December 2022

@kinderwensnrtwee heel herkenbaar! Ik kan mijn werkdagen echt heel slecht volhouden. En op de dagen dat ik vrij ben doe ik even een uurtje mijn ogen dicht tussen de middag als ons zoontje ook zijn middagdutje doet

@Misspoes

(Nogmaals) sterkte met dit verlies! Ik hoop dat je alles wat je nodig hebt ook krijgt in dit moeilijke proces (steun van anderen, rust, veel liefde, zorg en alles wat je verder nodig hebt).

Na onze dochter en man was ik Afgelopen week zelf ziek (buikgriep). Gaat nu weer wat beter gelukkig

Afgelopen dinsdag had ik officiële intake bij de VK. Het was voornamelijk soort bij praat gesprek dus deze dinsdag nog even een extra afspraak. Waarschijnlijk krijg ik de 13- en 20 weken echo in het ziekenhuis zodat ik een dossier opbouw in het ziekenhuis waar ik wil/ga bevallen (door overlijden zoontje gaan ze alles in het werk stellen om te mogen bevallen in het ziekenhuis van mijn voorkeur). Ze zijn heel erg betrokken bij de verloskundige. Normaal heb je niet iedere week controle (pas na 32 weken) maar als ik dat wil kan en mag dat nu ook al.
Volgende week maandag hebben we de termijnecho (als het goed is dan 10+2)

Qua klachten:
Vermoeidheid, pijnlijke borsten, misselijkheid, spugen (wat heel zeer doet want ik heb geen galblaas meer), rommelende darmen en bandenpijn (al een zichtbaar buikje) en soms last van mijn humeur (nou ja, ik niet alleen anderen om me heen ook volgens mij)

Reactie op jullie berichten:

@mar loes
(Alvast) Gefeliciteerd met je huwelijk.
Fijn dat je goede echo had.
Met je nieuwe datum is het ook ineens een ander jaar (wat dus bij meerdere kan gebeuren) wel een grappig idee (vind ik)

@Kimmiekimmee
Ik snap dat het inderdaad lastig is om nu al over opvang en kraamzorg na te denken.

Ik had het bij onze eerste geregeld en toen hoorde ik via iemand anders dat ze failliet waren gegaan en onder een andere naam doorstart. Toen ik ze belde wilde ze het contract niet overnemen en moest ik dus nog opvang regelen terwijl ik de maand erna al ging werken, dat is echt lastig met al die wachtlijsten. Je kan nu alvast inschrijven bij bijv. 2 opvanglocaties dan heb je wel nog even de tijd om tussen de opvanglocaties te kiezen/er even over na te denken maar toch kans op een plekje

Ik heb nu dezelfde opvang als bij onze dochter. Kraamzorg wordt wat lastiger want die ik gehad heb zijn gestopt in deze regio.

@Schoneslaper
Ben ook benieuwd of er kerst (sint of nieuwjaar) kindjes geboren worden.
Zou je het wel leuk vinden met kerst?

@Runbabyrun
Wat een bonus die extra dagen.
Hoe ging het met je Nipt test? Wanneer krijg je uitslag?

@cako
Ja snap ik, spannende feestdagen. Kan ook nog oudjaar/nieuwjaarsdag worden.

@Kinderwensnrtwee
Ik slaap als onze dochter naar school is of een extra uurtje bij de opvang. Mijn man die even met haar gaat wandelen/fiets/etc zodat ik kan rusten. Of laat haar ergens spelen (buren/vriendjes/familie).

@EvdB
Ik vind het ook altijd een geruststelling als ik het kindje voel. Bij mij was dat wel steeds vroeg dus ben benieuwd of ik dit kindje ook vroeg zal voelen.
Ik probeer in mijn achterhoofd te houden wat mijn therapeut mij geleerd heeft.
"Is deze gedachte of angst helpend voor mij op dit moment". Dus helpt het mij om angstig te zijn tot de volgende echo? Antwoord nee want dat geeft stress terwijl ik nu ook mijn energie in positieve dingen kan investeren. Door deze gedachte even bewust te hebben elke dag helpt het mij om de angst/stress los te laten.
Misschien helpt zoiets voor jou ook.

Je kan ook even googlen op positieve affirmaties in zwangerschap.

@PM ja inderdaad lekker zo die paar dagen vooruit. Daardoor kon de NIPT ook al afgelopen week en ik had het eigenlijk pas verwacht dat het vanaf morgen zou kunnen. Wel fijn want daardoor ben ik er in mijn hoofd helemaal niet zo mee bezig, vergeet regelmatig dat ik NIPT al heb geprikt.
Het prikken zelf was prima, zijn alleen echt achterlijk veel buisjes bloed die ze afnemen haha. 2 grote voor de NIPT en dan echt nog 5 of 6 normale voor de 'gewone screening'. Wist ik nog wel van mijn vorige zwangerschap maar was toch weer onder de indruk hahaha. Uiteindelijk zit er in een buisje natuurlijk maar een paar milliliter, maar toch. 
De uitslag is er officieel binnen 10 werkdagen dus uiterlijk donderdag 2 juni. Maar de vorige keer ging het heel snel (maandag geprikt en die vrijdag de uitslag) dus ik duim stiekem dat ik deze donderdag of vrijdag al wat te horen krijg. 

Hoe is het met jullie klachten?
Ik sta wel gezellig elke morgen met mijn hoofd boven de pot en heb of heel veel trek of helemaal niet. En als ik dan eenmaal aan het eten ben, staat het me vaak weer tegen. Het enige wat me nooit tegen staat is echt zooi uit de frituur ofzo, maar dat lijkt me nu niet zo handig. Hoewel ik er weleens aan toegeef.
Heb ook al best wel een buik en vraag me af hoelang die nog te verbergen is. Heb alleen maar wijd zittende kleding aan. Wil eigenlijk wachten met het echt veel mensen vertellen tot na de uitslag van de nipt, maar de nipt kan pas over een week en dan nog twee weken wachten op de uitslag. Heb het idee dat ik tegen die tijd echt al een mega buik heb als het zo doorgaat

@evdb hier vooral erg moe en de hele dag wel een wat misselijk gevoel. Gelukkig niet overgegeven tot nu toe. Verder ook erg veel honger en ook erg veel behoefte aan frituur Maargoed ook ik probeer dit te vermijden. Ook dat de buik zo groeit herken ik. Ik ben morgen nog maar 8 weken zwanger maar mijn broeken passen al dik een week niet meer. Ik weet soms echt niet meer wat ik aan moet doen. Wij hebben het onze ouders en broers/zussen wel al vertelt, maar de rest wilde we pas na de bruiloft en eigenlijk pas na de 12 weken echo vertellen.

Terug
Bovenaan