Meiden ik moet even wat kwijt!
Ik heb vanmiddag dus mijn huisarts gesproken, wat heb ik het ongelofelijk getroffen met die man. Eindelijk een huisarts die je serieus neemt en naar je luistert en het belangrijkste: de tijd voor je neemt.
Ik had een telefonisch gesprek met hem en hij hing pas na 18 minuten weer op.
Mijn urine waar hij in eerste instantie voor belde was goed, geen bacterien of dergelijken.
Dus meiden hebben jullie last van troebele urine, maar geen verdere buikpijn of pijn bij het plassen, er is waarschijnlijk niks aan de hand.( kan door verkoudheid komen)
Maar we hebben die 18 minuten natuurlijk niet alleen over mijn plasje gehad, haha.
Hij was heel geinteresseert in mij hoe het nu ging met zwanger worden.
Ik heb hem heel wat vragen kunnen stellen wat me zo vreselijk onzeker maakte.
Over de ovulatietest die maar geen tweede streepje aangeeft en over of er misschien iets mis kan zijn met 1 van ons, terwijl we nog maar 4 maanden voor het echie gaan.
Hij was niet zo kapot van die ovulatie testen, hij heeft uit ervaring liever dat ik vanaf mijn nieuwe cyclus ga temperaturen.
Elke ochtend om dezelfde tijd, alleen is dit iets om mee vooruit te kunnen, als namelijk je temperatuur in 1 keer omhaag gaat met ongeveer een halve graad dan heb je je eisprong en dan is het natuurlijk al te laat.
Maar op deze manier krijg je wel beter in de gaten hoe je cyclus in elkaar zit.
En wat ik nog wel het belangrijkste vond dat hij vertelde was dat iedere vrouw, of je nou een cyclus van 20 dagen of van 40 dagen hebt, de ovulatie altijd 14 dagen voor je ongesteldheid hebt.Je moet dus niet verder tellen maar juist terug.
Stel je bent vandaag ongesteld geworden dan heb je dus 1 Augustus je ovulatie gehad.
En als je dus net zoals ik een onregelmatige cyclus hebt moet je het iets ruimer aanhouden, dan vrij je niet die veertiende dag maar van dag 9 tot dag 19 ofzo.
En wat ook niet geheel onbelangrijk is , is dat hij zei dat de zaadcellen die eenmaal bij de vrouw naar binnen zijn, in ieder geval 3 dagen goed blijven en niet maximaal zoals je heel vaak leest op internet.
Dus als je het in die hele belangrijke week elke twee a drie dagen doet, dan heb je gewoon heel erg veel kans dat het lukt.
Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen, en ik hoop dat we dankzij mijn geweldige huisarts allemaal volgende maand zwanger zijn.haha. nee zo makkelijk zal het wel niet zijn, maar ik duim voor jullie allemaal.
Mensen die vandaag of gisteren hun NOD dag hadden, hoe is het met jullie is er nog niks? houden zo! heel veel succes.
xxxxxxxxx kruimels