De laatste 50 dagen .. Aftellen!

@ ValerieVO, spannend hoor. 
@ Anomi, voor jou ook spannend nu je de uitgerekende datum voorbij bent! 

@ Jannekevs, ligt die weer ingedaald? Bij mij eerst ook ingedaald maar nog niet vast en bij de laatste controle dus ook weer eruit. Maar kon best zijn dat als ik ga lopen of staan, die weer terug zakt naar beneden.

Ikben nu 37+5, gaat nog steeds heel goed. Heerlijk verlof en rustig aan rommelen, dutjes en ontspannen. Ben wel benieuwd wanneer het gaat komen. 

Spannend allemaal voor iedereen zeg!!
Hopelijk dalen de baby's bij jullie snel ook in en dat ze vast zitten in de bekken. 
@janneke fijn dat ze met 40 weken willen kijken! Dan kunnen ze het hopelijk een handje helpen om voor kerst de baby te laten komen.. 
Ik ben er ook niet meer zo gerust op vanwege dat onderzoek, maar ook bij mij geven ze aan dat het wat overdreven is. Plus dat je hier in Nederland meer controles krijgt etc. Ik heb er echter daarom wel voor gekozen om mij morgen al proberen te laten strippen, en met 41 weken de controle te hebben ipv 41+3. Mochten we af willen wachten, maar extra controles willen hebben dan is dat geen probleem gaf ze aan. Maar ook als we ervoor kiezen om in te leiden, is dat ook geen probleem. Bij ons heb je vanaf 41 weken wel echt zelf de keuze daarin! 

@Anomi ik snap je keuze helemaal. Ik ben zelf ook een beetje in dubio mocht ik voor de keuze komen te staan. (Verwacht dit wel, mijn eerste zwangerschap was zo anders.) 
Ik zit ivm ziekteverlof al een poosje thuis, hoe vermaken jullie je thuis? Gaan jullie er nog lekker op uit of toch wat meer thuis?  

Ja ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is het strippen enz. Maar fijn om al wel iets af te hebben gesproken voor die tijd. 

Ik vermaak me opzich nog wel. Al hoewel al mijn klusjes en plannen nu wel langzaam opraken. Ik vind het niet erg om op pad te gaan, maar ik ga niet mega ver van huis. Vind het toch wel een fijn idee dat ik zo weer thuis ben mocht er wat gebeuren. Mijn man is daar overigens ook heel blij mee, toen ik een paar dagen geleden naar de Intratuin in Duiven ging was hij het er niet echt mee eens haha. Is nogal een stuk rijden vanaf hier. ? 

Ennnnnn, zijn er inmiddels wel baby’s geboren?! Hier 39 weken deze week. Heb niet echt het gevoel dat meneer er heel veel zin in heeft om te komen. 

Babynieuws!!?
Vrijdag 6 december zijn wij trotse ouders geworden van onze zoon Raff!
Het begon donderdagavond om half 9 met gebroken vliezen. De weeën startte vrij snel en om 2 uur snachts hebben we de verloskundige gebeld. Ivm gebroken vliezen heeft ze het een tijd aangekeken, ivm infectie gevaar en om half 4 bleek ik toch al 2cm ontsluiting te hebben! We zijn richting het kraamhotel gegaan, waar ik om kwart over 5 al op 5 cm zat. Ik vond de pijn heftig en dus heb ik om medicatie gevraagd, rond 7 uur zat ik al op 8cm en kreeg ik een pompje. Vanaf toen stagneerde het.. Ik bleef op de laatste cm/halve centimeter hangen en kreeg weeën opwekkers toegediend. Heel vervelend en heftig, want ik had echt met 8cm al persdrang. Uitiendelijk mocht ik om half 11 starten met persen, maar Raff lag niet helemaal beneden. Na een uur persen was ik uitgeput en ook Raff kon het niet nog een uur aan. Er is voor een vacuümpomp gekozen, en na 20 minuten was hij er. Ik wil jullie niet bang maken, maar ik vond de vacuümpomp echt heel heftig! We moesten hierom ook een nachtje blijven maar de volgende ochtend mochten we al lekker naar huis. Raff doet het super goed! Ik heb vooral last van de hechtingen (ivm de knip). Maar verder genieten wij echt volop! Ook de kraamzorg is zo fijn.
Het is zo onwerkelijk en tegelijkertijd voelt het alsof het nooit anders ie geweest!

jullie heel veel succes nog dames!!

Gefeliciteerd Anomi-!
Wel echt heftig hè, zo'n bevalling. 

Ik ben 19-12 uitgerekend, dus deze week ook 39 weken ! Aan de ene kant denk ik, laat maar komen, ik ben er echt aan toe. En aan de andere kant zou ik het ook wel fijn vinden als ze nog even blijft zitten.. lekker veilig haha.
Ik ben zo benieuwd hoe jullie de bevalling ervaren en wat ik zelf van de bevalling vind.. nu echt nog niets bij voor te stellen.. en dan straks dat kleine meisje in je armen... NOG EVENTJES !!

Terug
Bovenaan