December 2020

Ik ben uitgerekend rond 15 December.
Helaas sinds vandaag bruine afscheiding rn sinds vanavond wat roze. En een rommelige buik. Dus ben bang dat het niet goed afloopt...

Mensen ervaring hiermee? Bij mijn 1e had ik dit niet.

Hi dames,

ik ben ook zwanger. Morgen 5 weken. Ik voel mij niet heel erg zwanger in tegenstelling tot onze eerste kindje van bijna 2! Maar geduldig afwachten. 

vanwege een heftige trombosebeen in eerste zwangerschap zit ik nu al aan de bloedverdunners die ik in de buik moet prikken. Heel lastig, maar het moet. Daarom ook al met 7 weken een echo. Heb een miskraam gehad en bloedverdunners binnen krijgen zonder dat het nodig is willen ze liever niet. Helaas moet ook ik wel alleen voor de echo. Ziekenhuis is verder nog helemaal gesloten op de poli’s. Succes dames! Ik hoop dat iedereen een mooie eerste echo krijgt. Spannend!!! 

Hi allemaal,
Ik lees hier al een tijdje mee en vroeg me af of er meer zijn die van de daken zouden willen schreeuwen dat ze zwanger zijn?! ? Het is mijn tweede zwangerschap (zoontje is van september 2018) en de vorige zwangerschap is heel soepel verlopen... Toch zit ik qua gevoel echt in dubio... Een paar mensen wel vertellen? Of gewoon niet? Ik weet het niet, maar de behoefte is zooooooo sterk ?

Hallo dames,

Ook ik meld mij voorzichtig! 
Afgelopen zondag had ik ongesteld moeten worden, maar sinds mijn 2 zwangerschappen kort achter elkaar is mij cyclus niet meer wat het geweest is, ik dacht er dus niet zoveel van.
Donderdag toch maar een test gedaan om de boel uit te sluiten en die was positief! 
Totaal onverwachts en zo gek dat ik nergens last van heb! Bij mijn andere 2 zwangerschappen was ik super misselijk en rook alles van kilometers ver! Het wil bij mij dan ook nog niet echt landen. 
Wel zijn we natuurlijk super blij! Als alles goed gaat zal dit voor ons het derde kindje worden en ben ik rond 20 december uitgerekend. Nu dus precies 5 weken. Echo pas 28 mei!
Hoop dat verder iedereen een voorspoedige zwangerschap zal hebben!

He gebruiker 450232,
Niet druk om maken! In week 6 van mijn zwangerschap heb ik ongeveer 3 dagen elke keer een klein beetje bruine afscheiding gehad, was totaal in paniek... verloskundige vertelde dat dit oud bloed kan zijn of net een klein vaatje geknapt omdat de boel  daar erg goed doorbloed is nu. Kan door spanning ook komen of fanatiek sporten, niks om je druk te maken. Pas als je grote hoeveelheden bloed of helder rood bloed verliest of erge buikpijn erbij hebt Moet je je zorgen maken. En bij twijfel altijd vk bellen! Ben nu inmiddels 21 weken dus was helemaal niks bij mij.

sandravdp oh zo fijn dat jullie het hartje hebben zien en horen kloppen ! Ook heel leuk dat je man er toch digitaal bij kon zijn ☺️.
I.v.m. vlokkentest en vruchtwaterpunctie nog geen ervaringen.
Wij gaan sowieso wel al voor de NIPT gaan.

Bedankt voor je reactie! Ik zal nu ongeveer 6 weken zijn, dus echt nog erg vroeg... Zelf pas 2 weken geleden positief getest... Toch blijft de drang enorm aanwezig! Zeker in deze gekke tijd! Vind het ook wel lastig omdat we het niemand echt ‘persoonlijk’ kunnen vertellen... 
Bij de vorige zwangerschap hebben we het geheim gehouden totdat we de eerste echo hadden (met ongeveer 7.5 week). Toen hebben we het onze ouders met 9 weken verteld, broers en zussen met 11 weken en vrienden met 13 weken. Nu is de eerste echo gepland als ik ongeveer 11 weken ben, dus nog 5 weken wachten, word al gek bij de gedachte! Maar heb nog geen ‘bewijs’ dat het goed is, dat houdt me wel enigszins tegen! ?

ps. Hoe reageren jullie op anderen, met de namen zo dikgedrukt? ?

@Sandra gefeliciteerd en fijn dat je gewoon goed in de gaten gehouden wordt! 
@liefje wij willen ook de nipt doen. Doen jullie het met of zonder nevenbevindingen? Daar ben ik nog niet uit.
@miniburgers snap dat dubbele gevoel wel. Wij hebben het wel alvast verteld aan iedereen die dichtbij ons staat.
Nog meer dames een beetje nerveus voor vanavond de persconferentie? Ik hoop zo dat de zorg weer een beetje op gang komt en dat we misschien toch met 7-9 weken de eerste echo kunnen doen of hartje luisteren. Zou toch een hele geruststelling zijn.

Terug
Bovenaan