Cyclus na stoppen met de pil

Ik ben in januari gestopt en na 5 maanden werd ik voor het eerst ongesteld; daarna duurden de cyclussen steeds nog erg lang 40-50 dagen, inmiddels met eerste ronde clomid begonnen om de eisprong eerder te laten komen..
 
Ik gebruik nu ovulatie testen aangezien ik na meer dan een half jaar maar 1 X ongesteld ben geweest.  Eens kijken of ik misschien toch een eisprong heb. Gebruik die van de action tot nu toe 5dagen achter elkaar gebruikt en altijd sowieso een heel licht streepje. Meer mensen die ook sowieso altijd een heel licht streepje hebben?Maar in de bijsluiter staat dat die dan negatief is bij een lichte of geen streep. Maar vind het zo raar dat er wel een licht streepje staat elke keer.
 
Het is echt voor iedereen verschillend. Het ligt er namelijk aan hoe jouw lichaam op hormonen reageert en hoe deze hiermee omgaat als ze het zelf moet gaan aanmaken. Ik ben in 2016 gestopt met de pil (na ruim 12 jaar slikken) en was erg onregelmatig ongesteld. Eerste cyclus 56 dagen, daarna 34 en toen weer 46... In de derde ronde bleek ik zwanger. Dit jaar, na het stoppen met borstvoeding, was ik na 44 dagen voor het eerst weer ongesteld, daarna 32 dagen en afgelopen cyclus 43 dagen (en blijk nu weer in ronde 3 zwanger). Dus ik denk dat ik sowieso gewoon uit mezelf ontzettend onregelmatig ben!Je kunt pas na een aantal rondes met zekerheid zeggen hoe lang je cyclus ongeveer is, en het kan dan nog zijn dat het elke cyclus een andere lengte heeft. Maar de meeste vrouwen zitten wel rond eenzelfde aantal dagen hoor ;) Je lichaam heeft vaak alleen even tijd nodig om het zelf allemaal weer op orde te krijgen.
 
Loesjeee, je hebt eigenlijk altijd wel het LH-hormoon in je lijf zitten, dat is een eigen hormoon van je lijf ;) Daarom is een ovulatietest altijd licht positief, anders dan een zwangerschapstest bijvoorbeeld. Een ovulatietest kun je pas echt positief noemen als het streepje even donker, of zelfs donkerder als het controlestreepje is, omdat dan het LH-hormoon zo hoog is dat je binnen 24 uur een eisprong zult hebben. Dus het is altijd even zaak om door te testen tot je die hele donkere streep hebt gevonden! En dat kan soms even duren, de meeste vrouwen hebben ongeveer 14 dagen voor hun menstruatie een eisprong, maar dat hoeft niet per se precies 14 dagen te zijn, kan er ook omheen liggen.
 
Okee bedankt jamiejw. Dan test ik gewoon door. Ben na het stoppen met de pil maar 1x ongesteld geweest in ongeveer 7maand tijd dus heb geen inzicht in mijn cyclus!
 
[quote quote=10145888]Okee bedankt jamiejw. Dan test ik gewoon door. Ben na het stoppen met de pil maar 1x ongesteld geweest in ongeveer 7maand tijd dus heb geen inzicht in mijn cyclus![/quote]Oh men, dat is echt lastig. Ik hoor inderdaad wel meer verhalen... Ik vond zelf mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil van 56 al lang! Snap dat je op deze manier echt helemaal geen idee hebt. Helaas zeggen veel doktoren dat het tot een jaar kan duren voordat je lichaam een beetje snapt hoe het allemaal zit en dan nog kun je onregelmatig blijven (net als ik). Gelukkig is het bij mij meestal tussen 30 en 50 dagen maximaal, dus dat is nog enigszins te overzien. Ik hoop dat het snel op gang komt voor je en het allemaal wat regelmatiger wordt!
 
Terug
Bovenaan