Hier ook een baby (nu 11 maanden) met een moeilijke start: reflux en ernstige koemelkallergie (nog altijd). Slapen is nooit soepel gegaan. Ik deed en las van alles: wakkertijden, structuur, slapen, voeden, spelen, etc. Maar ik heb dat leren loslaten, omdat het (iig bij mijn dochter) zo enorm wisselt en ligt aan hoe ze zich voelt.
Ze heeft dagen gehad dat ze niet (!!) sliep. Wat ik ook deed. Aan het begin veel in de draagzak. Nu overdag steeds beter, nachten nog áltijd een nachtvoeding + regelmatig onrust (niet zozeer wakker, maar huilen in haar slaap, heeft dan een aai of speentje nodig).
Ritme nu (ik probeer te werken volgens 2-3-4 schema, maar werkt soms niet en dan probeer ik dat ook wel los te laten..).
+- 7.00 wakker, 180cc Pepti en ergens daarna halve boterham
+- 9.00 slapen. Soms 30 min, soms een uur. Soms ook niet, zoals gisteren..
Daarna fruit + water
+- 12.00 boterham en flesje Pepti
+- 13.00 slapen. Soms 1 uur, soms 2 uur of 2.5 uur.. (uitzondering)
Snack (fruit, of maisvinger, of broodkorst) + water
+- 17.30 avondeten (gaat moeizaam)
+- 19.00 180cc Pepti (en reflux medicatie) en naar bed
En dan elke nacht een fles (ze vraagt er echt om, krijgt klein flesje) en soms daarnaast 0-5 (ligt aan de nacht) keer eruit. Kortom, een onrustig meisje qua slapen.
Op de opvang (2 dagen) is haar slaapritme elke keer weer anders, maar komt ze aardig aan haar uren. Gisteren kreeg ze prikjes en wilde ze erna niet slapen, dus sliep ze alleen van 13.00 - 14.30 helaas. Ook dat probeer ik dan maar los te laten. Ik kijk naar haar behoefte en doe mijn best..
Ze heeft dagen gehad dat ze niet (!!) sliep. Wat ik ook deed. Aan het begin veel in de draagzak. Nu overdag steeds beter, nachten nog áltijd een nachtvoeding + regelmatig onrust (niet zozeer wakker, maar huilen in haar slaap, heeft dan een aai of speentje nodig).
Ritme nu (ik probeer te werken volgens 2-3-4 schema, maar werkt soms niet en dan probeer ik dat ook wel los te laten..).
+- 7.00 wakker, 180cc Pepti en ergens daarna halve boterham
+- 9.00 slapen. Soms 30 min, soms een uur. Soms ook niet, zoals gisteren..
Daarna fruit + water
+- 12.00 boterham en flesje Pepti
+- 13.00 slapen. Soms 1 uur, soms 2 uur of 2.5 uur.. (uitzondering)
Snack (fruit, of maisvinger, of broodkorst) + water
+- 17.30 avondeten (gaat moeizaam)
+- 19.00 180cc Pepti (en reflux medicatie) en naar bed
En dan elke nacht een fles (ze vraagt er echt om, krijgt klein flesje) en soms daarnaast 0-5 (ligt aan de nacht) keer eruit. Kortom, een onrustig meisje qua slapen.
Op de opvang (2 dagen) is haar slaapritme elke keer weer anders, maar komt ze aardig aan haar uren. Gisteren kreeg ze prikjes en wilde ze erna niet slapen, dus sliep ze alleen van 13.00 - 14.30 helaas. Ook dat probeer ik dan maar los te laten. Ik kijk naar haar behoefte en doe mijn best..