeen. We zullen wel zien. Er zit in ieder geval weer een beetje schot in de zaak.

Alvast een prettig weekend gewenst.

Groetjes FB

Terug
Bovenaan