Clomid vraag van een onervaren gebruikster

Hoi FB,

Nou kan me voorstellen dat je nogal ontgoocheld thuis bent gekomen. Dat had die arts idd dan weleens mogen zeggen dat je al eerder terug had moeten komen.

Het klinkt van mij misschien heel makkelijk gezegd, maar eigenlijk is het nu wel verklaarbaar waarom je nog niet zwanger bent geworden. Het heeft een aanwijsbare, oplosbare reden. Dat kan dan wel weer een geruststelling zijn. Maar je weet nu ook al zeker dat je geen clomid meer hoeft te gebruiken?

Tja als je zo'n bericht in het ziekenhuis hebt gehad is het logisch dat dat er uit komt. Weten nu ook al je collega's dat je aan het "dokteren" bent? Want dat wilde je toch eigenlijk voorkomen?

Nou meid, sterkte weer morgen en laat gauw weten hoe het is gegaan en wat er afgesproken is.

Groetjes Corina

Hallo dames,

Weer ff updaten...

Temp afgelopen dagen 36,8 36,7 en vandaag 36,6 behoorlijk balen dus dat het zakt dat betekent eigenlijk dat ik ongesteld moet worden.

Maar ik moet zaterdag pas ongesteld worden en ik heb vanavond rond 8 uur een klompje bloed verloren donkere draden (sorry voor de details) en nadien niet meer voel na die tijd een raar gevoel in mijn baarmoeder net of er luchtbelletjes door mijn baarmoeder schieten.

FF afwachten... nog maar weer...

Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.

Liefs Alice

Hoi.

Zoals verwacht vanochtend slecht nieuws gehad. Ik blijk nu in mijn linker eierstok een vochtblaas/cyste te hebben van 5 cm doorsnede. Daar wordt je dus niet echt blij van.
Ik moet dus nu 2 mnd aan de pil. Niet echt wat je wil als je graag zwanger wil worden. 7 weken nadat ik met de pil ben begonnen moet ik weer op controle of de cyste weg is. In de tussentijd moet ik opletten of ik geen last van mijn buik krijg en of ik wel ongesteld wordt. Anders moet ik eerder terug naar de gyn. Mocht ik per ongeluk toch zwanger worden dan moet ik ook op controle komen ivm de cyste. Het was dus niet echt leuk bij de gyn.
Nu wachten of ik ongesteld word en dan "gezellig" met de pil beginnen.

Morgen lekker een weekend weg met mijn familie, even aan iets anders denken.

Tot maandag of later.

Groetjes FB

Hoi

FB, Wat een *** nieuws! Daar word je niet vrolijk van. Ik wens je veel sterkte meid!

Ik ben vanochtend ongesteld geworden. Het is een jaar geleden dat ik me ook echt ongesteld voel. Normaal voel ik ontzettend veel pijn aan mijn eierstokken en nu eens heerlijk menstruatiepijn na een jaar.Eigenlijk ben ik ook wel erg blij met de menstruatie al had ik liever gezien dat ik zwanger was, maar heb nu na mijn miskraam vorig in 11 maand m'n 4e menstruatie gehad en nu eindelijk eens een cyclus van 35 dagen. Dus het schiet al aardig op. Maar nu moeten we weer helemaal opniew beginnen en over 2 of 3 weken weer beginnen met klussen.

Liefs Alice

Hoi meiden,,

FB:
Ik begrijp dat je je behoorlijk rot en down voelt. Dit is niet iets wat je verwacht had toen je maandag naar 't ziekenhuis ging. Wat een tegenvaller zeg! En dan ook nog eens twéé maanden aan de pil. Dan kun je rond de kerst pas weer je eerste kans ofzo verwachten. Maar ik hoop dat als je die cyste kwijt bent je snel zwanger mag zijn. Dat ding heeft nu alles tegen gehouden. Als die er niet had gezeten had je misschien al wel zwanger geweest. Daar mag je je misschien ook een beetje aan optrekken.

Ik hoop dat je ondanks alles een beetje een leuk weekend hebt en alles een beetje een plekje kunt geven om volgende week met volle moed de komende tijd in te kunnen gaan.

Alice:
Jammer dat je ongesteld bent geworden, maar het had ook wel heel erg mooi om waar te zijn geweest als je nu ineens zwanger was geweest hè. Maar weer met volle moed je nieuwe cyclus in. Je hebt nog een kans om je afspraak van november te kunnen en mogen afzeggen. Hopelijk gaat dat gebeuren en word je komende maand zwanger. Zal voor je duimen.

Groetjes van Corina

Hallo iedereen..

Ik had een bericht gestuurd in een ander tropic e kreeg reactie van cootje (thnxx!).. en zij zei dat hier nog meer vrouwen waren die ook clomis gingen gebruiken of gebruikte..

Zal me even voorstellen!
Ik ben wendy, 21 jaar.. en ga vanaf de volgende ronde clomid gebruiken omdat ik pco schijn te hebben.. was even schikken zoiets verwacht je niet en al helemaal niet als je 21 ben.. Ik wist eigenlijk wel dat er iets neit goed zat aangeien ik al langer als een jaar bezig ben (voor mij al, voor sommige pas) Aangzien ik heel onregelmatig ongi ben is het afwachten wannee rik zal starten met clomid, maar de gyno zei dat ik over 2/3 weken moest komen als ik nog niet ongi was, dan gingen ze het opwekken.

Ben best nerveus moet ik eerlijk toegeven.. Maar zal iedereen wel hebben denk ik zo.. Kan iemand mij beetje vertelllen hoe en wat er ongever gaat gebeuren? En hoe lang de gemiddelde vrouw zwanger raakt na gebuik.. op internet staan zoveel dingen dat ik niet meer weet wta ik moet geloven of denken.

Alvast bedankt!!

Groetjes wendy

Hoi Corina, Alice en Wendy.

Ik heb gelukkig een leuk weekend gehad met mijn familie. Lekker uitgewaaid in Friesland.

Er spookt nog wel van alles door mijn hoofd. Stel dat ik had geweten dat ik geen eisprong had gehad dan had ik niet weer met clomid begonnen en was niet alles zo ongecontroleerd gaan groeien. Had ik niet gewoon elke maand progesteron moeten laten prikken? Dan had ik geweten dat er geen eisprong had gehad. Hoogstwaarschijnlijk heb ik in augustus (ronde 5) geen eisprong gehad. Dus heb maar 1 keer onnodig clomid geslikt. Als ik al eens eerder geen eisprong had gehad dan zou het er helemaal wel gezellig hebben uitgezien in mijn eierstok. Ben benieuwd hoe het er na 2 mand pil uitziet, of de cyste weg is. Zelf heb ik het idee dat ik een soort van overstimilatie heb gehad. Omdat je natuurlijk stimuleerd terwijl dat eigenlijk volgens het lichaam niet hoeft omdat er al een eitje is.
Gewoon dus gezellig wachten hoe dit nu weer afloopt. Volgens mijn berekeningen zou ik in de eerste week vandecember weer naar de gyn moeten. Als er tussentijds natuurlijk niet gebeurt met de cyste.

Corina. Voor jouw wordt het nu ook steeds spannender. Voel je je nog goed? Gewoon rustig aan doen en wachten. Maar dit is wel leuk om voor te wachten.

Alice. Balen dat je weer ongi bent geworden. Het zou wel mooi zijn als je nu een regelmatig cyclus zou krijgen.

Hoi Wendy.
Even mezelf kort voorstellen. Ik ben 31 jaar en moeder van een dochter van bijna 3 jaar. Ben sinds mei 2008 gestopt met de pil en sindsdien onregelmatig ongesteld. In oktober 2008 zwanger geraakt maar dit is eind dec/ begin jan in een miskraam geeindigd en een curretage. Daarna niet ongesteld geowrden en toen is de medische molen begonnen. heb 6 cyclussen clomid 50 mg gehad maar zonder succes. Moet binnenkort 2 mnd aan de pil om de boel tot rust te laten komen.
Hopelijk heb jij meer geluk. Corina was tot 2 keer toe binnen 1-2 mnd zwanger. Dus er is weing van te zeggen.

Tot later dames. GA nu gezellig het huis schoonmaken.

Groetjes FB

Hoi meiden,

@ Wendy: Geen dank hoor. Ik heb tijdens mijn behandelingen nooit van dit forum afgeweten en achteraf vind ik dat erg jammer. Het is gewoon fijn om je ervaringen, voor- en tegenslagen met mensen te kunnen delen die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben. Die weten als geen ander wat je doormaakt.
Even wat over mezelf. Ik ben net als FB ook 31 jaar, heb een zoontje van 4 en ben morgen 38 weken zwanger van onze 2e.
Je vroeg wat je eventueel te wachten staat. Zo is het mij vergaan:
Het is per zh heel verschillend. En ook per arts. Bij onze oudste ging het als volgt: De 1e keer moest mijn man mee. Kregen we een soort van intakegesprek. Of je gezond bent, rookt, drinkt, er ziektes in de fam voorkomen, je gewicht, leeftijd en ga zo maar door. Nadat dat allemaal was ingevuld gingen ze bij mij een inwendige echo maken. Toen zagen ze dus al die blaasjes in mijn eileiders zitten. Omdat ik zo'n onregelmatige cyclus had (1x in de 3 maanden ongesteld was veel, meestal zat er 5 of 6 maanden tussen) zijn ze bij mij op goed geluk gelijk met clomid begonnen en ook gelijk een dubbele dosis. Die moest ik 5 dagen slikken. Na een week moest ik terugkomen om weer een inwendige echo te maken om te zien of er eirijping was. Toen dat het geval was moest ik ongeveer om de dag komen omdat ze het eitje gingen volgen tot aan de eisprong. De laatste keer zei de arts dat hij verwachtte dat (het was vrijdag) het komende weekend mijn eitje zou gaan springen dus dat we daar rekening mee moesten houden. Je snapt wel wat hij daarmee bedoelde. Resultaat, direct zwanger! We konden het gewoon niet geloven! Na 6 jaar eindelijk zwanger!
Deze keer ging het allemaal toch wel weer anders. Het vragenformulier werd wel weer ingevuld en natuurlijk ook weer die echo. Er was nog totaal niks aan eirijping te zien, maar ik had ook niet anders verwacht. Toch wilde ze eerst wachten tot ik ongesteld werd. Daar ben ik toen tegenin gegaan omdat ik gewoon absoluut geen idee had wanneer dat zou zijn. Voor hetzelfde geld duurde dat nog 3 maanden! Toen heb ik dus provera gekregen om een menstruatie op te wekken. Gelijk ook een recept gekregen voor clomid, zodat ik daar op de 3e dag van mijn cyclus gelijk mee kon beginnen. Maar dit keer kreeg ik maar een enkele dosis. Was ik al niet zo blij mee maar goed, je durft niet overal tegenin te gaan. Resultaat: ik reageerde niet op die enkele dosis clomid. Toen weer provera, maar nu kon ik beginnen met een dubbele dosis clomid. Resultaat: eirijping en uiteindelijk weer zwanger! Ook dit eitje hebben ze trouwens dmv echo's helemaal gevolgd, dus ben weer vaak terug geweest naar het ziekenhuis.

Hopelijk vergaat het jou ook zo, maar zoals je de reactie van FB al leest, kan het ook anders. Ik duim in ieder geval voor je en hier kun je vanaf nu lekker je hart luchten.

@FB: Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad. Heb je even je zorgen uit je hoofd kunnen laten waaien.
Kan me voorstellen dat er van alles door je hoofd spookt nu. Als nu dit en als nu dat. Maar het is helaas niet meer terug te draaien. Ben je nu gelijk al begonnen met het slikken van de pil? Hopelijk heeft het effect en mag je na die 2 maanden gauw zwanger worden. Ik gun het je zo!

Met mij word het inderdaad spannend. Morgen alweer 38 weken en ik kijk enorm uit naar de bevalling. Klinkt misschien gek, maar ik wil dat kleintje nu eindelijk weleens vasthouden. Maar ja geduld is een schone zaak hè.

Groetjes Corina

Terug
Bovenaan