De dames die al wat langer wachtten: in verwachting

Ikbendoutzen, ah dat gaat snel ineens hè! Met hoeveel weken heb je de 20 weken echo? Die probeerden ze bij mij een beetje eerder in te plannen i.v.m. corona, mocht ik dan ziek zijn dan konden ze hem makkelijk een weekje verschuiven > uiteindelijk was het zo druk dat ik hem alsnog met gewoon 20 weken en een beetje heb gehad ;) Maar toen die eenmaal geweest was, was ik ZO opgelucht. Echt een heerlijk moment haha! 
Qua werk, ik had een tijdelijk contract tot afgelopen maandag en die is niet verlengt (wist ik wel tijdig). Dus ik ben eigenlijk sinds maandag met verlof ;) Ik ben daarnaast ook zzp-er (op een laag pitje tijdens mijn contract) dus daar rond ik de komende week / 2 weken de laatste dingen van af en dan stop ik met werken. Ben dus met 33 / 34 weken met verlof, wel zelf gefinancieerd dus.

En als het goed is heb ik begin januari weer werk (even afhankelijk of corona weer roet in het eten gooit), terwijl ik eigenlijk half december ongeveer weer zou moeten beginnen met werken. Ik heb dus eerder en langer (zelfbetaald)verlof. Komt me niet heel verkeerd uit en wie weet pak ik in december wel weer wat freelance klussen op als het zo uitkomt. Als ik 1 ding heb geleerd van de afgelopen tijd, is dat het leven zich niet laat plannen dus ik probeer me er maar niet druk om te maken :) 

Heb jij al nagedacht over je verlof? 

Bo belle  gaat inderdaad heel snel voor mn gevoel nu:)) heel leuk! Ik heb de 20 weken met 19,5 geloof ik, komende maandag nog een check weer bij de verloskundige. Ik houd mijn hart wel een beetje vast wat betreft een 2e golf, heb jij dat niet?  Ik denk dan, straks net bevallen en dan kan er niemand op visite komen..... of zzou dat stiekem ook weer veel relaxter zijn?  met mijn winterkindje kan ik in elk geval geen mensen op mn terras ontvangen hihi

Is ook zo met jouwn werk, had je eerder verteld! Sorry, ik was het even vergeten. Aan de erne kant dus wel fijn dat je nu rustig aan kunt doen, aan de andere kant is het zelf financieren natuurlijk minder leuk.  Wel fijn dat je wel weer vooruitzicht hebt op nieuw werk! Heel goed dat je er niet teveel door stresst, ik merk ook d ast ik veel beter kan loslaten en me minder druk maak.  Mijn verlof zal 4 weken voor de uitgerekende datum ingaan en ik neem nog 1 weekje vrij vooraf zodat ik 5 weken vooraf kan stoppen, dan ben ik heel december vrij. Hoop dat ik het tot het einde kan volbrengen,  zit in de zorg dus fysiek toch zwaar maar we gaan het meemaken, lukt t niet, dan niet...beetje wat jij ook zegt, t komt zoals het komt! 

Voor jou, geniet van je vrije tijd en je verlof! Lekker nestelen en alles voorvereiden?

Hahaha je kan niet alles onthouden dus no worries Ikbendoutzen! :) je leest af en toe zoveel dat het moeilijk onthouden is. Plus pregnancy brain haha, merk je daar al wat van? Hier behoorlijk! Vooral dat ik moeilijk op woorden kan komen waardoor zinnen echt heeel idioot worden en een verhaal érg lang kan duren. Ben ook alles kwijt haha
Qua tweede golf... ja daar ben ik wel bang voor. Maar dat is vooral financieel. Mijn partner is net een restaurant gestart dus als we weer een "lockdown" krijgen gaan we een hele zware tijd tegemoet. 
Qua bezoek ben ik redelijk senang.. ik wil het sowieso in september ook rustig aan doen met visite en niet iedereen aan de baby laten komen. Met dat soort dingen kan ik me heel makkelijk schikken op de een of andere manier. Dan denk ik "tja het ís nou eenmaal niet anders" net zoals met de echo's waar mijn partner niet mee naartoe kon. Tuurlijk, heel jammer. Maar voor het hogere doel haha. Misschien ook omdat het bij ons overstemd wordt door andere issues... achja, we gaan het zien. Ik hoop met heel mijn hart dat we onszelf niet weer hoeven opsluiten! 

Bedankt voor jullie felicitaties meiden! Het gaat goed met ons! De eerste dagen waren het heftig. Na die bevalling (Ik ben er nog niet aan toe om verdere details hier te delen) en een niet op gang komende borstvoeding + slaap tekort was de roze wolk ver te zoeken. Gelukkig loopt de bv nu wel en hebben we heerlijk alle bezoek even op een heel laag pitje gezet waardoor we nu echt aan het genieten zijn! Het gaat ook super met Lisa, ze groeit en poept en plast goed en is een heel tevreden en lied meisje! Oh, ik ben zo verliefd en trots dat ik haar zelfs aan de postbode wil laten zien hihi! Ik heb nog nooit zo'n gevoel van liefde ervaren!

Al 2x perongeluk weggeklikt en kan weer overnieuw beginnen

@bobelle, hihi ja merk ik wel, vergeet wat v asker dingen dus schrijf alles op. Spannend voor jullie zeg, dit zijn rare tijden om in de horeca te starten lijkt me! Zijn jullie er eventueel op voorbereid om thuisbezorgen ed. Te gaan doen? 

@pippalotta, oeh dat klinkt inderdaad pittig! Fijn dat de rust nu wat wedergekeerd is en jullie kleine meid het goed doet! Wat prachtig om te lezen hoe blij je met haar bent! Heerlijk, hopelijk komende periode volop genieten! 

Ahh PippaLotta hahaha wat schrijf je dat treffend, zo trots dat je haar wel aan de postbode zou willen laten zien haha! Agossie, krijg er zelf helemaal vlinders van voor straks. Wat fijn dat de bv nu loopt en dat je wat meer kan genieten! Klinkt als een pittige start en natuurlijk ook helemaal oké als je daar uberhaubt niks over wilt delen hè! Op naar vele mooie momenten samen :) 
Ikbendoutzen slim om dingen op te schrijven! Ik noteer inderdaad ook alles wat ik echt niet mag vergeten. Ik kan ook heel lang mijn tas kwijt zijn en er dan gewoon letterlijk 30x overheen kijken, zo idioot! Ook droom ik nog steeds hyperrealistisch maar ook heel bizar. 
Vannacht droomde ik dat ik ziek werd en jong zou overlijden, dat besef was echt intens verdrietig omdat ik ons kindje dan niet zou zien opgroeien. En ergens wist ik dat ik droomde maar ik kon het niet afzetten ofzo, maar ik werd heel sereen wakker juist. Gekke hormonen!

@bobelle ja idioot he?! Schijnt te komen doordat je hersenen zich "vernieuwen"  . Och bah dat zijn echt nachtmerries dan hè,  ik herkrn het, droom ook heel echt en sterk en inderdaad de meest akelige dingen ook....   voor jou de laatste loodjes nu! Kom je al goed tot rust thuis? 

Terug
Bovenaan