Dagritme baby 10 maanden

Misschien is dat een goed idee, van die twee uur. Vandaag heb ik hem een derde dutje laten doen, in de draagdoek want in bed ging het echt niet.
Hij was tussen 06.15 en 06.30 ongeveer wakker. Sliep toen van 09.00 tot 09.50, toen van 12.35 tot 13.05. Derde dutje een half uurtje gedaan in de draagdoek, van 16.00 tot 16.30. Wordt wel een iets latere bedtijd denk ik want 18.30 zal het keten zijn. Ik hoop gewoon dat hij morgen weer richting 07.00 u wakker wordt, zodat ik inderdaad 2 uur wakkertijd kan doen. Woensdag naar de opvang, dus daar heb ik geen invloed op.

Ben benieuwd, laat je weten of het gelukt is morgen? 

hier als hij een schappelijke tijd wakker is en z'n eerste dutje 1.5u is volgen we het 2-3-4 schema (2 dutjes). Maar als hij zoals vanmorgen om 5.10 al wakker is dan gaat hij echt nog 3 keer naar bed na 2uur wakker te zijn. Dat doen we ook als hij maar korte dutjes doet. 

het kan me soms verbazen dat hij hier toch "vroeg" naar bed gaat ondanks dat hij een laat dutje heeft gedaan. Zou het dus toch proberen vanavond. Succes! 

Hoi,
ik heb een dochter van 8,5 maand die wisselend slaapt overdag. De ene x 2 dutjes de andere x 3.
Ik probeer het 2-3-4 schema aan te houden. In de ochtend 2 uren wakker en dan op bed, dan 3 uren wakker en op bed en dan 4 uren wakker en bedtijd. 

Als ze vroeg wakker is of de dutjes zijn erg kort dan hou ik 2-3-3-3 aan. 

Op die manier gaat ze altijd 19:00 op bed en wordt ze vaak rond 06:00 wakker.
Verder veel laten bewegen, wandelen in de frisse lucht.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. 
Succes!

Wij hebben hier precies hetzelfde op dit moment. 
Onze zoon (10,5 maand) is altijd een slechte slaper geweest. De laatste 2 maanden was het echt een stuk beter, maar sinds 3 dagen weer drama. 
In de ochtend 20 min geslapen en in de middag 30 min. 3e dutje lukte echt niet helaas. 
Ik hou mijn hart vast voor vannacht, want net zoals bij jullie zijn de nachten terror als de dutjes slecht zijn geweest. Ook hier tussen 5:30/6:00 wakker ondanks een slechte nacht met weinig slaap voor 'm. 

Ik vind het vooral zielig voor hem. We zien dat hij erg oververmoeid is, maar het niet lukt hem niet langer en beter te slapen. 

sterkte!!! We zijn niet alleen?

O wauw Linnie dat is inderdaad exact wat hier ook gebeurt. Dankzij dat derde dutje van gister is hij niet zo oververmoeid gaan slapen als de afgelopen week. Daardoor een rustige nacht gehad. Wel helaas 05.45 wakker.
Die vroege vogel hadden we altijd al. Sinds het derde dutje er een kleine 1,5 maand geleden afging hadden we geen vroege vogel meer (06.30 wakker) en 2 dutjes van 5 kwartier. Sinds die dutjes ineens niet meer lukken en uitkomen op 2 x 30 a 40 minuten liggen we dus nachtenlang wakker. Nu met derde dutje een goede nacht, maar wel weer een vroege vogel.
Voor nu maar even content omdat hij 10,5 u heeft geslapen, maar ik wil wel echt weer naar die 11 a 11,5 werken voor hem. Hij werd vanmorgen namelijk evengoed huilend wakker. Een teken dat hij niet uitgerust is.

5.45 u wakker is nog best schappelijk toch? Tussen 6 en 7 is "normaal" dus ik zou daar zelf tevreden mee zijn. Zeker na 3 dutjes. 
Is huilend wakker een teken dat hij niet uitgerust is? Hier is het heel vaak huilend wakker ivm honger.. tenminste, dat dacht ik altijd... 

Juffielies zeker schappelijke hoor! Alleen die paar weken dat hij 06.30 wakker werd, werd hij kletsend wakker en was hij vrolijk met zijn twee dutjes.
Huilend wakker is hier eigenlijk altijd niet voldoende uitgerust. Overdag merken we dat ook. Zodra hij langer dan 1 cyclus slaapt wordt hij kletsend wakker, maar na een half uur wakker is het hysterisch huilen. Hij is nu deze ochtend ook niet heel gezellig. Maar ik hoop dat hij nu een langer dutje doet dan 30 minuten zodat hij na zn ochtend dutje wel weer vrolijk is.

Ik vind het knap hier te lezen dat de baby's zolang wakker kunnen zijn. Hier is een 2-3-4 ritme echt een no go. 2 uur wakker is de max en daarna wordt het huilen geblazen. Ik probeer de ochtend ook altijd te rekken zodat het middag dutje later valt en omdat het 3e dutje de laatste tijd mislukt. Misschien is 2 uur wakker tijd ook de max ivmte vermoeid? Denk prilgeluk dat bij jullie dat ook zo lastig blijft met die slaapsignalen en ritme etc door dan weer gebroken nacht dan weer een te kort dutje en ga zo maar door.

Terug
Bovenaan