De mama's

Pff 1,5 week heeft suus op onze kamer geslapen. Vandaag begonnen met 'oefenen' op dr eigen kamertje. Het duurde eventjes voor ze wilde slapen. Heeft vooral veel rondgekeken. Ben benieuwd hoe mama het doet vannacht. Denk dat ik al die kleine geluidjes die suus maakt toch wel ga missen!

Ik heb Lina gisteren na 4 weken voor het eerst op dr eigen kamer laten slapen. En eerlijk, ik heb echt super goed geslapen. Ik denk doordat ik niet alle kleine geluidjes meer hoor. Ben erg benieuwd hoe zwaar en groot ze maandag is. 2 weken geleden woog ze al 4160 gram haha. Maatje 56 wordt al krap en ze drinkt meer dan 800ml per dag.

@Bosbesje
Bij Noortje komt het ook vanzelf. Krijgt vanzelf een spurt. Het blijft toch bijzonder van hoever ze gekomen is. Haar hele leven zal ze dat blijven horen dat ze een wonderkind is totdat ze er zat van is ;)

Noortje slaapt hier nog op onze kamer. Smiddags leggen we haar op haar eigen kamertje om even een middagdutje te doen, maar dan huilt ze de hele boel bij elkaar haha.

Wauw maatje 56 al! Knapperd :D noortje zit in 50 nu :) doe komt er idd wel! Ben ik niet bang voor.

vanmiddag op controle in het ziekenhuis, zal wel niet veel bijzonders zijn. Ben benieuwd hoeveel ze weegt. Lina zal ook wel goed aangekomen zijn denk ik :)

Pff dat was zware nacht nummer 2!
Begin van de nacht slaapt suus goed Door maar vanaf 4 uur blijft ze uurtje of 2 wakker met huilen. En ze blijft dan vragen naar voeding. ,maar ben bang dat ik haar de teveel geef. Ze zit overdag op 90 cc, maar s nachts blijft ze maar vragen om voeding. Weet echt niet wat ermee te doen. Iemand misschien tips?

Hoeveel geef je haar 's nachts dan? Lina heeft dat ook gehad en het was over toen ik haar extra ging voeden, dus gewoon naar behoefte.
Nu geven we haar 200ml als laatste fles en ze slaapt sindsdien al 2 nachten ruim 6uur door.
Weet nog niet wat cb hiervan vindt hoor, maar ze was al vanaf geboorte een grote drinker.

Lastig he die voeding. Merk zelf dat dat eigenlijk het enige punt is waar ik onzeker over kan zijn. Maar ze is een tevreden baby en dat vind ik het belangrijkste

Gisteravond voor t eerst 120 cc. Maar s nachts met al die extra voedingen komen we ook steeds op 120.
Net cb gebeld, omdat we toch t weekend ingaan. Maar die waren niet bereikbaar op dit tijdstip, dus toen mar huisarts gebeld. En gaan t vanaf nu dus 120 cc aanbieden om t weekend te overbruggen. En maandag cb maar weer bellen. En suus is ook al een grote drinker sinds t begin eigenlijk. Maar durf dan zelf niet veel te veranderen bang dat t niet mag/goed is.

Maken jullie jullie kleintje eigenlijk wakker voor de laatste voeding savonds? Wij wel, maar ga ik denk ik vanavond niet doen, denk dat ik wacht tot ze er zelf om vraagt.

Ze krijgt de laatste voeding vaak tussen 12 en 1. Maar laat haar zelf komen.
Ik vond het ook lastig om meer te gaan geven omdat ze zo klein zijn. Inmiddels weet ik dat ze zelf uitstekend aangeven hoeveel ze nodig hebben. Wat teveel is laten ze staan of geven ze terug. En bij borstvoeding weet je immers ook niet hoeveel ze drinken ;)

Volg echt je moeder gevoel. Elke baby is anders en als je baby tevreden is weet je dit gewoon. Je doet de kleine echt geen kwaad met voeding, mits je natuurlijk niet bij elk kikje de fles erin stopt haha

Hoop dat ze vannacht weer wat beter geslapen heeft

Terug
Bovenaan