De "PEUTERPRAATJES" topic

Tess had net een leuke....

ze was in bad geweest en ik was haar haren aan het kammen. Ze kreeg een paar haren in haar mond (dat zag ik niet) ineens zegt ze "bah lust niet haren"

Tess staat tegenwoordig voor de wc en zingt dan "ik heb een piemel,ik heb een piemel"

Tess ziet mijn borsten en vraagt wat dat is. Ik zeg dat zijn borsten die krijg jij ook als je groot bent. Nou zegt ze dus tegen iedereen "as ikke groot ben krijg ik borsten"

Toen Nick een stuk jonger was zei hij mama mag ik kindercola. ik antwoorde dat heb ik niet in huis. Hij gaf als antwoord terug "buiten wel"

Nick komt thuis in de eerste week dat hij op school zit en verteld dat er nog iemand in zijn klas "weerink"heet. Ik zeg ooh wat leuk waarop hij zegt "leuk dat is verschrikkelijk"

Ja, leuk onderwerp, daar log ik even voor in.

Anne gaat 's avonds vaak methaar boers in bad en heeft dus al in de gaten wat het
verschil is tussen een jongen en een meisje.........
De buurvrouw zegt tegen haar, "Ha meis" , daar moest ze even over nadenken, "Meis, Meis?" zegt ze tegen de buurvrouw, Waarop de buurvrouw zegt ja je bent toch een meisje? Nee hoor zegt Anne ik ben een jongen.
Loopt ze later terug naar de buurvrouw zegt ze "Grapje hoor ik heb niet een "fluis".

Äls papa 'smorgens naar zijn werk gaat zegt hij tegen Anne en d'r broers krijg ik nog een kusje van jullie? Krijg ik ook een kus van Anne?
Maar Anne heeft geen tijd ze zit te eten en zegt tegen papa "kom maar een stukje lopen"

En zo zijn er nog veel meer

Wat een heerlijke leeftijd hebben ze nu wat die uitspraken betrefd.

O ja, nog een de oudste zit in groep 4 en heeft zijn rapport gekregen. Afgelopen zaterdag hadden we een verjaardag en moest iedereen natuurlijk zijn rapport zien wat resulteerde in geld krijgen.
Mijn broer doet ook zijn portomonnee open om iets te geven, waarop Anne haar portomonnee gaat zoeken en daarme naar ome Kees loopt en vraagt met haar liefste stemmetje "Anne ook centje voor e portenee"?

Ehm Evi babbelt van alles en nog wat en eh is daarbij ook vaak goudeerlijk haha

Het is een beetje genant, maar vooruit het is forum

Ik loop laatst met Evi in de supermarkt en eh.. er ontfloept mij een windje haha. Niemand keek om, dus ik dacht, das mooi!
Enfin, Evi vanuit het winkelwagentje... :
OOOOOH MAMA POEPIE DAAN! OOOH MAMA POEEEEPIE!! MAMA POEPIE DAAN!!

Nouja Evi, hoe kom je daar nou bij... mompelde ik.. haha en scheurde snel met een stalen gezicht naar een ander pad.

Haha en bedankt!

(overigens was dat windje echt een nooit-voorkomend-iets, niet dat jullie nu een verkeerd beeld van mij krijgen

Hahaha Daan, die van Evi slaat weer alles, geweldig! En verder heeeeel veel herkenning; met name dat afkijken en napraten van hier dan grote broer Gijs is een favoriete bezigheid (en ik kan je verklappen dat de woordenschat van een bijna 5jarig jongetje nou niet echt lekker en lief past bij een blond krullenkoppie van 2. Maar vermakelijk is het wel)

Deze is wel helemaal van haarzelf:   tegenwoordig zegt ze met haar onschuldigste gezichtje en liefste stemmetje:  hebt ik  per onneluk edaan mama (als in per ongeluk gedaan)!

En dat zegt ze als ze:
alle speelgoed uit de kast heeft getrokken,
de kindjestafel met stiften heeft bewerkt,
de kleurplaat van Gijs aan stukken heeft gescheurd
haar boterham in haar haar heeft gesmeerd
de princessenstickers op het raam heeft geplakt
een handvol snoepjes in haar mondje propt
de krant verstopt heeft
alle kussens van de bank heeft getrokken
etcetera enzovoort (gelukkig gebeurt all of the above niet op 1 dag tegelijk haha)

Erg leuk topic, met erg leuke uitspraken

Jente vraagt om nog een 'Poppe taar'! Mama moet even nadenken maar pakt dan een taai taai popje, en dat was inderdaad de bedoeling!

Jente gaat het liefst naar een winkel met een traprol! (roltrap)

Groetjes Fennie en Jente

Ik loop met Kay langs de groenteboer die enkele bakken fruit buiten heeft staan..

Kay roept heel enthousiast:"Kijk mama!! Super-appel!!! en wijst hierbij naar de sinasappelen. hahaha..

Kay kijkt uit het raam en wijst met zijn vinger rechtvooruit en zegt "Mama kijk eens... Babyauto", wijst vervolgens naar links en zegt dan "Kijk eens mama,.. grote auto!". Ik sta op en kijk uit het raam en constateer dat mijn klein schrielig Renault Twingootje recht voor de deur staat naast een dikke Mercedes.. en bedankt..

Ik zeg altijd tegen Fabio: als we naar buiten gaan moet de muts op want het is koud buiten. Binnen mag ie dan weer af (hij vind elk hoofddeksel verschrikkelijk!)
Vandaag had ik hem van het KDV gehaald en hij had natuurlijk zijn muts weer afgedaan in de auto. Toen we thuis kwamen en ik zijn muts weer wilde opdoen voor we uit de auto stapten zei Fabio:
Tis koud buiten zeker!

Terug
Bovenaan