Clomid vraag van een onervaren gebruikster

Nog even verder mijn hart luchten.
Waar ik ook zo van baal is dat ik nu "veel" moeite doe om mijn eitjes te laten rijpen maar dat het nu toch kansloos is. Je doet veel moeite voor niets. Een beetje oneerlijk.
Ookla weet ik dat de zaaduitslag niet alles zegt, toch baal ik er wel van. de gyn zei ook dat hij met 1 zo'n uitslag niet meteen een hele andere behandeling gaat doen.
Vrijdag ook maar vragen wat nu eigenlijk het behandelplan is. dat weet ik nog steeds niet. Ik hoop dat ze alleen nog deze keer het eitje gaan volgen en dat we de aankomende maanden zelf aan de slag moeten.
Ik had me niet bedacht dat de uitslag van het zaadonderzoek wel eens slecht zou kunnen zijn, Dus het kwam redelijk onverwacht.
Hopelijk gaat manlief vrijdag mee dan kan hij het ook nogeens vragen. Heb namelijk geen idee of de zaadcellen die er wel zijn wel van goede kwalitiet zijn of dat het ook nogeens een slechte zaadcellen zijn. Tijdens zo'n consult vergeet je veel van de informatie, helemaal als je er niet op voorbereid bent. Eigenlijk zou je beter met z'n 2-en kunnen gaan maar dat is prakitsch onhaalbaar.
Ben weer even een beetje van mij frustratie kwijt.
Nu gezellig aan de strijk.
Groetjes FB

Hoi FB,

Dat was even schrikken dan dat je niet zo'n goede uitslag had van  het zaadonderzoek. Maar inderdaad moet je je daar nu nog niet al te druk over maken hoor. Bij ons was het ook heel verschillend. Deze keer waren er 4x (!) zoveel levende zaadcellen dan de vorige keer, terwijl je zou denken dat bij een man als hij ouder wordt de productie ook af zou nemen. Maar het is van mij natuurlijk allemaal makkelijk praten. Jij beleeft het nu en bent bang voor slecht zaad. Maar inderdaad zoals je zelf al zegt, jullie hebben al 2 kinderen, dus het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat je man nu zomaar uit het niets verminderd of onvruchtbaar is geworden. Misschien komt het inderdaad wel doordat hij verplicht heeft moeten lozen en dat door die stress het zaad slecht is, maar dan zou dat de volgende keer ook weer zijn als dat de oorzaak is.
Heerlijk toch dat je even je frustratie kwijt bent door het even van je af te typen! Is het voor jou misschien een idee om de vragen die je hebt eens op te schrijven? Ik had van te voren ook altijd heel veel vragen, maar als ik daar dan zat dan was me alles duidelijk (dacht ik) en als ik dan in de auto zat of net weer thuis was dan kwam weer van alles naar boven borrelen. Heb je vrijdag weer je eigen gyn? Vraag dan ook of ze nu duidelijk willen zeggen wat de bedoeling is omdat je wilt weten waar je aan toe bent en wat je te wachten staat. Het is tenslotte al niet leuk dat het op deze manier moet dan wil je wel graag duidelijkheid.
Succes met je strijk. Die staat bij mij ook nog te wachten, dus ik mag vanmiddag ook aan de slag.

Groetjes Corina

Hoi.
Helaas hebben we maar 1 dochter. Ik had nu eigenlijk 7 maanden zwanger moeten zijn maar helaas is het vroeg in de zwangerschap mis gegaan. Dus mocht ik zwanger worden dan begint de spannende tijd of het deze keer wel goed gaat. Ook zo leuk als je PCO hebt: je wordt moeilijker zwanger en als je dan zwanger bent dan heb je een verhoogde kans op een miskraam. Kort samengevat: erg leuk .
Misschien voor vrijdag inderdaad maar een vragenbriefje meenemen.
Tot later.

Oh sorry, voor de vergissing. Ik wist dat je 1 dochter had maar heb klakkeloos overgenomen dat je na 2 zwangerschappen ook 2 kinderen zou hebben. Nogmaals sorry.
Nou sterkte voor vrijdag en laat je me even weten of je wat wijzer bent geworden?

quote: cootje78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-06-2009 13:14:59'));

Oh sorry, voor de vergissing. Ik wist dat je 1 dochter had maar heb klakkeloos overgenomen dat je na 2 zwangerschappen ook 2 kinderen zou hebben. Nogmaals sorry.
Nou sterkte voor vrijdag en laat je me even weten of je wat wijzer bent geworden?

Kan gebeuren. Ik ben het wel gewent. Mensen vragen wel eens vaker wanneer de tweede komt. Een beetje afhankelijk van wie het is of ik vertel dat het helaas vertraging (door de miskraam)  heeft opgelopen. Miischien dat mensen dan gaan nadenken en voortaan eerst nadenken voordat ze zo iets vragen. Je weet nooit wat er bij iemand afspeelt en misschien kwets je die persoon er wel erg door. Vroeger vroef ik ook weleens aan iemand wanneer er kinderen kwamen maar dat doe ik tegenwoordig niet meer. Ik weet wel beter nu helaas.
Ik vertel niet iedereen wat er nu allemaal gaande is. Anders krijg je elke maand van die verwachtingsvolle blikken en daar heb ik geen zin in.
Tot later en natuurlijk hou ik je op de hoogte.
Groetjes FB

Hoi Corina.
Het begon al goed toen we bij de poli kwamen. Volgens hun had ik een afspraak op donderdag ipv vrijdag. Gelukkig had de dokter tijd dus konden we gewoon naar binnen. De samenlevingstest was negatief, maar dat was te verwachten.   Maar blijkbaar heb ik ook weinig/slecht baarmoederhals-slijmvlies, onder invloed van de clomid.
Het zit wel erg tegen deze week. Mijn man heeft zwak zaad en mijn slijmvliezen zijn niet optimaal voor het zaad. Lekker positief nieuws als je zwanger wilt worden .
Nu moet ik als ik weer ongesteld wordt terug komen. Dan gaat hij iets doen aan de slijmvliezen. Ik was alleen niet zo alert om te vragen of ik wel gewoon clomid moet slikken. Maandag maar even vragen. Ik werd toch enigsinds verrast door het slijmvliesnieuws dat ik weer van alles vergeet te vragen.
Het hele gebeuren houd me wel aardig bezig. Begon gisteren mijn man ook nogeens van dat we misschien eerder aan een tweede hadden moeten beginnen. Maar dat is achteraf praten. Ik zag het toen niet eerder zitten om aan een tweede te beginnen. Onze dochter is pas "laat" gaan lopen en ik zag het niet zitten om met een zwangere buik een kind rond te sjouwen.
Mijn man moet half juli weer z'n zaad inleveren. En ik moet as donderdag weer progesteron laten prikken. Mijn eitje was gisteren 17*23 mm, dus de eisprong is nabij. Toch maar klussen maar eigenlijk heb ik het idee dat het toch nutteloos is. Maar toch maar van het positieve uitgaan.
De efteling was erg leuk en gezellig. Onze dochter was er vanochtend nog helemaal enthousiast van. Ik merk wel dat ik gisteren soms een beetje kortaf was tegen haar als ze een beetje moeilijk deed. Toch de frustraties die er een beetje uitkomen. En we zijn pas in het begin van het traject!!! WE zullen wel zien en proberen rustig en positief te blijven.
Tot later.  

Hoi FB,

Jammer dat je niet zo'n leuk gesprek hebt gehad. Als ik jou was zou ik gewoon doorgaan met clomid. Je weet maar nooit of het deze maand toch lukt. Zoals al gezegd is dat zaadonderzoek een momentopname en misschien is dat met 't slijmvlies ook wel. Voor hetzelfde geld is rond je eisprong je slijmvlies wel goed en het zaad van je man ook en dan zou je een kans mislopen. Dat zou toch zonde zijn. De hoop en moed niet opgeven hoor! Al begrijp ik dat dat soms moeilijk is, zeker na zo'n gesprek. Ook begrijp ik het als je kortaf bent geweest tegen je dochter. Je voelt je een beetje down en dat reageer je af op je omgeving. Niet eerlijk, maar wel heel begrijpelijk. Het is ook allemaal niet niks zo'n behandeling. Ik merkte dit keer ook dat de behandeling me veel zwaarder viel als bij onze eerste. Of dat komt doordat je ouder bent of omdat je al een kind hebt ik weet het niet, maar het is niet iets van: oh dat doen we even.
Sterkte verder en tot horens.

Groetjes Corina

Terug
Bovenaan