December 2020

@Sandra ik kan me voorstellen dat dat even slikken is, maar ik vind het eigenlijk ook wel heel bijzonder ? hoe groot is nou die kans dat je precies op dezelfde datum bent uitgerekend?.
Gefeliciteerd en welkom voor alle nieuwe dames! ?
@GebruikerJane leuk, wij lopen precies tegelijk! Ik ben vandaag ook 5 wk en uitgerekend op 2 december ?

@Julie-V zie net dat je al een hele weg hebt afgelegd. En dus ook al een miskraam. Hoever was je toen? Of zelfs 2x een miskraam gehad? Dat lijkt me echt vreselijk. Ben je helemaal blij met je positieve test en dan gaat het mis. Snap wel dat ze dan even eerder kijken of alles goed is. 
Bij mijn eerste wilde ik heel lang geen echo. Ik dacht toen: als het misgaat, wil ik het niet gezien hebben. Dat leek me zoveel moeilijker nog. Toen ik belde mocht ik dan ook meteen die dag komen. Daarna was ik zo blij dat ik het gezien had. Opeens ging het leven. Dus nu belde ik maar meteen voor de echo en toen bleek dus dat alleen de termijnecho doorgaat momenteel. Zou het karma zijn? Dus daarom ben ik gek genoeg nu angstiger dat het mis kan gaan. 

@gebruikerJane: ja twee inderdaad, achter elkaar. Vond ik wel heftig. De eerste keer met 6 weken en de tweede keer met 4,5. De tweede heb ik niet als heel heftig ervaren. Dat voelde vanaf het begin al niet goed en werd vrij snel bevestigd door een bloedtest. De eerste vond ik wel heftig. Ook dat was nog heel vroeg, maar heel naar om mee te maken. Ik ben wel blij dat ik beiden keren geen hartje heb gezien/gehoord. Ik vind een echo met 7 weken super spannend, maar ik hoop dat het me enigszins gerust kan stellen. Ik weet dat het daarna ook nog mis kan gaan maar onbewust ben ik er op ingesteld dat het weer mis gaat en durf ik er nog niet van te genieten. Het lijkt me gewoon mooi als ik in 2020 nog mama mag worden ?
Ik hoop dat de dagen een beetje snel voorbij gaan zodat je (en alle anderen) snel een mooie eerste echo hebt! Als we ons allemaal zoveel mogelijk aan de regels houden, hoop ik dat deze nare tijd snel voorbij is! 

Wat leuk weer nieuwe dames erbij! Gefeliciteerd!
En dankjewel voor jullie reacties, het is eigenlijk ook wel heel mooi.. en weer op de verjaardag van mijn moeder, zou een prachtig cadeau zijn.
Julie-V wanneer staat je eerste echo gepland? Die van mij op 20 april. En ik zou zeker uitgaan van het positieve hoor. Hebben ze eigenlijk een oorzaak kunnen vinden voor de miskramen?
GebruikerJane probeer je niet te veel zorgen te maken! Als het niet verantwoord zou zijn om die echo over te slaan zouden ze dat écht niet doen :) ik moet je heel eerlijk zeggen dat het mij juist andersom niet zo lekker zit dat ik nu in deze bizarre periode veel naar het ziekenhuis moet en het meeste ook nog alleen.

@ Sandra vdp Dat lijkt me ook niets nee. Je wilt ook niet het risico lopen nu je zwanger bent. Hopelijk komt er in ieder geval goed nieuws voor ons allemaal. 

Iedereen gefeliciteerd! Dat jullie allemaal een pracht zwangerschap mogen hebben zonder teveel zorgen!
Ik heb vorige week woensdag na 10 maanden ein-de-lijk positief getest. Dit was een dag na mijn nod en dat was een knaltest. Ik schrok er enorm van (uiteraard van blijdschap)dat ie zo donker was. Ik las regelmatig dat vlak voor/op en vlak na je nod de test licht positief zou uitslaan, dus dit niet verwacht. Ik ben nu 5 weken en 1 december uitgerekend dus het zou ook nog november kunnen worden. Echo is op 8 mei.
Ik heb vooral last van mijn borsten, ze voelen nogal beurs aan haha. Daarnaast slaap ik heel slecht. Ben normaal een goede slaper, maar nu kan ik 'm niet vatten en slaap ik niet zo goed door en ben ik erg vroeg wakker en kan dan niet meer slapen, veel woelen ook. Iemand die hier nog meer last van heeft?  Hierdoor ook weinig energie.
Ook heb ik het steeds super koud, ook meer last van?

Terug
Bovenaan