Dames dames,

Was er al op voorbereid dat jullie hier heftig op zouden reageren.
Ik vergelijk het ook niet, er worden discussies gestart, of over roken of over kinderopvang, en een hele hoop meer.
Maar ik wil alleen maar zeggen dat iedereen het doet zoals ie denkt dat ie het goed doet.
Natuurlijk voel ik me schuldig als ik weer zo'n goor ding opsteek, en natuurlijk vind ik het slecht, maar er zijn mensen die zo ontzettend fel reageren, die wilde ik gewoon even wakker schudden, is dan ook gelukt denk ik.(helaas niet op de goeie manier)
Tijdens mijn zwangerschap zijn er ook veel discussies gestart over roken. Roken blijft slecht, maar zo vind ik ook dat het heel slecht is dat er zoveel kinderen zo vaak naar het kdv gaan.
Roken is lichamelijk slecht, je kind vaaaaak uitbesteden lijkt me ook niet ten goede komen van het geestelijk gestel.
en ik heb het echt niet over mensen die een paar daagjes werken, maar over vijf dagen in de week wegbrengen, en dan in het weekend ook.
Ik heb zelf stage gelopen op een kdv, waren vrij veel kinderen die er de hele dag zaten van 0800 tot 1830 en dat vijf dagen in de week.
Dat vind ik niet goed.
En de mensen die bv hebben geprobeerd, goed gedaan en helaas dat het niet lukte. Meen ik echt.
Ik bedoelde meer de mensen die op voorhand al zeggen dat bv niks is, en te veel toestanden.
X

Hallo,

Ik vind dat een ieder voor zichzelf moet weten wat goed is en niet goed is,
iedereen is oud en wijs genoeg om te bepalen of ze kunnen of niet kunnen stoppen met roken of willen of niet willen stoppen met roken. En dat je je kind erbij betrekt weet je zelf ook dondersgoed of het goed is of niet goed is. Maar heb wel zo iets van nou zo kun je je kind als een kastplantje gaan opvoeden of in een glazen kast gaan zetten. En dan ervoor zorgen dat er niks met dat kind overkomt, niet op straat met dat kind, want je weet maar nooit dat tie overreden wordt of noem maar iets. Als er iets aan de hand is met je kind dan staat het maar zo geschreven. Ik ken gezinnen waarbij de beide ouders niet roken maar hun 2 kinderen wel last hebben van astma en nog eentje de moeder rookt ook nooit maar een van haar kinderen heeft wel een hartziekte en dan nog eentje die gestopt was met roken toen ze wist dat ze zwanger was en haar dochter heeft nu bronchitus. Dan denk ik van wie zegt nou dat het dan door roken komt. Want als hun allen gerookt hadden kwam de schuld zeker bij de moeder terecht oh nou het is je eigen schuld moest je maar niet roken. Nou en nu.
Zo heb je meer en meer en meer verhalen.
Deze discussie zal altijd een strijd zijn met rokers en niet rokers.

Gr. Lucy

hoi

over dat kdv ben ik het helemaal met je eens dat je een kind geen 5 dagen er heen moet brengen je kiest voor kinderen vind ik dan moet je er ook zelf voor zorgen
dan maar partime werken

maar over borstvoeding niet ik heb 2 weken borstvoeding gegeven en daarna was het gewoon letterlijk op
er kwam gewoon echt bijna niks meer uit dus toen was de fles een heel goed alternatief
ik denk dat geen baby slechter word van fles voeding al is borstvoeding meschien wel beter maar goed als je het niet hebt houd het op. en in de flesvoeding zit ook alles wat ze nodig hebben

en wat het roken betreft ben ik wel over uit gediscuseerd
dat moet indd ieder gewoon voor zich weten en indd uitlaatgassen enz zijn net zo slecht

nou ga stoppen want word echt chaggie van sommige kortzichtige mails

groetjes

nou nou nou,

Het is maar goed dat we deze discussie niet live voeren hihihi. Volgens mij zouden er hier en daar zelfs wat klappen kunnen vallen. Ik ga me er ook maar niet in mengen; ik durf niet. Nee hoor; ik durf wel maar het lijkt me niet verstandig. Kunnen we niet gewoon wat aardiger voor elkaar zijn?

Ik word hier zo verdrietig van  En van die hormonen word je ook al niet vrolijker dussssss........

haha dat denk ik ook wel dat er dan rake klappen waren gevallen
maar indd tijd voor een leuker onderwerp

Hallo,

Vind ik ook, ik heb vandaag een angelsound gekocht en ben er helemaal happy mee. Lekker ontspannen naar het hartje luisteren, ook al is het moeilijk te vinden, maar goed. Beter dan gaan zitten stressen over wie er nou wel of niet rookt. Of wat goed is of niet goed is.
Nou ik ga maar weer het hartje zoeken. Kijken of het nu wel makkelijker gaat.

Gr. Lucy

Pfff kiekje...gaan we nu weer appels met peren vergelijken? Jij mag roken omdat sommige moeders 40 uur werken? Tuuuurlijk! Sus je geweten.
Ik ben er klaar mee en dit is het laatste wat ik erover zeg.
Ing

Ik zal nooit iemand veroordelen op zijn doen en laten, je bent nu moeder en zou zelf wijs genoeg moeten zijn om te oordelen wat goed is voor je kind en jezelf.
Dus of je rookt is jouw afweging.

Echter, een keuze voor borstvoeding wel of niet is voor sommigen geen afweging. Ja, ik heb veel pijn geleden (bij de eerste had ik zwangerschapsvergiftiging, totaalruptuur,twee zware borstontstekingen met hoge koorts etc). Ik weet wel wat lijden is hoor!!! Maar ik koos het beste voor mijn kind, dus borstvoeding.  Met veel pijn heb ik na 4 wk moeten  stoppen, het was onhoudbaar en de borstvoeding nam af.  
Nu bij de tweede kies is voor mezelf. Ik geef flesvoeding. Natuurlijk is borstvoeding beter, maar ik ben er ook van overtuigd dat ik mijn kind geen onrecht aandoe! Wat een onzin om te zeggen, dat roken met BV beter zou zijn dat helemaal geen borstvoeding!
Ga je gedrag zelf niet vergoeilijken door andermans gedrag naar beneden te halen en er totaal irrelevante zaken bij te halen. Je kwetst er anderen nodeloos mee.

Fee Julia

Terug
Bovenaan