Dames dames,

Als deze discussie live gevoerd zou worden zouden er volgens mij geen klappen vallen hoor. Door deze discussie via een forum te voeren vallen er toch remmingen weg die de meesten van ons wel zouden voelen als al deze dames bij elkaar in de kamer zouden zitten. De remmingen die ervoor zorgen dat je je niet zo makkelijk laat gaan naar elkaar toe, dus daar maak ik me geen zorgen over.

quote: kiekje schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-02-2007 16:08:51'));

Hé dames,
Ik heb net de discussie gelezen over roken, pfff.
Ik zal je even vertellen dat ik tijdens mijn zwangerschap heb gerookt en jaaaaaaaaaaa weet ik is slecht.
Nu is mijn meisje vier maanden en ik geef borstvoeding en rook nog steeds.
Nu kun je wel boos worden en jezelf afvragen waarom ik mijn kind dit aandoe, maar kijk, ik weet het is heel slecht punt.

Hai,

ten eerste alsnog gefeliciteerd met je dochter!
Bij deze ook mijn zegje.... Uiteraard zal ik niet boos worden om hetgeen waarom jij dingen jouw kind aandoet. Misschien doe je dat meer zelf en schrijf je het op deze manier van je af?? Gelukkig weet je ook dat het erg slecht is. Heel eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waarom je wederom zo'n discussie op gang wil hebben..... De meningen zijn zo verschillend hierover! Ik denk er net zo over als Inge, je kunt geen appels met peren vergelijken!

Als jij denkt dat je het zo goed doet, dan is het toch goed? En tuurlijk zijn er nog veel ernstiger scenario's te bedenken. Dat zou ik niet doen...... zeker niet wanneer je zelf achter je eigen beslissingen staat!

Veel geluk met jullie dochter!
Groetjes  Sandra

Hoi hoi,

ik heb nooit gerookt, mijn oudste twee kinderen hebben zolang mogelijk borstvoeding gekregen als ging en zijn nog nooit een dag naar kinderopvang geweest omdat mijn man en ik ervoor hebben gekozen dat ik thuis blijf totdat de kinderen zichzelf kunnen redden. Ik ben nu in verwachting van de derde en ben van plan zo lang mogelijk borstvoeding te geven als mijn baby en ik prettig vinden. Dus het lijkt me dat ik volop het recht heb om te reageren op jou stukje.

Ik vind het gewoon idioot als je rookt tijdens de zwangerschap en borstvoeding. Er is al zo vaak aangetoond dat roken slecht is voor je kindje. Wat jij zegt dat je alleen na een voeding rookt is flauwekul, want de sporen van roken blijven zeven jaar lang in je lichaam. Je ruikt ook naar rook en zo rookt je baby ook mee. Per jaar overlijden er alleen al in de EU 3500 mensen aan meeroken. Dus ga alsjeblieft niet goedpraten voor jezelf dat je te egoistisch bent om te stoppen, want zo is het toch!!!

Hoi,

Ik vraag me af wat je hier mee wilt zeggen Kiekje. Is jouw roken minder slecht omdat je je kind niet op de opvang doet? IHett zijn twee aparte discussies. Ik rook niet en werk ook niet en zorg fulltime voor mijn dochter. Ben ik dan nu beter dan jij bent???? Ik weet het niet, een beetje onzinnige vergelijking. Het lijkt wel alsof je het goed wilt praten. Ik vind het prima, de gevolgen van roken zijn bekend voor kinderen en je moet zelf de afweging maken wat je je kind wilt "aandoen". Ieder maakt zijn eigen keuzes daarin. Laten we elkaar in onze waarde houden.

Ingeborg

jeetje wat een reacties op dit onderwerp toch altijd
mensen doe wat je niet laten kunt als je het wel wil of niet doet
maar niet achteraf zeuren denk ik maar zo je weet voor je eigen de consequenties(wat een rot woord) ik zal niet eens zo n onderwerp aansnijden
 of ik nou wel een sigaretje doe of niet
maar goed denk met dit onderwerp dat niemand iets goed zegt dus ik stop er ook maar weer mee
weet eigenlijk ook niet waaro ik reageerde hahahah
gr marijke

tjonge, wat een energie wordt hier verspild met het oordelen over andere mensen. Iedere moeder wil het beste voor zijn of haar kind. Roken of niet roken is en blijft een keuze! Borstvoeding of geen borstvoeding is lang niet voor iedereen een keuze en datzelfde geldt voor een kdv. Het moet financieel wel op te brengen zijn om minder te gaan werken! Waarom maken mensen zich zo druk over hoe anderen omgaan met hun zwangerschap en hun kind?? Doe wat jij denkt dat goed is voor jou en je kind en laat een ander in zijn waarde! Dat is denk ik het beste dat je je kind mee kunt geven!

ppffffffffffff,mensen toch
 Hoe wie of wat doet,wat kan het schelen!
Uiteindelijk ligt je grootste zorg bij je eigen gezin. En ik vind het allerbelangrijkste dat een kind in een warm en liefdevol gezin opgroeit.
Laat dat het sleutelwoord zijn LIEFDE!!!!!
Jullie kennen de slogan toch.... Maar ik rook niet......
Dat je je kind door roken,wellicht schaadt in zijn gezondheid, je kan en kind ook emotionele schade aandoen. Denk dat je dat in het kort had willen zeggen...?...
En rokers en niet rokers kunnen het er beter over eens worden,dat ze het nooit met elkaar eens zullen zijn!

groetjes Donna

Hallo,

Ik gooi misschien "de knuppel in het hoenderhok", maar ik begrijp gewoon niet dat je blijft roken als je zwanger bent. Ik kan me de verslaving aan een sigaret niet indenken (want ik heb nooit gerookt), maar voor de gezondheid van een kindje in je buik moet het toch makkelijk zijn om te stoppen. Dan wil je toch gewoon geen sigaret (of drank, of drugs, want in dat genre zie ik roken) meer? Hetzelfde als je morgen hoort dat je een erge ziekte hebt, waarvoor je moet stoppen met roken of drinken. Dan stop je toch meteen? Waarom dan niet voor een ongeboren kindje dat je de allerbeste start wilt geven!

De vergelijking met "borstvoeding geven" of "naar een kinderdagverblijf brengen" gaat voor mij helemaal mank. Borstvoeding geven is niet voor iedereen weggelegd en bovendien is flesvoeding ook gezond. Een kinderdagverblijf is alleen maar leuk voor een kind (voor 4 dagen vind ik ook minder, maar 2 of 3 kan prima!). Als ik zie wat mijn zoontje daar voor plezier maakt, nu al vriendjes en vriendinnetjes heeft, sociaal is en aan opvoeding meepikt: DAT KUN JE ZELF THUIS  NOOIT ALLEMAAL  AANBIEDEN!

Iedereen moet natuurlijk doen, waarbij zij zich goed voelt! Ik wil niemand "veroordelen", het bovenstaande is mijn mening! Een fijne zwangerschap allemaal en op naar een gezond kindje.

Groeten,
Hester

Terug
Bovenaan