Clomid vraag van een onervaren gebruikster

Hoi!

Je zult nu al wel lekker onder de warme tropische zon zitten, maar ik stuur toch maar even een berichtje. Heb je wat te lezen als je thuiskomt, mocht je je direct vervelen.
Het is geloof ik wel een rommeltje daar in dat ziekenhuis van jullie is het niet? Of hebben wij zo'n geweldig ziekenhuis? Ik heb al die tijd maar 2 verschillende artsen gehad (waren werkende moeders dus werkte geen 5 dagen in de week). Ik vond het heel fijn omdat je dan toch een beetje een band kunt krijgen met zo'n arts.
Je weet nu inderdaad nog niet exact wat ze gaan doen. Het eerste lijkt me wel logisch. Als ze het al een keer gevolgd hebben weten ze nu hoe je cyclus in elkaar steekt en hoe je op de medicijnen reageert.
Maar hopelijk is dit allemaal niet nodig en ben je gewoon lekker zwanger!
Mijn schoonouders komen er aan. Komen op de koffie dus ik ga gauw stoppen.

Groetjes en ik hoop dat je goed bericht hebt volgende week.

Hoi.
We hebben een heerlijke vakantie gehad. Lekker gerelaxed, beetje gewandeld en gezwommen. We hebben erg genoten en onze dochter is lekker verwent qua aandacht. Helaas ook minder nieuws. Ik ben "gezellig" ongesteld geworden. Nu bezig met de tweede clomid kuur. Wel balen maar het is helaas niet anders.
Op zich is het wel een goed zkh waar ik naar toe ga en lekkker dichtbij. Het lukt alleen niet om telkens dezelfde arts te krijgen bij bv de metingen. Nu afwachten wat de dokter as dinsdag te vertellen heeft.
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat als de eerste clomid kuur aanslaat niet automatisch betekend dat de tweede kuur ook aanslaat. Ben dus benieuwd of ze weer gaan meten. Handig zou ik het niet vinden maar als het moet dan moet het.
Hoe gaat het met jouw? Geen last meer van je buik gehad?

Hey!

Dus je bent heerlijk even tot rust gekomen de afgelopen week. En misschien kwam je menstruatie nu ook iets minder hard aan. Wel jammer hoor. 'k Had echt voor je gehoopt dat het raak was en dat we lekker onze zwangerschapskwaaltjes konden delen. Maar goed duimen voor de komende cyclus dan maar. Heb je dinsdag een afspraak in 't ziekenhuis of een telefonische afspraak?
Of de 2e kuur automatisch aanslaat weet ik niet. Het lijkt mij van wel omdat je lichaam gewoon op die dosis reageert, maar misschien zeggen ze dat omdat als er uitzonderingen zijn er niemand voor een teleurstelling komt te staan.

Nee gelukkig geen buikpijn meer. Tenminste geen vage. Ik heb nog regelmatig pijn in mijn buik, maar dan voel ik dat dat echt van mijn darmen afkomstig is. Ik heb erg gevoelige darmen. Moet uitkijken met kruidig eten. Zaterdag hadden we shoarma op en heel de zondag heb ik krampen gehad. Dus een leer voor de volgende keer.
En sinds maandag voel ik leven! Dat is zo heerlijk. Het is nog wel heel zwak. Moet een beetje op mijn buik drukken om het te voelen, en dat maakt me soms wel weer onzeker omdat als ik 't even niet gevoeld heb me weer zorgen ga maken. Dus ik hoop dat ik het al gauw krachtiger ga voelen.

Groetjes Corina

Hoi Corina.

Wat leuk dat je de baby voelt. Ik vond het altijd erg gezellig, nu ben je nooit meer alleen. Helaas kan je dus de rest van je zwangerschap geen shoarma meer eten. Dat is wel jammer want het is best wel lekker op z'n tijd, met lekker veel knoflooksaus.

Ik heb dinsdag een normale afspraak in het zkh. Ben benieuwd wat de stratagie wordt. Ook ben ik benieuwd hoe het zaad is van manlief. Hopelijk goed anders wordt het misschien weer een heel ander verhaal.
Ik had het er vorige week niet zo moeilijk mee dat ik ongesteld werd. Het zou natuurlijk leuker zijn als ik zwanger zou zijn.
Waar ik me ook zo bewust van ben is van wanneer je zou bevallen als je deze maand zwanger zou worden. Nu zou ik in juni zwanger kunnen raken dus wordt het geboren in maart. En zo kan je  elke maand meteen uitrekenen wanneer je ongeveer zou bevallen.  Voor de eerste zwangerschap was ik me er nooit zo bewust van.  Op dit moment zou het me helemaal niet uitmaken wanneer ik een kind zou krijgen, ik ben al helemaal gelukkig als ik uperhaupt zwanger raak en de zwangerschap goed verloopt. Onze dochter is namelijk jarig op 6 december.
In het voorjaar lijkt me wel leuk, lekker naar buiten met de kleine.
Maar dat is nog toekomstmuziek. Eerst dinsdag maar weer afwachten.
Alvast een prettig Pinkster weekend.

Hoi,

Ja het is heerlijk om dat kleintje te voelen. Elke keer als ik het voel moet ik glimlachen of ik wil of niet.
Nou ja voor de rest heb ik nergens last van dus ik moet ergens over kunnen klagen hè...

Helaas hebben wij 't niet voor het zeggen wanneer we zouden willen bevallen. Maar goed gelukkig kunnen we nog "met behulp van" zwanger raken. Er zijn mensen die helemaal geen hoop meer hebben en dat lijkt me afschuwelijk.
Je kunt al wel weer lekker snel in het ziekenhuis terecht. Weet je ook meteen waar je aan toe bent.
Je hebt kans als het zaad niet goed is dat ze het nog een keer willen testen. Het schijnt bij mannen ook wel een beetje een moment opname te zijn. Bij mijn man was het deze keer vele malen beter als bij onze eerste zwangerschap. Hij had nu 5x zoveel levende zaadcellen als toen! Terwijl hij nu wel 4 jaar ouder is. Dat had ik niet verwacht. Dus ik zou me er niet gelijk druk over maken als je niet zo'n goede uitslag krijgt.
Onze zoon is in juli geboren, dat was ook wel een heerlijke tijd. Tot oktober toe kon ik lekker iedere dag met 'm gaan wandelen. Ik heb wat kilometers afgelegd.

Jullie ook een fijn pinksterweekend. We hebben in ieder geval prachtig weer! Maandag gaan we lekker bbqen, daar hebben we nu de kans voor.

Groetjes Corina

Ik wacht het nieuws van het zaadonderzoek wel af. Had al eerder gelezen dat het erg kan verschillen per keer. En anders moet hij het nog maar een keer doen. Hij moet er ook iets doen .
Wij gaan maandag ook BBQen. Hebben onze mannen zeker dezelfde hobby. Mijn familie komt eten, kunnen we gezellig bijpraten over de vakantie.
Mijn man is nu squashen en de dames gaan zo douchen en in bad. Op zondagochtend doen we altijd lekker rusig aan. Misschien vanmiddag nog even langs de kermis. Soms vind ze het leuk en soms vind ze het eng en wil ze nergens in.
Geniet nog lekker van de Pinkster dagen en tot later.
Groetjes FB en kleine F

Nou ik ben benieuwd wat ze je morgen te vertellen hebben. Houd je me op de hoogte?
Het bbqen was heerlijk alleen jammer dat we een plensbui kregen. Gelukkig konden we onder 't zonnescherm en de parasol schuilen maar dat was wel even jammer. MAar het mocht verder de pret niet drukken. Nu zijn gelukkig al die gebroken weken weer voorbij en kan het normale leven weer doorgaan. Vind die feestdagen altijd wel gezellig maar ben ook altijd weer blij als ze allemaal voorbij zijn. Ze zitten voor het mooi wat te kort op elkaar   :)

Groetjes van Corina

Hoi Corina.
Het zkh was vandaag een beetje teleurstellend . Met mij eitjes gaat het goed, er is er weer 1 aan het groeien. Dus daar is niets over te klagen. Maar het zaad van mijn man was niet echt "superzaad". Het was weinig qua volume en ook qua aantal, 4 miljoen ipv 40 miljoen. Volgens mij waren er ook nog andere dingen niet goed mee. Het was in ieder geval geen zaad waarmee je snel zwanger kon worden. Hij vertelde ook dat het een moment opname is. Misschien is het over een paar maanden wel goed. Blijkbaar gaat een generatie zaadcellen 3 maanden mee. Dus over een aantal maanden misschien nog een keer herhalen. Hij vertelde ook dat sommige mannen gewoon niet goed onder druk kunnen presteren. As vrijdag heb ik weer een afspraak, er wordt dan ook weer een samenlevingstest gedaan, maar hij verwachte er niet veel van. Donderdag avond mogen we dus weer aan de bak.
Wat ik en mijn man wel denken, ik ben al 2 keer zwanger geweest ondanks alle "problemen" dus zo slecht kan het zaad nooit zijn. Beide keren was ik binnen een half jaar zwanger met een zeer onrgelmatige/geen cyclus.
Misschien gaat manlief vrijdag wel mee. We zijn die dag vrij omdat we met een groep vrienden naar de Efteling gaan. Ik heb om 9 uur een afspraak dus daarna richting Kaatsheuvel.
Ik vind die vrije dagen wel lekker maar een beetje meer verdelen zou niet erg zijn. Na de Pinksteren heb je geen vrije dagen meer tot de Kerst. Helaas valt er weinig aan te veranderen, dus genieten we er maar lekker van! Wij hebben gisteren ook even onder het zonnenscherm moeten zitten tijdens de BBQ. maar dat mag de pret niet drukken. De kleine meid trok zich niets van de regen aan en liep lekker in de regen.
Ik ga nu het eten voorbereiden, het huishouden gaat gewoon door.
Tot later.

groetjes FB

Terug
Bovenaan