Clomid vraag van een onervaren gebruikster

Hier ben ik dan heb jullie gevonden.

Ik zal eerst iets vertellen over mezelf. Ik ben 22 jaar en heb al 5 jaar een relatie maar had altijd al een grote kinderwens. Toen hebben mijn vriend en ik besloten te wachten totdat ik 23 ben. Vorig jaar augustus ben ik gestopt met de pil. Oktober 2008 zwanger geraakt maar geeindigt in een miskraam sindsdien tot nu toe nog maar 3 keer ongesteld geweest en ruim anderhalf week geleden te horen gekregen dat ik Pco heb.

Ik was vanmorgen erg misselijk overgeven e.d. Al 4 dagen (vaginaal vochtverlies) wat ik al in een jaar niet meer heb gehad. Naar de dokter geweest een inwendig onderzoek gehad. Eierstokken voelde hij en dat was prima en de baarmoedermond zag er netjes uit. Dus ik vroeg of ik een eisprong kon hebben en dat kon zeker. Gauw naar huis en een ovulatie test gedaan en daar kwam een dikke vette paarse streep in te staan! Jippie een eisprong!
Dus ik ga ff flink klussen de komende 2 dagen. Maar bestaat er een kans dat ik daardoor zwanger kan raken doordat ik Pco heb? Ik hoop dat jullie een antwoord hebben op mijn vraag.

Liefs Alice

Hoi FB,

Hè toch weer een tegenvaller dat het weer mis is, maar ja waarschijnlijk had je er al heel erg rekening meegehouden. Desalniettemin zul je er toch wel van balen.
Wat kun je al snel terecht in het zh! Oh maar dat komt natuurlijk met het oog op je cyclus. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen. Op zich misschien wel fijn dat je een keer een andere arts hebt. Die heeft misschien inderdaad een andere kijk op jouw situatie. Ik had er de laatste keer ook 2 en vond de 1 fijner dan de ander. De 1 was heel meelevend en legde heel veel en goed uit en leefde zich ook in in onze situatie. De ander was toch zakelijker en heel vasthoudend aan het protocol......
Nou meid ik ben benieuwd wat je weer allemaal te horen krijgt volgende week.
Ook weer spannend dat zaadonderzoek.

Bij mij/ons deden ze alleen een samenlevingstest rond de eisprong en die heb je toch nog niet volgende week? Dus ik verwacht niet dat ze daar gelijk mee beginnen. Maar ja wie ben ik...

Fijn weekend.

Groetjes Corina

Hoi Alice,

Welkom hier! Hopelijk kun je hier een beetje je ei kwijt. Las je reactie op je zelfgeopende topic. Het was je echt even verkeerd geschoten die opmerking hè. Kan me je reactie wel voorstellen, maar zo te lezen staat zij nog helemaal aan het begin van het traject en weet ze niet beter en nog niet genoeg meegemaakt blijkbaar.

Was je voor je met de pil begon wel regelmatig ongesteld of toen ook al niet?

Nou klus ze zou ik zeggen. Maak gebruik van de kans die je nu hebt. Het zou te gek zijn als het nu gelijk raak was!

Tuurlijk bestaat er een kans dat je zwanger kunt raken!! Het probleem met pco is dat je van nature geen eisprong krijgt, daarvoor moet je dan die clomid slikken. Dus als jij nu een eisprong hebt uit jezelf is dat zeker een kans. Het KRIJGEN van een eisprong is juist het probleem bij pco niet het bevruchten van een eitje. Ik hoop dat je mijn uitleg een beetje snapt, want volgens mij is het een beetje warrig.

Nou meid zet 'm op de komende dagen en ik ga voor je duimen.

Groetjes Corina

ps. Heb je al een afspraak staan bij een gyn voor behandeling?

Ha Corina,

Fijn om jou verhaal te lezen, ik begrijp het helemaal! Ja ik heb 5 november mijn eerste afspraak bij de fertiliteitspoli. Heb anderhalve week geleden een eerste afspraak gehad bij de gynaecoloog. Maar we gaan behoorlijk klussen dag 1 hebben we er alweer op zitten alleen morgen en overmorgen nog en dan maar hopen! Het zou echt te gek zijn als ik de fertiliteitspoli kan bellen dat ik zwanger ben, maar ikwil niet te hard van stapel lopen, ben allang blij dat ik zelf een eisprong heb. Maar vind het wel heel erg gek, volgens mij heb ik een tokort aan vitamines, ben sinds ik voor het laatst zo ongeveer 3 weken geleden begonnen met foliumzuur van centrum, vitamines en foliumzuur in een en ik heb een eisprong, nu weet ik natuurlijk niet of dat puur toeval is.

Ja was behoorlijk boos ja op de andere topic. Maar goed, ze denkt maar mooi, ze komt er ook nog wel achter.

Maar volgens mij zit ik op deze topic wel goed ;)

Kan hier in ieder geval met lot genoten praten.

Hoe oud ben jij en wanneer ben jij erachter gekomen? This idd wel naar dat je lichaam geen eisprong krijgt, gewoon het idee dat je niet gewoon normaal zwanger kunt raken doet soms best pijn he?

Rustig aan doen!

Bedankt en liefs Alice

Hoi Corina.

Ik moet 28 sept naar de gyn, dan ben ik op dag 11. Dus zal dan wel snel mij eisprong hebben. Het is dus niet echt handig dat manlief dan in het buitenland zit. Daar gaat dus hoogstwaarschijnlijk een poging.

Hoi Alice.
Ik denk niet dat je vitamine gebruik met je eisprong te maken heeft. Het is denk ik gewoon puur toeval. Met PCO heb je meestal wel een eisprong alleen zeer onregelmatig.

Ik zal mezelf ook even voorstellen. Ik ben 31 jaar en 4 jaar getrouwd. We hebben een dochter van bijna 3 jaar. Ik ben mei 2008 gestopt met de pil. Toen zeer onrgelmatig ongesteld. Toch zwanger geraakt maar dat is eind dec/begin jan op een miskraam uitgelopen. Dan loop je bij de gyn dus gaan ze verder kijken als je na 12 weken na de miskraam niet meer ongesteld ben geworden. Daar kwamen ze dus er achter dat ik PCO heb. Morgen begin weer met 5 dgn clomid, ronde 6.
De 28 ste naar de gyn om weer een keer het eitje te volgen. Hopelijk stap ik binnenkort over op andere medicijnen. Ik heb namelijk meer last van de bijwerkingen van de clomid dan de voordelen. Ik heb wel een goede eisprong maar mijn slijmvlies reageerd slecht op de clomid. Kort samengevat: ipv dat de zaadcellen door een zwembad moeten zwemmen moeten ze bij mij door een bad met behangplaksel. Dus bijna niet doorheen te komen. Als je man dan ook nogeens niet echt super-zaad heeft dan schiet het natuurlijk niet op. Hopelijk heeft manlief volgende week wel een beter resultaat.

Nog een leuke zondag en tot later.

groetjes FB

Hoi FB,

Ja das wat minder idd als je behangplaksel hebt. Moest er wel ff om lachen hoe hoe je dat opschrijft. ;) Hopen dat je snel andere medicijnen krijgt ipv clomid! Ik zal voor jou blijven duimen ik mag over 11 dagen gaan testen. Het zware klussen van m'n vriend en mij zit er grotendeels alweer op! Morgen nog een keertje voor de zekerheid. En dan maar afwachten.

Ik hoop echt zo dat ik nu eindelijk eens regelmatig ben en toch niet aan de medicijnen hoef, maar heb het vermoeden dat dit echt een uitblinker is geweest en ik volgende keer weer mooi kan knooien denk ik, maar goed ff wachten op 3 oktober dan ga ik een test doen.

Sterkte ermee met de 28e!

Liefs Alice

Hoi meiden,

@FB: Oei ja, dat is wel lastig. Is hij lang weg dan? Want meestal heb jij toch rond dag 15 je eisprong? Zou wel jammer zijn als deze kans daardoor voorbij gaat. Ben je weer een maand verder zonder dat je meer weet. Nou ja we wachten volgende week dan maar weer af. Kun je al vroeg terecht?

@Alice: Wat duurt het dan weer lang voor je weer terecht kunt hè? Je wilt zsm in de molen zitten en dan zit er weer ruim een maand tussen tot de volgende afspraak. Wachten, wachten, wachten, dat zijn ook sleutelwoorden in de behandeling.
Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat je door extra vitamines nu ineens spontaan een eisprong gekregen hebt. Want dan zou iedere gyneacoloog eerst beginnen om vitamines voor te schrijven aan hun patienten. Het zal wel toeval zijn denk ik.

Nou mijn verhaal dan. Ik ben ook 31 en wij hebben al een zoontje van 4. Ik ben nu inmiddels bijna 36 weken zwanger van onze 2e. Allebei onze kinderen zijn verwekt met behulp van clomid zoals ik je al verteld heb. Wij zijn 10 jaar geleden getrouwd. Ik ben nogal een angsthaas en de 1e 5 jaar heb ik niet naar een dokter durven gaan voor ons vruchtbaarheidsprobleem. Achteraf heb ik daar wel spijt van, maar dat kan ik niet meer terug draaien. Ik heb vanaf mijn puberteit al een hele onregelmatige cyclus. Werd soms een jaar lang niet ongesteld. Daardoor had ik al wel een vermoeden dat het bij ons niet vanzelf zou gaan. Dus 5 jaar geleden zijn we er achtergekomen dat ik pco heb. 2 van mijn 3 zussen hebben het ook, dus je zou bijna zeggen dat het iets erfelijks is. Ik heb dat wel aan de gyn gevraagd, maar die zei dat dat nooit wetenschappelijk bewezen of onderzocht is, maar je zou het in ons geval bijna wel denken.

En idd soms doet het pijn dat je niet van nature zwanger kunt worden. Zeker als je hoort of leest dat iemand gelijk maar zwanger is zo gauw ze zwanger willen worden. En dat gun je ze dan ook wel, maar de manier waarop er door die mensen soms mee omgegaan wordt, dat deed mij dan nog het ergste pijn. Alsof het heel normaal of een verdienste is dat je maar gelijk zwanger bent! Nou ik vind het nog steeds een groot wonder hoor! En mij zul je dan ook nooit horen zeggen dat we kinderen "nemen" maar dat we ze altijd nog "krijgen".

Maar goed een heel verhaal, zou nog wel ff door kunnen gaan, maar dan zit je over een uur nog te lezen als je tussendoor niet afgehaakt bent haha.

Nou meid, sterkte nog met klussen vandaag en hopelijk heeft het resultaat.

Groetjes Corina

Hoi Corina,

Bedankt voor je lieve berichtje.
Nou het klussen zit erop. Nu maar hopen en afwachten... This wel zenuwslopend maar probeer en zo min mogelijk aan te denken alhoewel dat erg moeilijk gaat hoor.

Heb jij ook een temperatuurslijst bijgehouden?
za 36,7 zo 36,9 ma en di 36,8.
Ik hoop zo dat het 36,8 blijft en dan maar hopen dat ik niet weer ongesteld word dan wordt idd mij de hele rompslomp in het ziekenhuis bespaard. Ik moet natuurlijk ook in mijn achterhoofd houden dat dit misschien ook verkeerd kan gaan en ik gewoon ongesteld wordt, dan ben ik wel teleurgesteld maar toch blij dat ik weer eens na een jaar een eisprong heb gehad.

Ja idd kinderen neem je niet maar krijg je.
Kun je de zwangerschap nog een beetje volhouden?

Welke kwaaltjes had jij toen je wist dat je zwanger was of welke kwaaltjes had je toen je nog niet wist dat je zwanger was?

Liefs Alice

Terug
Bovenaan