De dames die al wat langer wachtten: in verwachting

Ha dames, ik zit veel op 24baby.
Wat gaan de weken hard! Gister alweer de 21 weken aangetikt. We weten nu al een paar weken dat het een jongetje wordt. We hadden op 19 weken alvast dex20 weken echo en alles zag er goed uit. Sinds vorige week voel ik hem ook bewegen en manlief ook. Manlief, ja, we zijn maandag getrouwd. ? Mooi te lezen dat hier ook alles goed gaat met iedereen! Soms overvalt me wel weer eens angst, maar ik neem aan dat dat heel normaal is. Het blijft heel bijzonder zon klein wonder in je buik.

Allereerst dikke proficiat aan de nieuwe zwangere. Dat jullie zwangerschap vlot mag verlopen  ?

Ik ben gisterenavond bevallen van ons zoontje op 39w en 6dagen. 
Ons ventje noemt Luca en weegt 3155gram en is 46cm groot en kerngezond. 

Nroxy gefeliciteerd met de geboorte van Luca! Wat fijn dat hij uiteindelijk toch nog snel kwam, je laatste bericht was je het nog zo zat.
Is de bevalling je meegevallen?

Knuffeltjeee gefeliciteerd met je huwelijk en leuk dat je een jongetje krijgt! Ja, de tijd vliegt he! Beweging is het echt het allerleukste wat er is! Ik ga dat zo enorm missen.

Ik ben zaterdag 35 weken en hoef nog maar een week te werken. De laatste loodjes zijn hier aangebroken en ik merk dat sinds vandaag erg goed. Klompje bewoog gisteren zo enorm (rekte zich volgens mij uit aan alle kanten) dat ik een enorm pijnlijke buik kreeg. Vanochtend ook een flinke harde buik tijdens het insmeren. En sindsdien dus pijn in bekken/kont bij lopen en opstaan en mijn buik doet echt pijn aan de onderkant. Die wil ik eigenlijk de hele dag dragen met mijn handen.
En verder ben ik het werken gewoon zat. Ik wil lekker thuis cocoonen en de laatste dingetjes afmaken en in huis halen.

Caroline, gefeliciteerd met je zwangerschap! Die eerste weken zijn echt enorm spannend hè? Mijn huis leek wel een laboratorium joh, eerst testen of de hormonen eruit waren tot een negatieve test en vervolgens doortesten tot de streep opliep. Gekkenwerk achteraf want het geeft je uiteindelijk maar beperkt houvast ;) Je bent voor nu gewoon hartstikke zwanger, probeer dat tot je in te laten dringen en geniet er alvast een beetje van :) 
Annemnt, yeaaah wat fijn zo'n eerste goede echo! Het meten blijft toch lastig hoor in het begin. Het is nog zo klein en de kleinste afwijking kan al verschil geven. Wanneer mag je nu een echo bij de verloskundige? 

Nroxy, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Dat klinkt als een onwijs schattig lief klein ventje haha! (mijn dochter was 51cm en 3550 gram haha) Ik hoop dat je goed hersteld en een hele fijne kraamtijd hebt. 

Wauw knuffeltje, ook al over de helft dus inmiddels! En getrouwd dus, gefeliciteerd! :) Hoop dat je een hele fijne zwangerschap hebt... zo ontzettend bijzonder vond ik het! 

Lapjesendraadjes ohhh voor jou beginnen de laatste loodjes nu echt... Snap het helemaal dat je wel klaar bent met werken inmiddels, gelukkig is je verlof in zicht. Ik stopte met 34 weken al met werken en vond het al lang zat ;) Moet er nog veel gebeuren thuis? Qua buik... ik had op het eind zo'n stevig onderbroekje aan van de Hema, dat was een genot! De VK raadde hier een buikband af maar zo'n figuur corrigerend onderbroekding is ook heel stevig en geeft je net wat meer steun. Was voor mij de goudentip dus wie weet heb jij er ook wat aan :) 

Oeh dames, spannend... Bij de meesten nadert het einde van de zwangerschap al. Geniet er nog eventjes van. 
Bo-Belle, ik mag 11 oktober naar de verloskundige, net 1 dag na mijn vaders verjaardag, we hadden hem anders een foto willen geven..
Nu wachten we gewoon nog een paar dagen langer ;-). Ben heel benieuwd of ie dan flink is gegroeid en welke uitgerekende datum het dan gaat worden. 

Dank je wel dames ? we zitten echt op een roze wolk ?.
Lapjesendraadjes 
Ik heb volgens mij de droombevalling gehad zeker voor een eerste. 
Maandag avond 23u begonnen mijn weeën op te komen om 3u in de nacht heb ik naar het ziekenhuis gebeld omdat er 5 a 6 min tussen zaten. Mocht afkomen en wij hebben  dus alles rustig ingeladen ons klaargemaakt en vertrokken. 
Dan het nieuws dat je in arbeid bent en mag blijven. Oef !! De weeën waren onregelmatig maar al iets heftiger geworden rond 7u. Had veel pauzes tussendoor... 
Om 14u hebben ze uiteindelijk beslist om mijn vliezen te breken. Na een 1,5u hebben ze mij dan weeën opwekkers moeten geven omdat ik nog altijd onregelmatig was. Ok ik was er klaar voor... dacht ik. Ik kreeg een storm van weeën en na nog geen uur vroeg ik om een epidurale omdat ik ze niet meer kon opvangen doordat ik ook rugpatient ben. Ik had toen 4cm ontsluiting. Epidurale werkte direct en na nog een uur voelde ik de drang opkomen voor naar het groot toilet te gaan en ja 10cm ontsluiting. 
Begonnen met persen op mijn rug om dan te eindigen op mijn zij. (Aanrader ook tegen het scheuren) om 18u25 kon ik mijn zoontje dus opvangen en had ik hem in mijn armen. 
1 hechting maar die intern was. Extern niets te zien buiten beetje geschaafd. 
En een schouderklopje van de vroedvrouwen en de gynaecoloog. Zij waren verbaast dat ik tussendoor nog eens kon lachen en achter water vroeg voor te drinken. En als compliment dat ik een natuurtalent was in het persen... uhm oké dank u ?? ?
Had wel veel last dag nadien van spierpijnen. Maar die neem je voor lief als je je kleintje eindelijk hebt. 
Ondertussen zijn we sinds gisteren thuis en hebben wij echt een droombaby ? 

Hoi meiden, helaas had ik afgelopen maandag geen goede termijnecho. Nadat we op 21 september in de ivf-kliniek al een heel sterk snel kloppend hartje hadden gezien, bleek afgelopen maandag toch dat het ergens vorige week is gestopt. 
Echt gebroken nu, en zó intens verdrietig. Morgen gesprek met de gynaecoloog over de opties, want ik heb nog steeds geen bloeding en er lijkt ook nog niets van aan te komen...

Ohnee Annemt... wat een verschrikkelijk nieuws! :( ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd. Wat ontzettend oneerlijk kan het zijn zeg. Denk aan je! 

Terug
Bovenaan